با تشدید کنترل اسرائیل بر کرانه باختری، فلسطینی ها با اخراج مواجه می شوند | درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

سالفیت، کرانه باختری اشغالی – عاصم خاتر چیزی جز ساختن حصاری در اطراف حیاط خود نمی خواهد تا از سه فرزندش در برابر سقوط 4 متری (13 فوت) به دره همسایه هنگام بازی محافظت کند.

اما اگر این کار را انجام دهد، این مرد 36 ساله در معرض خطر تخریب کل خانه دو طبقه اش توسط ارتش اسرائیل در روستای بروکین، در غرب شهر سلفیت در بخش شمالی کرانه باختری اشغالی قرار دارد.

در 17 سال گذشته، مقامات اسرائیلی اشغالگر کرانه باختری، هاتر را از ایجاد هرگونه تغییر یا اضافه کردن در خانه ای که در 21 سالگی تکمیل کرده بود، در زمین شخصی که با اسنادی که نام پدر پدربزرگ مرحومش را به ارث برده بود، منع کرده بودند.

خاطر به شهرک غیرقانونی اسرائیلی بروچین، در حدود 400 متری (1300 فوت) بالای تپه دقیقاً روبروی آنها اشاره می کند.

«در همه کشورهای جهان مردم می توانند مالکیت داشته باشند و بسازند. اما اینجا، آنها [Israelis] خاطر گفت: مجاز هستند و حق دارند این کار را انجام دهند، در حالی که ما – صاحبان زمین – نداریم.

«آنها به اینجا می آیند و استعمار می کنند. او به الجزیره گفت: آنها استعمارگر هستند، نه شهرک نشین، این چیزی است که ما به فرزندان خود آموزش می دهیم.

سولفیت
خاطر زمینی را که خانه اش را در آن ساخته بود از پدرش به ارث برد [Zena Al Tahhan/Al Jazeera]

هنگامی که خاتر در سال 2007 با عروسش دعا به خانه اش نقل مکان کرد، ارتش اسرائیل با دستور “توقف کار” – ممنوعیت ایجاد هرگونه تغییر در خانه – در آستان آنها حاضر شد.

به بهانه اینکه خانه او بدون مجوز صادر شده توسط ارتش اسرائیل در «منطقه C» یعنی 60 درصد کرانه باختری تحت کنترل انحصاری ارتش اسرائیل ساخته شده است، مقامات اسرائیلی خانه هاتر و اطراف آن را به مدت 17 سال با گشت های مستمر تحت نظر داشتند. و پهپادهای نظارتی تمام ابزار ساختمانی مصادره شد و تمام ساخت و سازهای جدید تخریب شد.

نه تنها مقامات او را زیر نظر داشتند، بلکه شهرک نشینان اسرائیلی از شهرک های غیرقانونی مجاور نیز مجاز به تماشای او بودند.

دولت اسرائیل سالانه حدود 20 میلیون شیکل (5.5 میلیون دلار) به شهرک نشینان کرانه باختری برای نظارت، گزارش و محدود کردن ساخت و سازهای فلسطینی در منطقه C می دهد. این پول برای استخدام بازرسان و خرید هواپیماهای بدون سرنشین، تصاویر هوایی، تبلت ها و وسایل نقلیه استفاده می شود. .

در 4 آوریل، مقامات اسرائیلی خواستار دو برابر شدن این مبلغ در بودجه دولتی به 40 میلیون شیکل (11.1 میلیون دلار) شدند.

سولفیت
شهرک غیرقانونی اسرائیل بروچین از خانه هتر در روستای بروچین فلسطینی دیده می شود. [Zena Al Tahhan/Al Jazeera]

کاتر گفت: «اصلاً نمی توانید چیزی به خانه خود اضافه کنید. حتی ابزارهای متعلق به دولت فلسطین نیز مصادره شده است».

چندی پیش کارکنان شهرداری بروچین با یک دستگاه تراکتور برای تعمیر لوله های آب زیرزمینی منطقه حاضر شدند. آنها در جاده اصلی، فقط 8 متر کار می کردند [26 feet] در منطقه C و ارتش تراکتور شهرداری را به مدت سه ماه توقیف کردند.

در ژوئن 2022، 17 سال پس از نقل مکان، این زوج وقتی متوجه شدند که ارتش اسرائیل با حکم تخریب و یک مهلت سه روزه بازگشته است، شوکه شدند که در آن آنها می توانند به دادگاه عالی اسرائیل شکایت کنند.

در حالی که خاتر دادخواست را ثبت کرده و منتظر پاسخ است، هر لحظه ممکن است خانه او توسط ارتش اسرائیل تخریب شود.

خاطر می گوید: «خانه باید امن ترین مکان برای انسان باشد، اما ما دائماً می ترسیم که بیدار شویم و آن را اینجا پیدا کنیم.

