انتقاد چین از سفر وزیر هند به آروناچال پرادش | اخبار اختلافات مرزی

[ad_1]

آمیت شاه وزیر کشور می گوید که همه هندی ها به لطف تلاش نیروهای امنیتی می توانند با آرامش در خانه های خود بخوابند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که چین به شدت با سفر وزیر کشور هند به آروناچال پرادش مخالف است و فعالیت های وی در این منطقه را نقض حاکمیت ارضی پکن می داند.

چین برخی از مکان‌ها را در جایی که هند ایالت شرقی آروناچال پرادش می‌داند، تغییر نام داده است و پکن ادعا می‌کند که این مناطق بخشی از قلمرو خود است.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره سفر آمیت شاه وزیر کشور هند گفت: «ژانان قلمرو چین است».

سفر مقام هندی به زنگنان نقض حاکمیت ارضی چین است و به صلح و آرامش وضعیت مرزی کمکی نمی کند.

به نقل از رسانه های محلی شاه در مراسم راه اندازی برنامه ای به نام “روستاهای زندگی” در کیبیتو، روستای مرزی آروناچال پرادش، گفت که به لطف تلاش نیروهای امنیتی، کل کشور می توانند با آرامش در خانه های خود بخوابند. در امتداد مرزهای هند

وزیر کشور هند گفت که مناطق مرزی “اولویت اول” دولت هند است.

«روزهایی که هر کسی می‌توانست به سرزمین هند تجاوز کند، گذشته است. امروز هیچ کس نمی تواند زمینی به اندازه یک سر سوزن را اشغال کند.

تلاش برای تغییر نام

چین و هند چندین درگیری بر سر منطقه مرزی مورد مناقشه داشته اند و درگیری ها در مناطق کوهستانی روابط بین همسایگان دارای سلاح هسته ای را در سال های اخیر به شدت تیره کرده است.

دو کشور در سال 1962 بر سر بخش‌هایی از مرز 3800 کیلومتری (2360 مایلی) خود به جنگ رفتند و درگیری‌ها در مناطق کوهستانی در سال‌های اخیر روابط را بیشتر تیره کرده است.

آخرین تجارت خاردار بین همسایگان در اوایل آوریل آغاز شد، زمانی که وزارت امور مدنی چین بیانیه ای صادر کرد و گفت که نام 11 مکان، از جمله پنج کوه، را در منطقه ای که چین منطقه خود را در جنوب تبت می نامد، “استاندارد” کرده است.

این بیانیه شامل نقشه‌ای بود که 11 مکان را نشان می‌داد که چین آن را در داخل “Zangnan” یا تبت جنوبی به چینی تغییر نام داد، آروناچال پرادش در تبت جنوبی و مرز چین با هند در شمال رودخانه برهماپوترا مشخص شده است.

وزارت امور خارجه هند این اقدام را رد کرد و یک سخنگوی آن گفت: “آروناچال پرادش بخشی جدایی ناپذیر و جدایی ناپذیر از هند بوده، بوده و خواهد بود.”

[ad_2]