صادرات کره جنوبی طولانی ترین روند زیان دهی را در 3 سال گذشته تجربه کرده است | تجارت و اقتصاد

[ad_1]

صادرات برای هفتمین ماه متوالی در ماه آوریل به دلیل ادامه کاهش فروش به چین کاهش یافت.

صادرات کره جنوبی در ماه آوریل برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت تا طولانی‌ترین روند کاهشی خود در سه سال گذشته به‌دلیل کاهش طولانی مدت فروش به چین و حاکی از ادامه فشار بر اقتصاد ناشی از تقاضای ضعیف جهانی باشد.

این کاهش علیرغم بازگشایی اقتصاد چین در ماه دسامبر – بازاری کلیدی برای کالاهای کره جنوبی و به ویژه تراشه های نیمه هادی – رخ می دهد و سیاست گذاران را به چالش می کشد زیرا آنها برای بهبودی قوی پس از کووید تلاش می کنند.

آمارهای وزارت بازرگانی روز دوشنبه نشان داد که فروش خارج از کشور در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا با 14.2 درصد کاهش سالانه به 49.62 میلیارد دلار در ماه آوریل، پس از کاهش 13.6 درصدی در فوریه و در مقایسه با کاهش 13.5 درصدی در نظرسنجی رویترز، کاهش یافت.

این بدترین کاهش در سه ماه گذشته بود و نشانه‌های اخیر اقتصاد داخلی را تقویت کرد که در پی کند شدن رشد جهانی تلاش می‌کند تا تمام سیلندرها را شلیک کند.

تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که صادرات به چین برای یازدهمین ماه متوالی کاهش 26.5 درصدی داشته است، در حالی که صادرات به ایالات متحده در اولین ماه کاهش 4.4 درصدی خود در سه ماه اخیر. تحویل به اتحادیه اروپا 9.9 درصد افزایش یافت.

بر اساس محصول، صادرات نیمه هادی ها 41.0 درصد کاهش یافت و این ضرر را به نهمین ماه متوالی افزایش داد. فرآورده های نفتی 27.3 درصد کاهش یافت، اما خودروها 40.3 درصد جهش کردند.

وزارت بازرگانی در بیانیه ای اعلام کرد که این کاهش به دلیل کندی بهبود اقتصاد جهانی و ضعف در صنعت نیمه هادی است، در حالی که روزهای کاری کمتر و اثر پایه بالا نیز وجود داشته است.

واردات آوریل پس از کاهش 6.4 درصدی در ماه مارس، 13.3 درصد کاهش یافت و به 52.23 میلیارد دلار رسید که همچنین سریعتر از کاهش 10.6 درصدی مورد انتظار اقتصاددانان بود. این بزرگترین افت از آگوست 2020 بود.

در نتیجه، این کشور در آوریل کسری تجاری 2.62 میلیارد دلاری داشت، چهاردهمین ماه متوالی که اقتصاد متکی به صادرات با کسری تجاری ماهانه مواجه شد، اگرچه این کمترین میزان از ژوئن بود.

[ad_2]