“این یک بازی نیست”: میشل اوباما اصرار دارد که یک انتقال آرام انجام شود آمریکا و کانادا

[ad_1]

در اینستاگرام ، اوباما گفت که چگونه او و همسرش دونالد ترامپ را به کاخ سفید چند روز پس از پیروزی شوک آور خود در سال 2016 دعوت کردند.

میشل اوباما در یک پست صریح در شبکه های اجتماعی پیروزی تکان دهنده رئیس جمهور دونالد ترامپ در سال 2016 و هماهنگی حاصل از آن را در انتقال قدرت از همسرش باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق ، منعکس کرد.

این پست در حالی منتشر شد که ترامپ همچنان از به رسمیت شناختن انتخابات اخیر جو بایدن برای رئیس جمهور منتخب امتناع ورزید ، علی رغم پیروزی قابل پیش بینی قاطع دموکراتها در کالج انتخاباتی. در عوض ، ترامپ به چندین چالش قانونی طولانی مدت پایبند است و ادعا می کند ، بدون شواهد ، تقلب گسترده است.

در حالی که برخی از جمهوری خواهان پیروزی بایدن را تصدیق کرده اند ، اکثریت آنها به جای حمایت صریح یا ضمنی از ادعاهای بی اساس ترامپ ، از این کار خودداری کرده اند. ناظران هشدار داده اند که امتناع از پذیرش شکست تهدیدی برای تضعیف بیشتر ایمان به روند دموکراتیک ایالات متحده است.

اوباما در یک پست اینستاگرامی ، همراه با عکس 2016 نوشت: “من این هفته خیلی فکر کردم که کجا بودم؟” هیلاری کلینتون با یک حاشیه بسیار کمتر از آنچه که داشت متحمل ضرر شدیدی شد امسال دیدیم من صدمه دیدم و ناامید شدم – اما آرا شمرده شدند و دونالد ترامپ پیروز شد. مردم آمریکا صحبت کرده بودند. “

وی گفت: “من و شوهرم به کارمندان خود دستور دادیم کاری را انجام دهند که جورج و لورا بوش برای ما انجام داده اند: انتقال محترمانه و آرام قدرت ، یکی از ویژگی های بارز دموکراسی آمریکا.” “ما افرادی را از تیم رئیس جمهور تازه انتخاب شده به دفاتر خود دعوت کرده و یادداشت های مفصلی را برای آنها آماده کرده ایم ، و آنچه را در هشت سال گذشته آموخته ایم ارائه می دهیم.”

اوباما روز دوشنبه این اطلاعیه را منتشر کرد در حالی که ترامپ در ادامه مانع از همکاری مقامات آژانس با تیم انتقالی تازه تأسیس بایدن شد. در همین حال ، سرویس مدیریت عمومی ، آژانس کمی شناخته شده ای که کلید دسترسی تیم بایدن به سازمان های دولتی و بودجه های انتقالی را طبق قوانین ایالات متحده دارد ، تاکنون پیروزی بایدن را تشخیص نداده است.

تیم بایدن و ناظران خارجی به طور فزاینده ای هشدار می دهند که تأخیر در انتقال قبل از روی کار آمدن در 20 ژانویه می تواند منجر به ایجاد شکاف در واکنش دولت جدید به بیماری همه گیر ویروس کرونا و آمادگی برای امنیت ملی شود.

باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا ، به سخنان دونالد ترامپ ، رئیس جمهور منتخب ، در جریان دیدار آنها در دفتر بیضی کاخ سفید در واشنگتن ، دی سی ، 10 نوامبر 2016 گوش می دهد. [Pablo Martinez Monsivais/The Associated Press]

اوباما در مورد 2016 صحبت کرد. “من باید صادقانه بگویم و بگویم که هیچ یک از اینها برای من آسان نبود. دونالد ترامپ دروغ های نژادپرستانه ای درباره شوهرم منتشر کرده بود که خانواده من را به خطر انداخت. این چیزی نبود که بخواهم ببخشم. اما من می دانستم که به خاطر کشورمان باید قدرت و بلوغ پیدا کنم تا عصبانیت خود را کنار بگذارم. “

با این حال ، وی افزود دسترسی به ترامپ برای رسیدن به پست عالی کشور در روزهای پس از انتخابات “کار درستی بود – زیرا دموکراسی ما بسیار بزرگتر از منافع هرکسی است.”

وی پیام را با اخطار پایان داد: “ریاست جمهوری متعلق به هیچ شخص یا حزبی نیست. تظاهر به چنین کاری ، بازی در کنار این تئوری های بی اساس توطئه – چه برای منافع شخصی و چه سیاسی – به معنای به خطر انداختن سلامت و امنیت کشور شما است. “

وی افزود: “این یک بازی نیست”. “به همین دلیل من می خواهم از همه آمریکایی ها ، به ویژه رهبران ملت ما ، بدون در نظر گرفتن حزب ، بخواهم که روند انتخابات را گرامی بدارند و سهم خود را برای ترویج انتقال آرام قدرت ، همانند روسای جمهور فعلی در طول تاریخ ما انجام دهند.”



[ad_2]