توافق افزایش سقف بدهی در سنای آمریکا تصویب شد و به بایدن رسید | اخبار بدهی

[ad_1]

سنای ایالات متحده به تصویب یک توافق دو حزبی رای داده است که سقف بدهی این کشور را افزایش می دهد و آخرین مانع بزرگ برای این لایحه را قبل از رسیدن به میز رئیس جمهور جو بایدن برطرف می کند.

با توجه به اینکه انتظار می‌رود بایدن لایحه جدید تصویب شده را امضا کند و به قانون تبدیل شود، تصمیم روز پنجشنبه باید از یک فاجعه اقتصادی در فاصله چند روز مانده به عدم پرداخت بدهی ایالات متحده در 5 ژوئن جلوگیری کند.

سناتورها با 63 رای موافق در برابر 36 به حمایت از این لایحه رای دادند، که در مذاکرات اغلب اواخر شب بین تیم‌های نماینده دموکرات بایدن و کوین مک کارتی، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان – دو شخصیتی که اغلب با هم مخالف هستند- در آخر هفته گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

روز چهارشنبه در مجلس نمایندگان تصویب شد.

بایدن از تصویب این لایحه به عنوان “پیروزی بزرگ” برای کشور و اقتصاد استقبال کرد.

او گفت که قصد دارد آن را در اسرع وقت امضا کند و روز جمعه مستقیماً با مردم آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

رهبران سنا از این توافق حمایت می کنند

پیش از رای گیری روز پنجشنبه، چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و میچ مک کانل، رهبر اقلیت، حمایت احزاب مربوطه خود را برای حمایت از توافقی که محدودیت استقراض فدرال را تا ژانویه 2025 مسدود می کند، جلب کردند.

در مجلس سنا، شومر، یک دموکرات، از موفقیت دو حزبی این لایحه در مجلس پایین به عنوان الگویی برای آرزوی مجلس بالا یاد کرد.

شومر با اشاره به رای روز چهارشنبه با 314 رای موافق در برابر 117 رای موافق به توافق سقف بدهی، گفت: “رای گیری شب گذشته در مجلس تایید آشکار دو حزبی بودن بود.”

اما حاشیه های موفقیت در سنا 100 عضوی کمتر بود، جایی که دموکرات ها اکثریت اندکی با 51 کرسی دارند. سناتورهای هر دو طرف مخالف این لایحه هستند و خواستار اصلاح همه چیز از هزینه های نظامی گرفته تا ساخت خط لوله شده اند.

با این حال، شومر روز پنجشنبه در صحبت با همکارانش در سنا، وعده داد که مجلس سنا تا تصویب یک لایحه در جلسه باقی خواهد ماند و تاکید کرد که تاریخ پیش‌فرض تنها چهار روز دیگر باقی مانده است.

ما به کار خود ادامه می دهیم تا کار انجام شود. شومر گفت: اگر بخواهیم از ورشکستگی جلوگیری کنیم، زمان لوکسی است که سنا ندارد. او همچنین از درخواست ها برای تغییر زبان توافق انتقاد کرد.

در این مرحله، هرگونه تاخیر غیرضروری یا توقف در آخرین لحظه خطری غیرضروری و حتی خطرناک خواهد بود. و هر تغییری در این لایحه که ما را مجبور به ارسال آن به مجلس کند کاملا غیرقابل قبول خواهد بود. تقریباً ورشکستگی را تضمین می کند.»

در این صورت، تصمیم معامله با یک سری رای سریع – محدود به 10 دقیقه – در مورد اصلاحات متعددی که مطرح شده بود، با حداقل 60 رای لازم برای تصویب هر اصلاحیه انجام شد.

در طول جلسات، شومر اقداماتی را انجام داد تا همه چیز را پیش ببرد و به سناتورها یادآوری کند که چه چیزی در خطر است.

امتیازات نقطه فروش برای جمهوری خواهان است

در همین حال، مک‌کانل، همتای جمهوری‌خواه شومر، از حسن نیت محافظه‌کاران این لایحه برای حزبی که عمیقاً بر سر شایستگی‌های آن اختلاف نظر داشت، ایفای نقش کرد.

