با افزایش جمعیت هند، تعداد زنان در نیروی کار کاهش می یابد | اخبار حقوق زنان

[ad_1]

هند در آستانه سبقت گرفتن از چین و تبدیل شدن به پرجمعیت ترین کشور جهان قرار دارد و اقتصاد آن در میان سریع ترین رشد در جهان قرار دارد. اما تعداد زنان هندی در نیروی کار، که در حال حاضر در میان 20 پایین ترین زنان در جهان است، سال هاست که در حال کاهش است.

این نه تنها یک مشکل برای زنان است، بلکه یک چالش فزاینده برای جاه طلبی های اقتصادی خود هند است، در صورتی که تخمین زده شده 670 میلیون زن آن با افزایش جمعیت پشت سر بگذارند.

امید این است که جمعیت در سن کار هند که به سرعت در حال رشد است، رشد آن را برای سال‌های آینده هدایت کند. با این حال، کارشناسان نگرانند که اگر هند نتواند برای جمعیت رو به رشد خود، به ویژه زنان، شغل ایجاد کند، این امر می تواند به راحتی به یک مشکل جمعیتی تبدیل شود.

شیلا سینگ می گوید روزی که استعفا داد گریه کرد. او به مدت 16 سال یک مددکار اجتماعی در بمبئی، پایتخت مالی هند بود و عاشق این کار بود.

اما خانواده اش مدام به او می گفتند که باید در خانه بماند تا از دو فرزندش مراقبت کند. او سال‌ها در مقابل فشار مقاومت کرد، اما وقتی متوجه شد که دخترش در حالی که سر کار بود مدرسه را ترک می‌کند، احساس کرد که چاره‌ای ندارد.

سینگ 39 ساله می گوید: «همه به من می گفتند که فرزندانم مورد بی توجهی قرار می گیرند… این باعث شد که احساس بدی داشته باشم.

زمانی که سینگ در سال 2020 استعفا داد، درآمد بیشتری نسبت به شوهرش که یک راننده اتوریکشا بود، داشت و درآمدش روزانه در نوسان بود. اما هیچ کس به او پیشنهاد نکرد که تسلیم شود.

سینگ گفت: «دوستانش او را به خاطر زندگی با حقوق من مسخره می کردند. “من فکر می کردم واضح است که کار کردن فایده ای ندارد، پس چه فایده ای دارد؟”

بدون درآمد سینگ، خانواده او دیگر نمی توانند در بمبئی، یکی از گران ترین شهرهای آسیا، زندگی کنند. حالا او برای پس انداز پول آماده می شود تا به روستای خود بازگردد. آهی کشید: «اما اونجا کاری نیست.

رزا آبراهام، اقتصاددان در دانشگاه عظیم پریمجی، گفت که نرخ اشتغال زنان در سال 2004 به 35 درصد رسید و در سال 2022 به حدود 25 درصد کاهش یافت.

کارشناسان می گویند که بحران مشاغل ملی یکی از دلایل این شکاف است، اما باورهای فرهنگی ریشه دار که زنان را به عنوان مراقبان اصلی می بینند و به آنها مانند مورد سینگ به کار در خارج از خانه انگ می زند، دلیل دیگری است.

مرکز نظارت بر اقتصاد هند (CMIE) که از تعریف محدودتری از اشتغال استفاده می کند، دریافت که تنها 10 درصد از زنان هندی در سن کار در سال 2022 شاغل بوده یا به دنبال کار بوده اند. این بدان معناست که تنها 39 میلیون زن در مقایسه با 361 میلیون مرد در نیروی کار هستند.

ماهش ویاس، مدیر CMIE، گفت: «جمعیت در سن کار به رشد خود ادامه می‌دهد، اما اشتغال ادامه نمی‌یابد، به این معنی که سهم افراد در کار تنها در حال کاهش است. در دهه گذشته

همچنین زنان را از نیروی کار دور نگه می‌دارد، زیرا آنها یا خانواده‌هایشان ممکن است ارزش بیشتری را در مراقبت از خانه یا کودکان بدانند تا اینکه در کار با دستمزد کم کار کنند.»

تعداد زنان هندی در سن کار که شغلی ندارند، خیره کننده است – تقریباً دو برابر تعداد افراد در ایالات متحده.

کارشناسان می گویند اگر هند راهی برای پر کردن آن بیابد، این شکاف می تواند فرصت بزرگی باشد. گزارش مک کینزی در سال 2018 تخمین زد که هند می تواند با افزایش 10 درصدی نرخ مشارکت زنان در نیروی کار، 552 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی (GDP) خود اضافه کند.

[ad_2]