ما هر روز ساعت 3 صبح می‌خوابیم و قبل از ساعت 6 صبح بیدار می‌شویم، زیرا انتظار داریم شب‌ها دیر یا در ساعات اولیه بیایند. او ادامه داد: ما اینگونه زندگی می کنیم.

منطقه C

خانواده خاتر یکی از ده ها هزار نفر در منطقه C کرانه باختری است که در ترس دائمی از رانده شدن از خانه ها و زمین های خود توسط اسرائیل زندگی می کنند.

طبق آمار سازمان ملل متحد (سازمان ملل)، نیروهای اسرائیلی در سه ماه اول سال 2023، 218 فلسطینی را به زور از خانه‌های خود در منطقه C آواره کرده‌اند که بیش از یک سوم از 594 فلسطینی آواره در آن منطقه در تمام سال 2022 است.

ارتش اسرائیل به درخواست الجزیره برای اظهار نظر پاسخی نداد.

تعاملی تخریب خانه ها در کرانه باختری اشغالی در فلسطین از سال 2009
(الجزیره)

دولت راست افراطی جدید اسرائیل که در پایان دسامبر سوگند یاد کرد، همچنین به برنامه‌های قبلی برای جابجایی اجباری هزاران فلسطینی در مناطق مسافر یاتا و خان ​​الاحمر در منطقه C و همچنین افزایش تعداد فلسطینی‌ها ادامه داد. تخریب خانه های فلسطینی ها در قدس شرقی.

نزدیک به 12 درصد از جمعیت فلسطینی کرانه باختری در حال حاضر در منطقه C زندگی می کنند که حدود 375000 نفر است. در حالی که حداقل 46 درصد از منطقه C شامل زمین های خصوصی فلسطینی است، کمتر از 1 درصد برای ساخت و ساز فلسطین در دسترس است، و بیشتر آن در حال حاضر ساخته شده است.

منطقه C بیشتر روستایی است و تنها زمین باقی مانده برای توسعه و توسعه فلسطین را شامل می شود. همچنین تنها بخش همسایه کرانه باختری است.

وجود شهرک های غیرقانونی اسرائیل، دیوار جدایی و صدها ایست بازرسی و پایگاه نظامی، کرانه باختری را به 165 «محصور» فلسطینی (PDF) غیر مرتبط تبدیل کرده است که از محدودیت های شدید توسعه و حرکت رنج می برند.

در همین حال، بیش از 70 درصد از منطقه C، حدود 44 درصد از کرانه باختری، برای شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل و مناطق تیراندازی نظامی، در میان سایر مناطق ممنوعه استفاده می‌شود.

دولت اسرائیل پس از ساخت صدها شهرک و پاسگاه غیرقانونی از سال 1967، که اکثر آنها به طور کامل یا جزئی در زمین های خصوصی فلسطینی ساخته شده اند و در حال حاضر حدود 700000 شهرک نشین اسرائیلی در آن زندگی می کنند، به دنبال الحاق رسمی این منطقه بوده است.

شهرک سازی های تعاملی اسرائیل در کرانه باختری فلسطین اشغالی
(الجزیره)

شهرک‌سازی‌ها نقض قوانین بین‌المللی است و مانع از تشکیل هر کشور بالقوه فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری، بیت‌المقدس شرقی و نوار غزه در سال 1967 می‌شود.

طی سه انتخابات اسرائیل در سال‌های 2019 و 2020، دو حزب بزرگ سیاسی اسرائیل در آن زمان – لیکود و آبی و سفید – متعهد شدند که کرانه باختری را الحاق کنند.

دولت جدید حتی بیش از دولت های قبلی در مورد قصد خود برای الحاق کرانه باختری و حفظ حاکمیت یهودیان در هر دو طرف به اصطلاح “خط سبز” که اسرائیل را از سرزمین های اشغالی فلسطین در سال 1949 جدا می کند، صریح تر بوده است. خطوط آتش بس

70 خانه در معرض تهدید هستند

در مرز بروکین از جنوب غربی، روستای کفرالدیک قرار دارد، جایی که مقامات فلسطینی به الجزیره گفتند که حداقل 70 خانه واقع در منطقه C دستور توقف یا تخریب علیه آنها دارند.

از 70 خانه، حداقل 15 خانه در معرض تخریب قریب الوقوع هستند. در پنج ماه گذشته، نیروهای اسرائیلی سه خانه در این روستا را تخریب کرده اند.

کفرالدیک بین چندین شهرک غیرقانونی و مناطق صنعتی شهرک‌ها قرار گرفته است و توانایی آن را برای گسترش به شدت محدود می‌کند. بیش از 85 درصد از روستا به عنوان منطقه C طبقه بندی شده است، در حالی که بقیه منطقه B است که قبلا ساخته شده است.

محمد ناجی عوده، رئیس شهرداری کفرالدیق، به الجزیره گفت: «35 خانه در کفرالدیق وجود دارد که در زمین خریداری شده توسط بروکین ساخته شده است، زیرا جایی برای توسعه وجود ندارد.

