سانتیاگو پنیا در راه پیروزی در انتخابات پاراگوئه | اخبار انتخابات

[ad_1]

حزب محافظه کار کلرادو پنا با چالش سختی از سوی چپ بر سر فساد و فقر روبرو شد.

سانتیاگو پنیا در مسیر پیروزی در انتخاباتی در پاراگوئه است که حزب محافظه‌کار کلرادو را پس از رقابت‌های شدید انتخاباتی که تهدید به پایان هفتاد ساله قدرت آن بود، به دولت بازگرداند.

هیئت انتخاباتی کشور گفت که این اقتصاددان 44 ساله و وزیر سابق دارایی نزدیک به 43 درصد از آرا را به دست آورده است و تقریباً 96 درصد آرا شمارش شده است.

افراین الگره، رقیب چپ‌گرا، 60 ساله، از ائتلاف کنسرتاسیون چپ میانه، 28 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

حدود 4.8 میلیون نفر از جمعیت 7.5 میلیونی این کشور آمریکای جنوبی واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری و قانونگذاری بودند.

پنیا در سخنرانی خود گفت: “از شما برای این پیروزی کلرادو سپاسگزارم، از شما برای این پیروزی پاراگوئه سپاسگزارم.” آلگره هنوز اعتراف نکرده است، اما ماریو ابدو، رئیس جمهور فعلی، در توییتر به پنا تبریک گفت و او را “رئیس جمهور منتخب” خواند.

آلگره، یک وکیل، در نظرسنجی‌هایی که در آستانه رأی‌گیری بودند، پیشتاز بود و این احتمال را افزایش داد که حزب کلرادو را که از سال 1947 تقریباً به طور مداوم حکومت می‌کرد – از طریق دیکتاتوری و پس از بازگشت دموکراسی در سال 1989، برکنار کند.

اگرچه آنها در سیاست اقتصادی و بین المللی متفاوت هستند، اما این دو نامزد پیشتاز از نظر اجتماعی محافظه کار هستند و از مواضع قوی ضد سقط جنین و ضد ازدواج همجنس گرایان در یک کشور عمدتاً کاتولیک دفاع می کنند.

پاراگوئه در میان تنها 13 کشوری است که به جای پکن، تایپه را به رسمیت می شناسد، و آلگره قول داده است که در صورت پیروزی، آن را بررسی کند.

چین تایوان خودگردان و دموکراتیک را بخشی از قلمرو خود می داند، استفاده از زور برای کنترل جزیره را رد نمی کند و به دنبال منزوی کردن تایوان در صحنه بین المللی است.

هندوراس در ماه مارس به پکن نقل مکان کرد، پس از نیکاراگوئه در سال 2021، السالوادور در سال 2018، پاناما در سال 2017 و کاستاریکا در سال 2007.

پنا گفت که روابط خود را با تایوان حفظ خواهد کرد اما سفارت پاراگوئه در اسرائیل را از تل آویو به اورشلیم منتقل خواهد کرد.

پاراگوئه قبلاً سفارت خود را در سال 2018 منتقل کرده بود، اما در عرض چند ماه تصمیم خود را تغییر داد.

آلگره مبارزات انتخاباتی خود را در مورد فساد در حزب کلرادو انجام داده است، حزبی که اخیرا شاهد تحریم دو تن از اعضای ارشد آن توسط ایالات متحده به دلیل فساد مالی بوده است.

آنها شامل مربی سیاسی پنیا و رئیس حزب کلرادو، رئیس جمهور سابق هوراسیو کارتس هستند.

پاراگوئه از میان 180 کشور در رتبه بندی شاخص ادراک فساد سازمان شفافیت بین الملل در رتبه 137 قرار دارد.

از دیگر مسائل مربوط به انتخابات می توان به فقر، نابرابری اجتماعی و افزایش جرم و جنایت اشاره کرد.

[ad_2]