اوکراین چه زمانی و چگونه یک حمله متقابل علیه روسیه آغاز خواهد کرد؟ | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

کیف، اوکراین – با فرا رسیدن فصل بهار در اوکراین، در جنگی که روسیه در سال گذشته آغاز کرد، آرامش وهم‌آوری در خصومت‌ها در میدان‌های نبرد به وجود آمد.

حمله زمستانی مسکو با وجود بسیج صدها هزار مرد عمدتاً آموزش ندیده هرگز محقق نشد. بسیاری از آنها مستقیماً به خط مقدم اعزام شدند، اما در آنچه که بازماندگان آن را “طوفان های علوفه توپ” نامیدند، کشته شدند.

به نظر می‌رسد که کرملین با زندانی کردن منتقدان و یک روزنامه‌نگار آمریکایی، پیروزی‌های بیشتری در برابر مخالفان و مخالفان داخلی متلاشی‌شده نسبت به اوکراین کسب کرده است، در حالی که نیروهای روسی به سختی در شهر محاصره شده باخموت در شرق پیشروی کردند.

در عین حال، اوکراین طی ماه‌هایی که روسیه از مناطق کلیدی آنجا عقب نشینی کرده است، هیچ جایگاهی را در منطقه خرسون جنوبی یا منطقه شرقی خارکف به دست نیاورده است.

در حالی که باران های بهاری زمین را به گل و لای غیرقابل عبور برای سربازان و تسلیحات سنگین تبدیل می کند، اوکراین در حال جمع آوری نیروهای جدیدی است که برای استفاده از سلاح های جدید غربی آموزش دیده اند و به نظر می رسد ضد حمله ای که مدت هاست وعده داده شده بود قریب الوقوع باشد.

نخست وزیر دنیس اشمیگال هفته گذشته گفت: “ما مطمئن هستیم که ضد حمله در آینده نزدیک انجام خواهد شد.” «آمریکا کاملاً از ما حمایت می کند.

اما از کجا و چگونه شروع خواهد شد؟

یک تحلیلگر نظامی غربی گفت که معتقد است اوکراین نیروی انسانی و تجهیزات کافی برای تصمیم گیری دارد.

ژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده گوردون اسکیپ دیویس به الجزیره گفت: «هر زمان که آنها تصمیم بگیرند ضد حمله خود را آغاز کنند، به اندازه کافی افراد آموزش دیده و مجهز خواهند داشت.

او گفت که تنها نقص عمده کی یف، کمبود شدید نیروی هوایی، می تواند با بهبود قابلیت دفاع هوایی جبران شود و سامانه های دفاع هوایی پاتریوت ساخت ایالات متحده روز چهارشنبه وارد اوکراین شد.

“ضد حمله یک تقویت کننده خواهد بود”

از همه مهمتر، کیف می تواند از روحیه ضعیف نیروهای روسی و کمبود سلاح و مهمات آنها استفاده کند.

دیویس که از سال 2014 تا 2019 مکرراً از اوکراین بازدید می کرد و با رهبران و رهبری ارشد این کشور دیدار می کرد، گفت: «آنها کاملاً از نگرانی های روسیه آگاه هستند و احتمالاً ترس خود را به نفع خود تبدیل خواهند کرد».

اوکراین همچنین به یک یا دو پیروزی نیاز دارد تا از تداوم تامین کمک های نظامی و مالی غرب اطمینان حاصل کند، زیرا حمایت عمومی غرب از هدفش کاهش می یابد.

دیویس گفت: “حمله متقابل تقویتی برای همه رهبران سیاسی خواهد بود که از اوکراین حمایت می کنند و می گویند این فداکاری است که ما باید انجام دهیم تا اوکراین را آزاد نگه داریم.”

خط مقدم هلالی شکل فعلی که از شرق به جنوب در سراسر اوکراین امتداد دارد صدها کیلومتر طول دارد، بنابراین کیف باید ابتدا با دقت انتخاب کند که کجا ضد حمله را انجام دهد.

دیویس گفت: “من فکر نمی کنم آنها دو خط حمله انجام دهند.” آنها فقط از یک منطقه متمرکز بزرگ استفاده خواهند کرد.”تعاملی - چه کسی در اوکراین چه چیزی را کنترل می کند

یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای اوکراین، قطع پل زمینی است که روسیه به شبه جزیره کریمه در زمان تصرف بخش‌های وسیعی از جنوب شرقی اوکراین در آغاز جنگ ایجاد کرد. این پل زمینی از بخش‌های تحت کنترل جدایی‌طلبان منطقه دونباس شرقی و همچنین ماریوپل و بردیانسک، هر دو شهر در دریای آزوف می‌گذرد.

اما تهدید کریمه می‌تواند به تشدید تنش منجر شود، زیرا پوتین شبه جزیره الحاق شده را جواهری در تاج خود می‌داند.