«مردم هیچ جایگزینی ندارند. عوده توضیح داد: هیچ زمینی در منطقه B باقی نمانده است – بنابراین فلسطینی‌ها این خطر را می‌پذیرند و خانه‌هایی را در منطقه C، نزدیک به منطقه ساخته‌شده موجود می‌سازند.

در 10 ژانویه، نیروهای اسرائیلی خانه دو طبقه ای را که عوده با پسر 26 ساله اش ابراهیم در اختیار داشت، پس از چهار سال ساخت و ساز، اندکی پس از نقل مکان، تخریب کردند.

سولفیت
محمد ناجی عوده، رئیس شهرداری کفرالدیق که خانه وی توسط نیروهای اسرائیلی ویران شد [Zena Al Tahhan/Al Jazeera]

هنگامی که خانواده علیه دستور تخریب درخواست کردند، نیروهای اسرائیلی خانه را در عرض چند روز ویران کردند.

در سال 2018، ارتش اسرائیل دستورات نظامی جدیدی صادر کرد که به آن اجازه می‌داد هر خانه فلسطینی یا سایر سازه‌هایی که «جدید» تلقی می‌شوند را ظرف 96 ساعت پس از ارسال اخطار تخریب تخریب کند. سازه های جدید به این صورت تعریف می شود که در شش ماه گذشته ساخته شده باشند یا کمتر از 30 روز قبل از اطلاعیه تخریب اشغال شده باشند.

عوده به الجزیره گفت: «این لحظه را برای کسی آرزو نمی کنم. «شما چنین تحقیر و تحقیر را احساس می کنید. با تماشای سالها تلاش و کار ما، ویران شدن خانه ما در حالی که شما با دستان بسته در ماشین گیر کرده اید.»

او گفت: «آنها فاشیست، تروریست به تمام معنا بودند.

فضای پارانویا

اوده گفت که دولت جدید اسرائیل اجرای دستورات تخریب در منطقه C را به طور قابل توجهی افزایش داده است که باعث وحشت ساکنان شده است.

در ژانویه، ارتش اسرائیل در مقابل درب ورودی خانواده احمد در کفرالدیق حاضر شد و سه سال پس از پایان ساخت و ساز و نقل مکان به آنها دستور توقف کار را صادر کرد.

ما این قطعه زمین را خریدیم و خانه خود را با خون، عرق و اشک خود ساختیم. ما هنوز 60000 مثقال داریم [about $17,000] فاطمه علی احمد، معلم دبستان 32 ساله که با شوهر و چهار فرزندش در این خانه زندگی می کند، گفت: تاوان بدهند، و حالا می خواهند آن را خراب کنند؟

“کسی نیست که از ما محافظت کند. این یک سیاست سیستماتیک اسرائیل است. او به الجزیره گفت: فقط خدا می تواند مانع آنها شود.

سولفیت
فرزندان احمد در خانه‌شان در كفرالديك و شهرك غيرقانوني بروچين پشت سرشان [Zena Al Tahhan/Al Jazeera]

در زمین روبروی خانه آنها، یکی از اهالی روستای مجاور در سلفیت اواخر سال گذشته یک کافه کوچک از پانل های آلومینیومی ساخت و به خانواده احمد اجاره داد. ارتش اسرائیل در عرض یک هفته حاضر شد و او را مجبور به تخریب آن کرد.

اما ارتش اسرائیل تنها کشوری نیست که فلسطینیان را در منطقه C مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

“ماه ها پیش، یک شهرک نشین در حالی که شوهرم بیرون ایستاده بود، آمد و گفت: “تو داری دزدی می کنی، اینجا زمین تو نیست.”

“می توانید تصور کنید؟” احمد گفت. «صهیونیست ها سرزمین ما را گرفتند و حالا ادعا می کنند که ما سرزمین خودمان را می دزدیم! این اوج رنج ماست.»

در چند سال گذشته، ارتش اسرائیل خط تلفنی را به نام «اتاق نظامی C» برای شهرک نشینان برقرار کرده است تا بتوانند با آن تماس بگیرند و ساخت و ساز فلسطین در منطقه C را گزارش کنند.

برای فلسطینی ها، جو عمومی پارانویا در میان ساکنان فقط اوضاع را بدتر کرد.

هفته گذشته فرش ها را بیرون آوردم تا داخل خانه را تمیز کنم. مردم شروع کردند به من زنگ می زدند و می پرسیدند که آیا ارتش می آید تخریب کند.

پدر 65 ساله او، فتحی، زنگ زد: “همه در کفرالدیق در دل خود هستند – همه نگران خانه های خود هستند.”

“آنها [Israel] آنها می خواهند فلسطینی ها را به کوچکترین سرزمین ممکن وادار کنند و آنها را از کشور خودشان بیرون کنند. این است.”

[ad_2]