«قانون مسئولیت مالی از عواقب فاجعه بار عدم پرداخت بدهی های کشورمان جلوگیری می کند. مک کانل به سنا گفت و به همان اندازه مهم، جدی ترین پیشرفت را در سال ها به سمت مهار اعتیاد دموکرات های واشنگتن به خرج کردن بی پروا انجام می دهد.

روز سه شنبه، دفتر بودجه کنگره تخمین زد که کسری بودجه دولت فدرال می تواند تا سال 2033 به میزان 1.5 تریلیون دلار کاهش یابد.

این کاهش اساساً از طریق محدودیت‌های توافق بر مخارج اختیاری غیر نظامی انجام می‌شود، که در سال 2024 بدون تغییر باقی می‌ماند و در سال 2025 تنها یک درصد افزایش می‌یابد. این لایحه همچنین وجوه استفاده‌نشده برای کمک‌های ناشی از کووید و وجوهی را که قبلاً با بودجه داخلی ارائه شده بود، برمی‌گرداند. خدمات درآمد (IRS)، سازمان جمع آوری مالیات دولت.

این قرارداد همچنین دولت را مجبور می‌کند تا پرداخت وام‌های دانشجویی فدرال را از سر بگیرد، چیزی که در طول همه‌گیری کووید به حالت تعلیق درآمد.

میچ مک کانل با کت و شلوار آبی و همراهی همکارش در سالن کنگره راه می رود
میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، با مخالفت بخش‌های راست افراطی حزبش با توافق سقف بدهی روبرو شده است. [J Scott Applewhite/AP Photo]

بحث در مورد هزینه های نظامی

اما جمهوری‌خواهان سنا روز پنج‌شنبه به شدت با هزینه‌های نظامی تخصیص‌یافته در این توافق مخالفت کردند و استدلال کردند که این هزینه‌ها بسیار کم است و به آمریکا اجازه نمی‌دهد در صحنه جهانی رقابت کند.

قرارداد سقف بدهی پیشنهاد می‌کند هزینه‌های نظامی را برای سال مالی 2024 به 886 میلیارد دلار محدود کند که نسبت به سال جاری سه درصد افزایش داشته است. برای آخرین سال مالی، 2022، ایالات متحده 877 میلیارد دلار برای دفاع هزینه کرد که بزرگترین بودجه نظامی در بین هر کشوری در جهان است.

با این حال، سناتورهایی مانند سوزان کالینز از مین و تام کاتن از آرکانزاس اشاره کرده‌اند که افزایش هزینه‌های دفاعی در توافق با تورم پیشی می‌گیرد – تهدیدی که به گفته آنها قدرت نظامی ایالات متحده را تهدید می‌کند.

این بودجه مبتنی بر تهدید نیست. این یک بودجه سازش سیاسی برای افرادی است که اطلاعات مورد نیاز کشور را از دست داده اند. سناتور لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی در یک سخنرانی پرشور گفت: ما به ایمنی و امنیت نیاز داریم. به من نگویید که بودجه دفاعی که 42 میلیارد دلار کمتر از تورم است، به طور کامل به ارتش کمک می کند.

گراهام و دیگر جمهوری‌خواهان تندرو ابتدا گفتند که سنا تا روز سه‌شنبه به بحث ادامه خواهد داد، مگر اینکه پول بیشتری برای تقویت ارتش و حمایت از اوکراین در شرایطی که با تهاجم روسیه مواجه است، اختصاص یابد.

اما گراهام سپس به صحن بازگشت تا رهبری سنا را تشویق کند تا برای رفع نگرانی‌ها در مورد هزینه‌های نظامی در اواخر سال جاری به دنبال مکملی باشد. و خود شومر در بحبوحه رای گیری اصلاحیه به روی تریبون رفت تا مستقیماً با انتقادات صحبت کند.

شومر گفت: «این توافق سقف بدهی توانایی سنا را برای تخصیص بودجه اضافی اضطراری برای اطمینان از اینکه توانایی‌های نظامی ما برای بازدارندگی چین، روسیه و دیگر دشمنانمان کافی است و برای پاسخگویی به تهدیدات امنیت ملی جاری و فزاینده کافی است، محدود نمی‌کند.

