هیئت سنای آمریکا درباره سلامت زندانی مصری ابراز “نگرانی” کرد | اخبار از زندان

[ad_1]

یک کمیته ارشد سنای ایالات متحده گفت که در مورد وخامت وضعیت سلامتی صلاح سلطان، یک دانشگاهی مصری و مقیم ایالات متحده که به گفته گروه های حقوق بشر به طور خودسرانه در یک زندان در منطقه قاهره بازداشت شده است، “عمیقا نگران” است.

ده ها گروه حقوق بشر در اوایل این ماه هشدار دادند که سلطان 63 ساله “در خطر مرگ قرار دارد” و از مقامات مصری خواستند که فورا او را آزاد کنند و “مراقبت های پزشکی نجات دهنده” را ارائه دهند.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به ریاست باب منندز، دموکرات، روز پنجشنبه در توییتی از حساب رسمی خود این موضوع را تکرار کرد و هشدار داد که سلامتی سلطان “به‌سرعت رو به وخامت می‌رود… به دلیل بی‌توجهی در زندان”.

در این پست توییتری آمده است: «مقامات مصر باید او را آزاد کنند و اجازه دسترسی فوری به مراقبت‌های پزشکی نجات دهنده را بدهند.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که متعهد شده است که حقوق بشر را در سیاست خارجی خود متمرکز کند، با درخواست هایی برای تحت فشار قرار دادن عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در مورد سابقه حقوق بشر در این کشور مواجه شده است.

گروه های حقوق بشر، دولت السیسی را که در سال 2013 در یک کودتای نظامی به قدرت رسید، متهم کرده اند که ده ها هزار تن از مخالفان را زندانی کرده و تقریباً همه اشکال مخالف سیاسی را غیرقانونی کرده است. قاهره نگهداری زندانیان سیاسی را رد کرده است.

اما در حالی که دولت بایدن برخی انتقادات عمومی از مصر ارائه کرده است، همچنان این کشور را به عنوان یک متحد کلیدی می بیند. او همچنین هیچ تعمیر اساسی در کمک های نظامی آمریکا و فروش آن به دولت مصر انجام نداد.

ست بایندر، مدیر دفاع در پروژه دموکراسی خاورمیانه، در بیانیه ای در 3 مه گفت: “ایالات متحده با ادامه حمایت تقریباً کامل خود، خطر مشروعیت بخشیدن به سوء استفاده های مصر را تهدید می کند.” و از دولت بایدن خواست تا قاهره را برای آزادی سلطان تحت فشار بگذارد.

دیده بان حقوق بشر (HRW) در همین بیانیه در اوایل این ماه گفت که این آکادمیک مصری بیش از یک دهه قبل از دستگیری در مصر در سال 2013 در آمریکا زندگی و کار می کرد.

سلطان همراه با افراد دیگری که مخالف برکناری محمد مرسی، اولین رئیس جمهور منتخب دموکراتیک کشور، یکی از اعضای اخوان المسلمین توسط ارتش مصر بودند، بازداشت شد.

به گفته گروه های حقوق بشر در آن زمان، نیروهای امنیتی به تجمع بزرگ اعتراضی در میدان رابعه در قاهره، پایتخت، یورش بردند و صدها تظاهرکننده غیرمسلح را به ضرب گلوله کشتند.

سلطان در سپتامبر 2017 به عنوان بخشی از یک محاکمه دسته جمعی که به دلیل نقض حق دادرسی عادلانه و درگیر کردن اتباع خارجی و خبرنگاران مورد انتقاد قرار گرفت، به حبس ابد محکوم شد.

مقامات مصری همچنین پسرش، محمد سلطان، فعال برجسته حقوق بشر مصری-آمریکایی را در ماه مه 2015 به ایالات متحده تبعید کردند. محمد پس از اعتصاب غذا در اعتراض به بازداشت خود از زندان مصر آزاد شد.

“[To be honest] من تازه هستم [out of] فکر می کنم چه کار دیگری می توانم انجام دهم تا جان پدرم را تا دیر نشده نجات دهم!» محمد سلطان در تاریخ 3 مه در توییتی درباره ادامه بازداشت پدرش نوشت.

او در بدنام ترین زندان های جهان در مصر به سر می برد و طبق گزارش ها، در گذشته 2 عارضه قلبی جزئی داشته است. [months] و به مدت 8 ساعت بدون مراقبت رها شد! برای #نجات_سلطان به کمک شما نیاز دارم!

“سوءاستفاده عمدی”

در بیانیه 3 مه، دیده بان حقوق بشر و 50 گروه دیگر حقوق بشر هشدار دادند که محرومیت عمدی سلطان از مراقبت های بهداشتی می تواند به منزله شکنجه باشد و از مقامات مصری خواستند اتهامات مربوط به بدرفتاری در زندان بدر، در شرق قاهره، جایی که او در آن نگهداری می شود را بررسی کنند. . .

این گروه‌ها گفتند: «نظارت ۲۴ ساعته بر سلول‌ها با دوربین‌های مداربسته، قرار گرفتن در معرض نورهای فلورسنت در شبانه‌روز، و زنجیر کردن زندانیان بدون غذا یا آب به دیوار سلول‌هایشان برای روزها متوالی»، مورد سوء استفاده‌های ادعایی قرار گرفت.

در همین حال، سلطان در نامه‌ای که در ماه مارس به بیرون درز کرد، گفت که مقامات زندان از مراقبت‌های بهداشتی کافی برای او محروم شده‌اند «هرچند او از بیماری‌های قلبی و کبدی تهدیدکننده زندگی در کنار سایر شرایط پیچیده پزشکی رنج می‌برد».

خانواده وی گفتند سلطان از بیماری های مزمن و نوظهور از جمله دیابت، فشار خون بالا، هپاتیت C و بیماری دیسک ستون فقرات و غیره رنج می برد.

آدام کوگل، معاون مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا در HRW، گفت: «علاوه بر محاکمه او در معرض یک محاکمه ناعادلانه، مقامات مصری عمداً از حقوق صلاح سلطان با عدم ارائه مراقبت های بهداشتی به او سوء استفاده می کنند.

“مقامات حداقل باید او را به یک مرکز پزشکی واجد شرایط منتقل کنند تا متخصصان مستقل سلامت بتوانند بدون هیچ مانعی او را درمان کنند.”
روز دوشنبه، دان بیر، نماینده کنگره آمریکا نیز به درخواست مصر برای آزادی فوری سلطان پیوست. او در توییتر خود نوشت: «دکتر صلاح سلطان هرگز نباید به زندان می‌رفت، اما شرایطی که با آن مواجه است – از جمله محرومیت از مراقبت‌های اولیه بهداشتی – اکنون زندگی او را تهدید می‌کند.



[ad_2]