بازماندگان “قتل عام” بورکینافاسو نیروهای امنیتی را مقصر می دانند | اخبار

[ad_1]

این قتل عام که نیروهای امنیتی کشور مقصر آن هستند، هفته گذشته در روستای شمالی کرما و مناطق اطراف آن رخ داد.

ساکنان و بازماندگان قتل عام ادعایی در روستایی در بورکینافاسو می گویند که 136 نفر از جمله زنان و نوزادان کشته شدند زیرا آنها نیروهای امنیتی را مسئول حمله 20 آوریل می دانند.

بلم لسان، یک کودک بازمانده، روز شنبه به الجزیره گفت: «ما با الاغ خود به سمت چاه می رفتیم که دیدیم آنها به سمت ما می آیند. «ما در خانه‌هایمان پنهان شدیم. پدر ما بیرون آمد. آنها شناسنامه های ما را گرفتند و شروع به تیراندازی به سمت آنها کردند و همه آنها را کشتند.

سپس خانه ها را ویران کردند و مادران ما را کشتند. در حالی که آنها به تیراندازی به سمت ما ادامه می دادند، زیر انبوه اجساد پنهان شدم.

پس از گزارش هایی مبنی بر کشته شدن حدود 60 غیرنظامی توسط افرادی که یونیفورم نیروهای مسلح بورکینا به تن داشتند، یک دادستان تحقیقاتی را درباره “قتل عام” در روستای شمالی کارما و اطراف آن آغاز کرد.

گروه جمعی علیه مصونیت از مجازات و انگ جوامع (CISC) گفت: «تیم های ما 136 جسد را در کارما ثبت و ثبت کرده اند، از جمله 50 زن و 21 کودک – برخی از نوزادان 30 روزه که به پشت مادرشان کشته شده اند. .

این سازمان غیردولتی در بیانیه ای گفت که مهاجمان همچنین 11 نفر را در همان روز در همان نزدیکی کشتند – شش نفر در روستای دینگویری، دو نفر در منه و سه نفر در جاده بین واحیگویا و بارگا.

داودا دیالو، رئیس CISC، گفت: این سازمان گفت که مهاجمان در کارما غیرنظامیان را ده ها نفر دور هم جمع کردند و “مراقب بودند که مردان مسلح را در هر گروه با کلمه اصلی “همه آنها را بکشید” رها کنند.

این حمله که یکی از مرگبارترین حملات علیه غیرنظامیان است در حالی که کشور با شورشیان مرتبط با القاعده و داعش (داعش) در حال نبرد است، محکومیت و درخواست تحقیقات دفتر حقوق بشر سازمان ملل را برانگیخت.

بورکینافاسو یکی از چندین کشور غرب آفریقا است که با شورشی دست و پنجه نرم می کند که در دهه گذشته از مالی همسایه گسترش یافته و هزاران نفر را کشته و بیش از 2 میلیون نفر را آواره کرده است.

دولت نظامی حمله گسترده ای را آغاز کرده است که هدف آن بازپس گیری بخش هایی از قلمرو تحت کنترل گروه های مسلح است.

“شادی شکسته است”

دولت روز پنجشنبه در بیانیه‌ای حمله به کارما را محکوم کرد، اما جزئیاتی از تلفات آن ارائه نکرد. از آن زمان اطلاعات بیشتری به دست آمده است.

عیسی ناپون، روزنامه نگار، به الجزیره گفت که اگرچه بسیاری از مردم نیروهای امنیتی را مقصر این قتل می دانند، اما مهم است که هنگام مقصر دانستن آنها مراقب باشیم.

«بسیاری از مردم می گویند که نظامیان به آنها حمله کردند و مردم را کشتند. آنچه من می گویم این است که شما باید بسیار مراقب باشید… زیرا شما مردان مسلح و گروه های مسلحی دارید که لباس های نظامی دارند.

در بیانیه ای که ساکنان و بازماندگان روز شنبه منتشر کردند، این روستا در اوایل صبح روز 20 آوریل توسط مردان مسلح به شدت مسلح با لباس نظامی بورکینابی که سوار بر موتور سیکلت، وانت و خودروهای زرهی بودند، محاصره شد.

در این بیانیه آمده است: «اهالی روستا ابتدا از ورود خود خوشحال شدند، اما شادی آنها به سرعت با شلیک گلوله از بین رفت.

یک نماینده ساکنان و بازماندگان در یک کنفرانس خبری در واهیگویا، مرکز استان، در حدود 15 کیلومتری کارما، گفت که بیانیه دولت با بی تفاوتی و تحقیر روستاییان مرز دارد.

او گفت که این بیانیه باعث سردرگمی در مورد مسئولیت نیروهای امنیتی و دفاعی در قتل عام می شود.

در این بیانیه آمده است: «ما مردم و بازماندگان حوادث کارما و اطراف آن، تردیدی نداریم که نیروهای امنیتی و دفاعی مسئول این کشتار هستند. “ما توهم نداریم. ما نیروهای امنیتی و دفاعی خود را به خوبی می شناسیم.

[ad_2]