در اتاقی زرد رنگ، تیم کین با کت و شلوار تیره و دستان دراز با خبرنگاران صحبت کرد.
سناتور تیم کین، یک دموکرات، تلاش کرد اصلاحیه ای را برای مسدود کردن خط لوله اضافه کند که در لایحه سقف بدهی گنجانده شده است. [J Scott Applewhite/AP Photo]

نگرانی در سمت چپ

انتقادهای بیشتری در سنا توسط تیم کین، دموکرات ویرجینیا مطرح شد که با گنجاندن خط لوله دره کوهستان در قرارداد بدهی مخالفت کرد.

خط لوله گاز طبیعی به طول 489 کیلومتر (304 مایل) در ایالت کین بحث‌برانگیز بوده است و اعتراض‌ها به توقف ساخت آن از قطع جنگل‌های آپالاچی و املاک خصوصی آغاز شده است.

کین با اشاره به خط لوله به عنوان ایراد اصلی خود گفت: «قصد من این است که با وجود ناقص بودن توافق، حامی آن باشم.

او اصلاحیه ای را برای حذف زبان خط لوله از لایحه ارائه کرد.

وقتی پروژه خط لوله را انجام می دهید و آن را تأیید می کنید و به یک شرکت خصوصی حق می دهید زمین های مردم را بگیرد، باید پس از بحث جدی این کار را با دقت انجام دهید».

و روز چهارشنبه، برنی سندرز، سناتور ورمونت در توییتر منتشر شد در اعتراض به باری که به گفته او بر دوش طبقه فقیر و متوسط ​​خواهد گذاشت، به این معامله رأی منفی خواهد داد.

او نوشت: «من به توافق محدودیت بدهی رای منفی خواهم داد، زیرا شما به پشتوانه آمریکایی‌هایی که در حال مبارزه هستند، کسری بودجه را کاهش نمی‌دهید.

رئیس جمهور جو بایدن در حالی که ایر فورس وان پشت سرش قرار دارد، در حالی که مردانی با کت و شلوار پوشیده اند، از آسفالت راه می رود.
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده – که در روز چهارشنبه در کلرادو اسپرینگز، کولویا دیده شد – یکی از معماران پشت قرارداد سقف بدهی بود. [Kevin Lamarque/Reuters]

معامله ای که مدت ها در حال انجام است

قرارداد سقف بدهی 99 صفحه ای که به شدت مورد بررسی قرار گرفته است، از زمان اعلام آن در 27 می در هر دو طرف اختلاف سیاسی بحث برانگیز بوده است.

دموکرات ها کاهش بودجه را که احتمالاً بر طرح های شبکه ایمنی اجتماعی تأثیر می گذارد، محکوم کرده اند. آنها همچنین با الزامات کاری اضافی اضافه شده به برنامه کمک تغذیه تکمیلی (SNAP)، معروف به کوپن غذا، و همچنین برنامه کمک موقت برای خانواده های نیازمند (TANF) مخالفت کردند.

در همین حال، جمهوری خواهان این واقعیت را محکوم کرده اند که کاهش هزینه ها به اندازه ای که در ابتدا انتظار می رفت نیست.

لایحه 320 صفحه ای قبلی – که در آوریل توسط مجلس نمایندگان جمهوری خواه تصویب شد اما با وتوی کاخ سفید تهدید شد – هزینه های دولت را کاهش می داد و محدودیت شدیدتری برای افزایش سقف بدهی اعمال می کرد و آن را 1.5 تریلیون دلار برای حدوداً افزایش می داد. یک سال. همچنین به عناصر امضاکننده سیاست داخلی بایدن، از جمله اعتبارات مالیاتی برای طرح‌های انرژی پاک می‌پردازد.

با این حال، قرارداد بدهی بایدن و مک کارتی به عنوان یک مصالحه در نظر گرفته شد. او برخی از شروط جمهوری خواهان را برای افزایش سقف بدهی کاهش داد – در حالی که کاخ سفید بایدن از درخواست اصلی خود برای افزایش “پاک”، بدون هیچ گونه محدودیتی، عقب نشینی کرد.



[ad_2]