الجزیره برنده جایزه پیبادی برای مستند روزی روزگاری در الخلیل | الجزیره نیوز

[ad_1]

مستقیم از با دنا تکوری برنده جایزه پی بادی در بخش اخبار برای گزارش از کرانه باختری اشغالی شد.

دایرکت از الجزیره با دنا تاکروری برای ویدیوی یک روز در الخلیل برنده جایزه Peabody در بخش اخبار شد.

این ویدئو که بیش از 1.7 میلیون بازدید در یوتیوب دارد، دنا تکوری مجری را در حال بازگشت به الخلیل، شهر فلسطینی که زمانی پرجنب‌وجوش بود، نشان می‌دهد که پدرش در آن به دنیا آمده و بزرگ شده است.

او گام های خود را ادامه داد تا ببیند اشغالگران نظامی اسرائیل با زادگاهش چه کرده است، کشف خیابان های جدا شده، ساکنان آسیب دیده، مشاغل بسته و تورهایی که توسط فلسطینی های باقی مانده برای گرفتن زباله هایی که توسط شهرک نشینان اسرائیلی به سمت آنها پرتاب می شود، ساخته اند.

تاکروری درباره او و تیمش گفت: «همه ما بسیار مفتخریم که جایزه Peabody را برای مستندمان «روزی روزگاری در هبرون» دریافت کردیم.

او گفت: «این برد به ویژه برای من مهم است زیرا یک فیلم شخصی بود. در طول یک روز فیلمبرداری در آنجا، ما شاهد تجاوز نظامی اسرائیل، آزار و اذیت شهرک نشینان، و مجموعه غیرممکن شرایط ظالمانه ای بودیم که فلسطینی های باقی مانده به طور معمول در معرض آن هستند.

ما این فیلم را تنها چند هفته پس از از دست دادن شیرین ابواکله، که هم دوست و هم الگوی من بود، گرفتیم. ما امیدواریم که میراث او را از طریق این مستند و به رسمیت شناختن آن و از طریق تعهد تزلزل ناپذیر خود برای ادامه گفتن داستان های فلسطینی ارج نهیم.

برندگان هشتاد و سومین سالانه جایزه Peabody روز سه شنبه معرفی شدند. مراسم اهدای جوایز 11 ژوئن در لس آنجلس برگزار خواهد شد.

برای بیش از 80 سال، جوایز Peabody به هوشمندانه‌ترین، تأثیرگذارترین و هیجان‌انگیزترین داستان‌هایی که در رسانه‌های پخش و دیجیتال گفته می‌شوند، تجلیل می‌شود.

[ad_2]