دیویس گفت که گزینه دیگر حمله به مناطق تحت کنترل جدایی طلبان در شرق است که «کمترین آمادگی را از نظر دفاعی و عمقی دارند».

او گفت، با این حال، بسیاری از کسانی که در آنجا باقی مانده اند، از سال 2014 به شدت با کی یف مخالف بوده اند، تا حد زیادی به لطف تسلط رسانه های تحت کنترل دولت در روسیه و انزوای اقتصادی که این کشور جدایی طلب فقیر را کاملاً به مسکو وابسته کرده است.

به گفته یک تحلیلگر دیگر، انتظار می رود بیشترین حمله به جنوب به سمت شهرهای ماریوپول و بردیانسک تحت اشغال روسیه و جزیره کریمه باشد. می تواند از اوایل اردیبهشت شروع شود.

نیکولای میتروخین از دانشگاه برمن آلمان به الجزیره گفت: «به نظر می رسد این کوتاه ترین و مطمئن ترین مسیر برای یک عملیات تهاجمی موفق است.

کیف برای منحرف کردن توجه مسکو و متفرق کردن ذخایر روسیه، آمادگی خود را برای حمله به جهات دیگر اعلام کرده است.

یکی از این سیگنال‌ها تصمیم اواسط آوریل ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای انتصاب روسای جدید اداری در شهرهای تحت اشغال روسیه در منطقه لوهانسک است.

میتروخین گفت، با این حال، نقشه مملو از نقاط مهمی است که انتظار می رود حملات متقابلی انجام شود.

اینها شامل شهرهای شرقی سواتوو و کرمینا، در هر نقطه از منطقه جنوبی زاپوروژیه، و دلتای رودخانه دنیپر (در روسیه رودخانه دنیپر نامیده می شود) در جنوب شهر خرسون است.

اما از همه آنها اهداف استراتژیک تنها با تصرف آنها محقق می شود [eastern] میتروخین گفت: تجمع لیسیچانسک-سورودونتسک، اعتصاب جبهه زاپوریژیا به ماریوپول و عبور از دنیپر به عنوان یک حمله حمایتی.

اوکراین باید مواضع جنوبی روسیه را بشکند

تحلیلگر برجسته نظامی اوکراین می گوید حمله بین شهرهای شرقی سورودونتسک و کرمینا می تواند برای معکوس کردن تلاش روسیه برای تصرف کل منطقه دونباس بسیار مهم باشد.

ژنرال ایگور روماننکو، معاون سابق ستاد کل ارتش اوکراین، به الجزیره گفت: «اگر ما در آنجا عملیات کنیم، دشمن باید باخموت را ترک کند.

او گفت که فشار در جنوب ممکن است دشوارتر باشد، اما می تواند منادی آزادسازی تدریجی کریمه باشد.

روماننکو گفت: مواضع روسیه در جنوب “تقویت شده است و اوکراین باید آنها را بشکند تا به شبه جزیره کریمه برسد و آن را از نظر تدارکات لجستیکی به جزیره تبدیل کند.”

در ماه‌های اخیر، کی‌یف حملات پهپادی و توپخانه‌ای خود را به مناطق غربی روسیه در مرز اوکراین افزایش داده است.

روماننکو گفت که حمله به این مناطق، به ویژه بریانسک، می تواند حواس بخش بزرگی از نیروهای روسیه را منحرف کند و باعث ایجاد وحشت در بین مردم عادی روسیه شود.

اما غرب به چنین اقدام جسورانه ای اعتراض می کند.

روماننکو گفت: «این امر منطقی خواهد بود، اما یک جنبه نظامی-سیاسی وجود دارد.

متحدان غربی نمی خواهند کی یف برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها و جلوگیری از استفاده مسکو از سلاح های هسته ای وارد روسیه شود.

او گفت که اوکراین برای نادیده گرفتن این ترس ها بیش از حد به منابع غربی وابسته است.

در همین حال، اهداف کنونی مسکو با محاسبات اولیه آن کاملاً متفاوت است.

کرملین در چند روز پس از تهاجم به برنامه های خود برای تصرف کیف و سرنگونی دولت زلنسکی ناکام ماند.

او به سختی یاد گرفت که چگونه تصمیم‌گیری بد بر اساس استراتژی‌های منسوخ دوران شوروی، تدارکات و هماهنگی میدان جنگ استوار است.

این روزها کرملین فقط می خواهد زمان بخرد.

الکسی کوشت، تحلیلگر مستقر در کی یف، به الجزیره گفت: «برای روسیه مهم است که درگیری ها را متوقف کند، سرزمین های اشغالی را بهتر کنترل کند و اقتصاد را بازسازی کند» به گونه ای که ایران اقتصاد خود را تحت تحریم های غرب اصلاح می کند.

مسکو می‌خواهد با به خطر انداختن دوباره جنگ، که سرمایه‌گذاران را می‌ترساند و مردم را فراری می‌دهد، اوکراین را خونریزی کند. و سپس دوباره حمله کند.»

[ad_2]