استرلینگ موفق شد سیجودو را شکست دهد و عنوان قهرمانی وزن سبک UFC را حفظ کند اخبار ورزشی

[ad_1]

هنری سجودو قهرمان سابق دو بخش، که پس از سه سال غیبت به UFC بازمی گردد، تصمیم خود را به استرلینگ واگذار کرد.

آلجامین استرلینگ در رویداد اصلی UFC 288 در نیوآرک، نیوجرسی، هنری سجودو را با تصمیمی متفاوت شکست داد تا عنوان قهرمانی وزن خود را حفظ کند و احتمالاً قهرمان سابق دو بخش UFC را به بازنشستگی بازگرداند.

استرلینگ در نبرد داغ شنبه شب کارت های 48-47، 47-48، 48-47 را گرفت.

سیجودو که پس از سه سال غیبت به هشت ضلعی بازگشت، شرط بندی مورد علاقه وارد مبارزه بود.

استرلینگ گفت: “من مطمئن نبودم که تصمیم به کدام سمت می رود.” ای کاش می توانستم کمی بهتر عمل کنم، اما هنری اینطور است [expletive] سگ، او یک افسانه است و گذراندن از او مانند بقیه کار آسانی نیست.»

او به 23-3 پیشرفت کرد و سجودو به 16-2 سقوط کرد.

استرلینگ 33 ساله با نتیجه 174 بر 110 در مقابل سیجودو، از جمله برتری 110 بر 63 در ضربات مشخص، ضربات مجموع بیشتری را به ثمر رساند.

استرلینگ عنوان 135 پوندی را از طریق رد صلاحیت در مبارزه ای به دست آورد که در سال 2021 به راحتی به پتر یان باخت. او یک سال بعد با برنده شدن در یک مسابقه مجدد تصمیم گیری تقسیمی، ادعای خود را برای قهرمانی تثبیت کرد.

شان اومالی، رقیب وزن دمپایی، پس از برد استرلینگ در روز شنبه وارد قفس شد، ژاکت خود را درآورد و در حالی که این دو مبارز درگیر دشنام‌های ناسزا بر سر یکدیگر بودند، ژاکت خود را در آورد و با او ایستاد.

آنها ممکن است در اواخر تابستان مسابقه قهرمانی خود را دریافت کنند. دانا وایت، رئیس UFC می‌خواست استرلینگ اومالی در ماه آگوست در بوستون مبارزه کند – نه اواخر شب در نیوجرسی.

واکنش هنری سجودو پس از باخت مقابل آلجامین استرلینگ
سیجودو پس از باخت مقابل استرلینگ واکنش نشان می دهد [Frank Franklin II/AP Photo]

سجودو 36 ساله تنها مردی است که موفق به کسب مدال طلای المپیک و عناوین UFC شده است. او یک بار عناوین وزن بند و مگس وزن را در اختیار داشت – یکی از تنها چهار مبارز UFC بود که به طور همزمان در دو بخش کمربند نگه داشتند. اما او به طور ناگهانی در سال 2020 بازنشسته شد و هر دو تاج خود را خالی کرد.

سجودو گفت که در مورد برنامه های آینده خود “کمی سردرگم” است و به خانه نزد خانواده اش بازخواهد گشت – همسرش در انتظار فرزند دوم این زوج است – و به دقت در مورد آینده خود در دعوا فکر خواهد کرد. او در هر پنج راند توسط 17559 هوادار که برای تماشای سجودو تلاش می‌کرد تا ساعت را به عقب برگرداند، تشویق کردند.

او گفت: “چه کسی می داند، این می تواند آخرین بار در هشت ضلعی باشد.”

استرلینگ، اهل لانگ آیلند، نیویورک، برای سومین بار با موفقیت از عنوان قهرمانی وزن خود دفاع کرد.

در اوایل شب، بلال محمد (23-3، 1 NC) به اندازه کافی ضربه محکم به قسمت بالایی بدن گیلبرت برنز زد تا در مبارزه 170 پوندی پنج راند به یک تصمیم متفق القول پیروز شود.

محمد و برنز در سومین ضربه چند ضربه را با هم عوض کردند و جمعیت به مبارزان اجازه دادند در پایان یک راند دیگر آن را روی کارتی که از فقدان حرکت مداوم رنج می برد، بزنند. به نظر می رسد برنز در یک تلاش شکست خورده برای حذف شانه چپ خود را زخمی کرده و قادر به انجام حملات زیادی نبود که یکی از دلایل این سرعت روشمند است.

محمد وقتی با امتیازهای 50-45، 49-46، 49-46 برنده اعلام شد، هو شد و سپس به جمعیت گفت: “نیوجرسی، شما بد است.”

این پیروزی محمد را – که مبارزه را کمی بیش از دو هفته پیش گرفت و بردهای پیاپی خود را به 5 و روند شکست ناپذیری خود را به 10 مبارزه متوالی رساند – به عنوان مدعی اصلی مبارزه با عنوان قهرمانی مقابل لئون ادواردز تبدیل کرد.

مووسار اولویف با تصمیم متفق القول دیگو لوپس را شکست داد و لوپس با اخطار پنج روزه پس از مصدومیت که برایس میچل را مجبور به ترک کرد، پذیرفت. یان شیائونان، قهرمان سابق وزن کاهی UFC، جسیکا آندراده را با یک راست بزرگ ضربه زد و دشمن زمین خورده خود را برای برد TKO در ساعت 2:20 راند اول سنجاق کرد.

پیروزی یانگ می تواند او را برای یک مسابقه قهرمانی 115 پوندی در برابر همکار چینی ژانگ ویلی آماده کند.

[ad_2]