اسرائیلی در نزدیکی شهرک های غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله کشته شد | اخبار مربوط به درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

یک گروه مسلح فلسطینی مسئولیت تیراندازی در شمال کرانه باختری اشغالی را بر عهده گرفت.

به گفته ارتش اسرائیل، یک مرد اسرائیلی بر اثر اصابت گلوله در نزدیکی ورودی یک شهرک غیرقانونی در کرانه باختری اشغالی جان خود را از دست داده است.

تیراندازی روز سه شنبه در نزدیکی شهرک اسرائیلی هرمش در جنوب غربی جنین رخ داد. چنین شهرک‌هایی طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی تلقی می‌شوند.

رسانه های محلی این مرد را میر تاماری معرفی کردند که گفته می شود حدود 30 سال دارد. مرگ او در مرکز پزشکی هیلل یافه اعلام شد. خبرگزاری فرانسه با استناد به بیانیه شورای منطقه ای شمرون، نهاد اسرائیلی که شهرک ها در شمال کرانه باختری را اداره می کند، گفت که او در چهار سال گذشته در هرمش زندگی کرده است.

یکی از شاخه های گردان شهدای الاقصی وابسته به فتح گفت که این حمله را برای انتقام از فلسطینی های کشته شده توسط اسرائیل انجام داده است.

این عملیات و سایر عملیات‌های آینده پاسخ نهایی برای تسکین درد ما از مرگ شهدایمان نخواهد بود. بریگادهای تولکرم در بیانیه ای اعلام کردند که درد ما و انتقام ما نیز بیشتر است.

نیروهای اسرائیلی اعلام کردند که جست و جوی دو مهاجم را آغاز کرده اند. ویلم مارکس از الجزیره از اورشلیم غربی گزارش داد که آنها همچنین به یک روستای مجاور یورش بردند و فیلم دوربین های مداربسته را ضبط کردند.

شهرک نشینان اسرائیلی اعلام کردند اواخر روز سه شنبه در کرانه باختری تظاهرات خواهند کرد.

این حمله در حالی صورت گرفت که اسرائیل حملات نظامی تقریباً شبانه خود را در سرزمین های اشغالی تحت دست راستی ترین دولت خود تا کنون گسترش می دهد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، از ابتدای سال 2023، نیروهای اسرائیلی دست کم 158 فلسطینی از جمله 26 کودک را به قتل رسانده اند.

تعداد کشته شدگان همچنین شامل 36 فلسطینی است که توسط ارتش رژیم صهیونیستی در حمله چهار روزه به نوار محاصره شده غزه از 9 تا 13 مه کشته شدند.

در همین حال، حملات فلسطینیان به اسرائیلی ها در همین مدت حداقل 22 کشته برجای گذاشته است.

بیش از 700000 اسرائیلی در شهرک های کرانه باختری اشغالی و بیت المقدس شرقی اشغالی زندگی می کنند که اسرائیل در جنگ 1967 آن را تصرف کرد.

[ad_2]