اسطوره فوتبال دیگو مارادونا در سن 60 سالگی درگذشت | آمریکای لاتین

[ad_1]

اسطوره فوتبال آرژانتین ، دیگو آرماندو مارادونا ، یکی از بزرگترین بازیکنان تمام دوران ، پس از حمله قلبی درگذشت.

او 60 ساله بود.

رئیس جمهور آرژانتین پس از مرگ مارادونا در روز چهارشنبه مارادونا در سه روز عزای عمومی ملی اعلام کرد.

“شما ما را به بالای دنیا بردید. شما به شدت ما را خوشحال کردید. “

مارادونا که آرژانتین را به قهرمانی جام جهانی 1986 رساند ، سابقه مشکلات سلامتی داشت.

اوایل این ماه ، وی در یک کلینیک خصوصی در بوینس آیرس ، برای یک لخته خون ، تحت عمل جراحی مغزی موفقیت آمیز قرار گرفت.

ترزا بو از الجزیره ، خبرنگار بوینس آیرس ، گفت مردم “فقط به این ایده که او [Maradona] او دیگر اینجا نخواهد بود. “

بو گفت: “مردم می گویند که مارادونا آنها را از خوشحالی گریه کرد زیرا آنها را در فتح جام جهانی کمک کرد … اکنون آنها از درد گریه خواهند کرد.”

مارادونا دو دختر و یک پسر از خود به یادگار می گذارد.

“ما در عزاداری هستیم”

پله ، ستاره بازنشسته فوتبال برزیل ، درگذشت این نماد آرژانتینی را عزادار کرد.

“از دست دادن چنین دوستی خبر غم انگیزی است. باشد که خداوند به خانواده اش قدرت کافی بدهد. ما مطمئناً روزی با هم در آسمان یک توپ خواهیم زد. “

در سال 2001 ، فیفا مارادونا را به همراه پله به عنوان یکی از دو بازیکن بزرگ تاریخ این ورزش معرفی کرد.

ستاره های سابق فوتبال Edson Arantes Brazilian Nascimento (“پله”) و آرژانتینی Diego Maradona ، چپ ، با هم در یک پذیرایی در 14 مه 1995 در ریودوژانیرو ، برزیل نشستند. [File: Guillermo Copolla/Reuters]

هم تیمی سابق و بازیکن آرژانتینی اوسوالدو آردیلس گفت که مارادونا “بهترین بازیکن تاریخ فوتبال” است.

آردیلس در توییتر خود نوشت: “از دیگویتو عزیز برای دوستی ، برای فوتبال ، عالی و بدون مقایسه”.

“این فقط بهترین فوتبالیست تاریخ فوتبال است. لحظات بسیار خوبی در کنار هم هستیم. غیرممکن است که بگوییم چه کسی بهترین است. RIP دوست عزیز

باشگاه فوتبال ایتالیا ناپولی ، مستقر در ناپل ، گفت مرگ بازیکن سابق او “ضربه ای ویرانگر” هم به شهر و هم به باشگاه بود.

سخنگوی باشگاه نیکولاس لومباردو گفت: “ما در سوگ هستیم.” “ما مانند بوکسورهایی که ناک اوت شده اند احساس می کنیم. ما شوکه شده ایم “

مارادونا بین سالهای 1984 و 1991 در ناپولی بازی کرد و به این شهر کمک کرد تا اولین قهرمانی خود در لیگ سری A را بدست آورد.

ساعاتی پس از مرگ وی ، لوئیجی دی مگیسترا ، شهردار ناپل گفت که استادیوم فوتبال این شهر باید به نام مارادونا تغییر نام یابد.

“نابغه ناب”

مارادونا یکی از هشت کودک در 30 اکتبر 1960 در لانوس ، نزدیک بوینس آیرس متولد شد.

مارادونا در یک محله فقیرنشین بزرگ شد و در 10 سالگی با دویدن نیمه وقت در طول مسابقات حرفه ای به شهرت رسید و با نگه داشتن توپ به مدت چند دقیقه با پاها ، سینه و سر ، جمعیت را متحیر کرد.

