با ادامه گلوله باران روسیه، پاپ فرانسیس خواستار صلح در اوکراین شد | اخبار

[ad_1]

بر اساس گزارش ها، در آخر هفته، نیروهای روسیه ده ها حمله را علیه مناطق مختلف اوکراین انجام دادند.

مقامات اوکراینی گفتند که گلوله باران آخر هفته توسط نیروهای روسی دست کم هفت غیرنظامی را کشته است، زیرا پاپ فرانسیس از پیام سنتی عید پاک خود برای برجسته کردن جنگ در اوکراین استفاده کرد.

ارتش اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد در حالی که روسیه به تمرکز بر تصرف تمام شرق صنعتی اوکراین ادامه می دهد، دو استان دیگر – خارکف در شمال شرقی و زاپوروژیه در جنوب شرقی – مورد شلیک موشک، موشک و توپخانه قرار گرفتند.

اولگ سینگوبوف، فرماندار خارکف گفت که دو مرد روز یکشنبه در گلوله باران در کوپیانسک، شهری که روسیه قبل از اینکه نیروهای اوکراینی کنترل تقریباً تمام استان را دوباره به دست بگیرند، کشته شدند.

سینگوبوف گفت که این شهر در اواخر روز یکشنبه در حالی که نیروهای روسی با پرتاب کننده های موشکی متعدد به مناطق مسکونی حمله کردند، مورد حمله قرار گرفت.

وی در تلگرام گفت که در دیگر نقاط استان، یک مرد 30 ساله پس از گلوله باران شهر چوهویف توسط روسیه در بیمارستان بستری شد.

به گفته آناتولی کورتف، دبیر شورای شهر، یک مرد 50 ساله و دختر 11 ساله اش پس از حمله نیروهای روسی به یک ساختمان آپارتمانی در اوایل روز یکشنبه در شهر زاپوروژیه در جنوب شرقی اوکراین، مرکز استان زاپوروژیه کشته شدند.

یوری مالاشکو، فرماندار منطقه زاپوروژیه، گفت که 18 شهرک گلوله باران شده است. مالاشکو گفت که سه نفر در روز شنبه کشته و پنج نفر زخمی شدند.

زاپوروژیه بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است و یکی از چهار استان اوکراین است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر به طور غیرقانونی آن را ضمیمه کرد. از آن زمان، ارتش روسیه در تلاش است تا نیروهای اوکراینی را از آن مناطق، به ویژه استان های لوهانسک و دونتسک، که منطقه صنعتی معروف به دونباس را تشکیل می دهند، خارج کند.

باخموت، شهری در دونتسک، شاهد طولانی ترین نبرد جنگ 13 ماهه بود. تحلیلگران غربی گفتند نیروهای روسی اخیرا وارد مرکز شهر شده اند. تسخیر باخموت پس از بیش از هشت ماه به کرملین یک پیروزی بسیار مطلوب و مسیری رو به جلو به سوی شهرهای بزرگتر تحت کنترل اوکراین می داد.

سرهنگ سرهی چرواتی، سخنگوی گروه شرقی نیروهای مسلح اوکراین روز یکشنبه گفت که ارتش روسیه واحدهای نخبه را به باخموت منتقل می کند.

چرواتی گفت که گروه واگنر، یک شرکت نظامی خصوصی روسی که جنگنده‌های آن حمله به باخموت را رهبری می‌کردند، متحمل خسارات سنگینی شده و یگان‌های ارتش عادی از جمله چتربازان و تفنگداران موتوری را مجبور به انتقال کردند.

آدرس عید پاک

اکثر اوکراینی‌های با وابستگی مذهبی خود را مسیحیان ارتدوکس می‌دانند، مذهبی که عید پاک را در 16 آوریل امسال جشن می‌گیرند. برخی از کاتولیک ها عید پاک را در روز یکشنبه جشن گرفتند، در حالی که کلیساهای ارتدکس این آخر هفته یکشنبه نخل را جشن گرفتند.

پاپ فرانسیس کلیسای کاتولیک در حالی که سخنرانی عید پاک خود را از بالکن مرکزی کلیسای سنت پیتر در واتیکان ایراد می‌کرد، از خداوند خواست که «به مردم عزیز اوکراین در سفر صلح کمک کند و نور عید پاک را بر مردم این کشور بتاباند. روسیه.”

فرانسیس گفت: «به مجروحان و همه کسانی که عزیزانشان را به دلیل جنگ از دست داده‌اند تسلیت دهید و به زندانیان اجازه دهید سالم و سلامت به خانواده‌های خود بازگردند.

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه از صبح شنبه تا یکشنبه 40 حمله هوایی، 4 حمله موشکی و 58 حمله را از چندین موشک انداز در مناطق مختلف اوکراین انجام دادند.

به گفته ستاد کل، روسیه حملات خود را بر شهرک های لیمان، باخموت، آودیوکا و مارینکا در منطقه دونتسک متمرکز کرده است. پاولو کریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک صبح یکشنبه گفت که دو غیرنظامی در روز شنبه زخمی شدند.

مقامات در استان خرسون، جایی که نیروهای اوکراینی مجبور به عقب نشینی جزئی روسیه در نوامبر شدند، گفتند که منطقه جنوبی نیز حملات متعددی را دریافت کرده است. آنها هیچ آسیبی را گزارش نکردند.

[ad_2]