زلنسکی حملات روسیه به Tsvetnitsa ارتدکس را محکوم می کند اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

رئیس جمهور اوکراین در سخنرانی خود در محکومیت این حملات که همزمان با جشن عید پاک برگزار شد، روسیه را یک دولت تروریستی خواند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حملات هوایی روسیه در مراسم جشن نخل یکشنبه کلیسای ارتدکس، از جمله حمله ای که منجر به کشته شدن یک مرد 50 ساله و دختر 11 ساله او شد را محکوم کرد.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت: «دولت تروریستی یکشنبه نخل را اینگونه جشن می گیرد. این امر روسیه را در انزوای بیشتر از جهان قرار می دهد.

نیروهای اورژانس اوکراین اعلام کردند که این مرد و دخترش پس از حمله نیروهای روسی به یک ساختمان مسکونی در شهر زاپوروژیه در جنوب شرقی این کشور کشته شدند.

زنی که گمان می رود همسر و مادر قربانیان باشد در محل حمله زیر آوار زنده پیدا شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 70 هزار تن سوخت در نزدیکی زاپوریژیا و همچنین انبارهای انبار موشک، مهمات و توپخانه در مناطق زاپوریژیا و دونتسک منهدم شده است.

اظهارات زلنسکی در حالی بیان شد که ارتش اوکراین از حملات روسیه در سرتاسر جبهه خبر داد که بیشتر درگیری ها در شهرهای باخموت و آودیوکا در شرق متمرکز بود.

زلنسکی از واحدهای نظامی دفاع از مواضع در شرق تمجید کرد و ابراز امیدواری کرد که یکشنبه نخل آینده در زمان “صلح و آزادی برای همه مردم ما” برگزار شود.

اکثر جمعیت 43 میلیونی اوکراین مسیحیان ارتدوکس هستند که از تقویم جولیانی که توسط امپراتور روم جولیوس سزار ایجاد شده است پیروی می کنند، به این معنی که عید پاک را یک هفته دیرتر از اکثر مسیحیان در غرب جشن می گیرند.

پاپ فرانسیس، رئیس کلیسای کاتولیک، از سخنرانی سنتی یکشنبه عید پاک خود استفاده کرد و از خداوند درخواست کرد که “به مجروحان و همه کسانی که عزیزانشان را از دست داده اند تسلیت دهد” و “به مردم عزیز اوکراین در راه صلح کمک کند و عید پاک را روشن کند.” مردم روسیه».

ارتش اوکراین از دفع بیش از 40 حمله توسط نیروهای روسیه در 24 ساعت گذشته خبر داد که شامل پیشروی ناموفق در مناطقی در غرب شهر باخموت در شرق این کشور است.

باخموت، شهری در دونتسک، محل طولانی ترین نبرد در جنگ 13 ماهه روسیه علیه اوکراین بود. تحلیلگران می گویند که کرملین تسخیر باخموت را گامی مهم در جهت تصرف شهرها و شهرهای بسیار مهم و دارای استحکامات استراتژیک در منطقه دونباس مانند چاسوف یار، کراماتورسک و اسلاویانسک می داند.

مقامات اوکراینی متعهد شده اند که از باخموت در برابر حملات مکرر روسیه دفاع کنند، اما زلنسکی اذعان کرده است که در صورت خطر محاصره، ممکن است نیروها از این کشور خارج شوند.

مقامات اوکراینی همچنین گزارش دادند که خارکف در شمال شرق و زاپوروژیه در جنوب شرق هدف حملات موشکی، موشکی و توپخانه ای قرار گرفتند.

اولگ سینگوبوف، فرماندار خارکف گفت که دو مرد در شهر کوپیانسک روز یکشنبه پس از اصابت چندین راکت به مناطق مسکونی جان خود را از دست دادند.

سینگوبوف گفت که یک مرد 30 ساله نیز پس از گلوله باران در شهر چوهوف در شرایط وخیم در بیمارستان بستری شد.

[ad_2]