اعتراض اسرائیلی ها به اصلاحات قضایی در مقابل پارلمان جدید | اخبار مربوط به اعتراضات

[ad_1]

در حالی که حامیان و مخالفان اصلاحات تلاش می کنند فشار را ادامه دهند، پارلمان روز دوشنبه پس از تعطیلات جلسه افتتاحیه برگزار می کند.

هزاران اسرائیلی در مرکز تل آویو تجمع کردند تا آخرین تظاهرات یک هفته ای علیه برنامه های دولت برای اصلاحات قضایی، درست چند روز قبل از بازگشت قانونگذاران برای جلسه جدید پارلمان برگزار شود.

مخالفان لایحه اصلاحات قضایی از ژانویه به تظاهرات خود در این مرکز خرید و در سراسر کشور ادامه دادند، حتی اگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، برنامه اصلاحات بحث برانگیز را یک ماه پیش کنار گذاشت.

روز شنبه در تظاهراتی در تل آویو که تظاهرکنندگان در آخرین نمایش نارضایتی سیاسی، مشعل ها را روشن کردند و پرچم های ملی را به اهتزاز درآوردند، روی پلاکاردی نوشته شده بود: «تاریخ به شما چشم دوخته است».

محمد جامجون، خبرنگار الجزیره که از صحنه تظاهرات گزارش می دهد، گفت که به نظر می رسد اعتراضات از زمانی که نتانیاهو برنامه ها را متوقف کرد، شتاب خود را حفظ کرده است.

«این چهارمین ماه از اعتراضات هفتگی است. همه کسانی که در تل آویو با آنها صحبت کردیم می‌گویند که به خروج خود ادامه می‌دهند زیرا با این طرح اصلاحات قضایی بسیار مخالف هستند.»

جامعه اسرائیل بر سر قانون پیشنهادی که هدف آن تضعیف دادگاه عالی و اعمال نفوذ بیشتر سیاستمداران بر انتخاب قضات است، عمیقاً اختلاف نظر دارد.

اسرائیل اعتراض کرد
تصویر هوایی معترضانی را نشان می‌دهد که تابلویی را در دست دارند که نشان می‌دهد کنیزانی از «داستان ندیمه» با عبارت «هرگز تسلیم نشو» در حالی که علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و اصلاحات قضایی دولت ائتلاف ملی‌گرای او در تل‌آویو تظاهرات می‌کنند. [Ilan Rosenberg/Israel]

دولت راستگرای نتانیاهو استدلال کرد که این پیشنهادها برای ایجاد توازن مجدد قدرت بین قوه قضاییه و مقامات منتخب مورد نیاز است، در حالی که مخالفان می‌گویند این تغییرات تهدیدی برای دموکراسی است.

راهپیمایی های هفتگی بارها ده ها هزار نفر را به خیابان های تل آویو می کشاند. آمار شرکت کنندگان برای روز شنبه بلافاصله در دسترس نبود.

معترضان در بحبوحه مذاکرات فراحزبی به میزبانی رئیس جمهور آیزاک هرتزوگ در این ماه گرد هم آمدند که به دنبال دستیابی به مصالحه در مورد بسته اصلاحات بود.

این گفتگوها پس از آن آغاز شد که نتانیاهو در 27 مارس اعلام کرد که روند قانونگذاری را «به دلیل تمایل به جلوگیری از شکاف در کشور» در مواجهه با اعتراضات گسترده و اعتصاب عمومی تعلیق کرده است.

با این حال، مخالفان همچنان نسبت به نیات نخست وزیر تردید دارند و هیچ مصالحه ای حاصل نشده است.

هاگار کامینر، دانشجوی معترض در تظاهرات تل آویو، به الجزیره گفت که نگران است که “بافت دموکراسی اسرائیل در خطر است.”

این مهم است که ما برای هفدهمین هفته متوالی اینجا هستیم تا اعتراض کنیم زیرا در مذاکراتی که در حال حاضر در جریان است، اظهارات زیادی وجود دارد که ما را نگران می‌کند که مذاکرات واقعی و معنی‌داری صورت نگیرد. ما می خواهیم این پیام را بفرستیم که این را نمی پذیریم.»

در حالی که پارلمان قرار است روز دوشنبه پس از تعطیلات جلسه افتتاحیه خود را برگزار کند، هم موافقان و هم مخالفان اصلاحات به دنبال ادامه فشار بر سیاستمداران بودند.

معمار اصلاحات، وزیر دادگستری، یاریو لوین، در جمع هزاران هوادار که در تظاهرات روز پنجشنبه در اورشلیم گرد آمده بودند، سخنرانی کرد.

بتزال اسموتریچ، وزیر دارایی راست افراطی نیز در این تظاهرات حامی اصلاحات حضور داشت و قول داد که دولت از این بسته “تسلیم” نخواهد شد.

وزرای کابینه بخشی از ائتلافی از احزاب یهودی راست، راست افراطی و ارتدوکس افراطی هستند که در اواخر دسامبر روی کار آمدند.

[ad_2]