وی اولین بازی خود را در این تیم با تیم جوانان آرژانتینوس جونیورز انجام داد و در 136 مسابقه بدون شکست تیمی متشکل از جوانان 14 ساله را هدایت کرد.

هم تیمی کارلوس بلتران گفت: “دیدن او در حال بازی یک سعادت ناب بود ، یک ستاره واقعی بود.”

مارادونا از سال 1976 تا 81 برای آرژانتینوس جونیورز بازی کرد ، سپس یک سال به بوکاجونیورز رفت و با 8 میلیون دلار رکورد جهانی راهی بارسلونا شد.

در سال 1984 ، غول اسپانیایی قرارداد خود را به ناپولی فروخت. او تقریباً به تنهایی ثروت خود را بازآفرینی کرد و تیم جدیدش را به عنوان قهرمانی لیگ ایتالیا در سال 1987 برای اولین قهرمانی در 60 سال گذشته هدایت کرد.

سوپراستار فوتبال آرژانتین ، دیگو آرماندو مارادونا پس از کسب اولین عنوان ناپولی در لیگ برتر ایتالیا در ناپل در 10 مه 1987 ، استقبال کرد. [File: Meazza Sambucetti/AP]

یکی از به یادماندنی ترین لحظات او در جام جهانی 1986 بود ، زمانی که مارادونا یکی از گل های شاخص خود را هنگام بازی با انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی به ثمر رساند ، اما وقتی داور نتوانست ترفند او را ببیند. هدف معروف است که “دست خدا” است.

وی سپس قبل از به ثمر رساندن گل تقریباً کل تیم انگلیس ، که کاملاً بزرگترین گل انفرادی تاریخ جام جهانی محسوب می شود ، با گل باورنکردنی گل دوم را به ثبت رساند.

آرژانتین در جام جهانی 1986 به پیروزی رسید و در فینال در مکزیکو سیتی 3-2 آلمان غربی را شکست داد.

یک سال پس از شکست در فینال جام جهانی 1990 به آلمان غربی ، مارادونا به باشگاه سویا اسپانیا نقل مکان کرد ، اما حرفه او رو به زوال بود. او در سال 1994 پنج بازی برای باشگاه آرژانتینی Newell’s Old Boys انجام داد ، قبل از اینکه از 1995-1997 به بوکا برگردد – آخرین باشگاهش.

مسائل مربوط به سلامت

در اواخر کارش ، مشکلات دارویی آخرین سالهای بازی او را تحت الشعاع قرار داد.

مارادونا در سال 1991 در تست دوپینگ رد شد و با تأیید اعتیاد طولانی مدت به کوکائین ، به مدت 15 ماه ممنوع شد. کوکائین ، یک بار گفت ، ثابت کرد که “سخت ترین رقیب” او است.

او در تست دوپینگ محرک دیگری شکست خورد و از جام جهانی 1994 در ایالات متحده اخراج شد.

در اواخر فوتبالش ، مشکلات مواد مخدر سالهای آخر بازی او را تحت الشعاع قرار داد [File: Javier Soriano/AFP]

وی بعداً در بیمارستان و نزدیک به مرگ در سال 2000 و در سال 2004 به علت مشکلات قلبی متهم به کوکائین ، گفت که بر مشکل دارویی غلبه کرده است.

اما با وجود انجام عمل بای پس معده در سال 2005 که باعث کاهش چشمگیر وزن وی شد ، مشکلات سلامتی بیشتری به دنبال داشت. مارادونا در اوایل سال 2007 به دلیل ابتلا به هپاتیت حاد در بیمارستان بستری شد ، علت این امر پزشک وی نوشیدن بیش از حد و خوردن غذا بود.

وی بعنوان مربی آرژانتین بعداً به تیم ملی بازگشت اما پس از صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی از این تیم برکنار شد.



[ad_2]