انتظار می رود ترامپ دستور کاهش نیروها در افغانستان ، عراق را صادر کند ایالات متحده

[ad_1]

رسانه های آمریکایی روز دوشنبه گزارش دادند ، مقامات ارتش آمریكا انتظار دارند رئیس جمهور دونالد ترامپ دستور عقب نشینی بیشتر نیروها از افغانستان و عراق را صادر كند.

سی.ان.ان گزارش داد كه پنتاگون “دستور هشدار” به فرماندهان داده است تا برنامه های كاهش تعداد سربازان در افغانستان را تا 15 ژانویه تا 2500 نفر آغاز كنند.

در حال حاضر حدود 4500 سرباز آمریكایی در افغانستان و 3000 نیرو در عراق حضور دارند. همچنین انتظار می رود عراق تا 2500 نفر عقب نشینی کند.

رویترز گزارش داد که سخنگوی ناتو انتظارات را برای کاهش نیروها در افغانستان از 1500 به 2000 نفر ذکر کرد.

ترامپ هفته گذشته وزیر دفاع خود ، مارک اسپر را برکنار و دیگر مقامات ارشد پنتاگون را منصوب کرد ، زیرا ترس از عدم رسیدگی سریع به اولویت های خود در وزارت دفاع را داشت.

این شامل پایان دادن به تعهد 19 ساله افغانستان تا تعطیلات کریسمس در ماه دسامبر است ، هدفی بلند پروازانه که مخالفان طولانی ترین جنگ این کشور از آن استقبال کرده اند.

در 7 اکتبر ، ترامپ در توییتر خود گفت: “تا کریسمس ، ما باید تعداد اندکی از مردان و زنان با شجاعت خود را که در افغانستان خدمت می کنند ، داشته باشیم!”

اما یک سناتور ارشد جمهوری خواه هشدار داد که خروج سریع از افغانستان می تواند به متحدان آمریکایی آسیب برساند و به مخالفان کمک کند.

“هیچ آمریکایی وجود ندارد که بخواهد جنگ در افغانستان علیه تروریست ها نباشد و در نهایت توانایی های آنها به دست آمده باشد … اما این گزینه فعلی قبل از ما را تغییر نمی دهد. میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا در سخنرانی سنا بدون انتقاد مستقیم از ترامپ گفت: “خروج سریع نیروهای آمریکایی از افغانستان اکنون به متحدان ما آسیب می رساند و کسانی که می خواهند به ما آسیب برسانند – آنها را تحسین می کند”.

مدیریت جدید

مقامات آمریكایی و افغانستان در مورد میزان نگران کننده خشونت توسط جنگجویان طالبان و روابط مداوم طالبان با القاعده هشدار می دهند.

همین روابط بود که در سال 2001 پس از حملات 11 سپتامبر توسط القاعده ، مداخله نظامی ایالات متحده را برانگیخت. از آن زمان تاکنون ، ده ها هزار افغان و هزاران نظامی آمریکایی و متحدین در درگیری در افغانستان کشته شده اند.

برخی از مقامات ارتش آمریكا با استناد به اولویت های مبارزه با تروریسم در افغانستان ، ترامپ را ترغیب كرده اند كه فعلاً به صفر نرود و می خواهد فعلاً نیروهای خود را در حدود 4500 نفر حفظ كند.

کاخ سفید بلافاصله در مورد گزارش رسانه ها توضیحی نداد.

پرسنل امنیتی و ناظران در محل انفجار کنار جاده در لشکر گچ ، مرکز استان هلمند در 12 نوامبر سال 2020 ایستاده اند. [Noor Mohammad/AFP]

رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ، در اظهارات تحت الشعاع برنامه کریسمس ترامپ ، پیش از این احتمال عقب نشینی را مطرح کرده و گفته بود که ایالات متحده تا اوایل سال 2021 به 2500 نفر کاهش می یابد.

هر کاری که ترامپ انجام دهد ، طالبان که با دولت مورد حمایت آمریکا در کابل می جنگند ، از ایالات متحده خواسته است که به توافق نامه ماه فوریه با دولت ترامپ برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی تا ماه مه پایبند باشد ، به شرط وجود ضمانت های امنیتی خاص

کریستوفر میلر ، سرپرست سرپرست وزارت دفاع ، در بیانیه ای که ارتش آمریکا در آخر هفته منتشر کرد ، بار دیگر با ابراز تمایل ترامپ برای پایان دادن به تعاملات آمریکا در خارج از کشور ، گفت: “وقت آن است که به خانه برویم.” اما او جدول زمانی را ارائه نداد و بر لزوم تکمیل مبارزه با القاعده تأکید کرد.

طالبان رهبران القاعده را پناه داده اند و فرستاده ویژه آمریكا در افغانستان گفته است كه طالبان نتوانسته اند به تعهد خود در توافق نامه فوریه در قطع روابط با القاعده عمل كنند.

میلر ، یکی از مقامات سابق برت سبز و ضد تروریسم نوشت: “ما در آستانه شکست دادن القاعده و همکاران آن هستیم ، اما باید از اشتباه استراتژیک گذشته خود جلوگیری کنیم ، زیرا در پایان نتوانستیم جنگ را به پایان برسانیم.”



[ad_2]