یلن برای اقدام “سریع” در مورد کاهش بدهی زامبیا و غنا فشار می آورد | اخبار بدهی

[ad_1]

تعداد بی سابقه ای از کشورهای در حال توسعه در معرض خطر بحران بدهی قرار دارند و تورم فزاینده هزینه های استقراض را تشدید می کند.

وزارت خزانه داری روز دوشنبه اعلام کرد، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، این هفته برای حل فوری درخواست های زامبیا و غنا برای بازسازی بدهی های دولتی خود و اقدام برای نهایی کردن روند رسیدگی به بدهی سریلانکا، فشار خواهد آورد.

یلن که قرار است این هفته با همتایان خود از سراسر جهان در نشست بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول (IMF) دیدار کند، همچنین بر اقدامات مشخصی برای تسریع روند کلی کاهش بدهی‌ها و انجام این کار تا حد قابل پیش‌بینی فشار می‌آورد. جی شامباو معاون وزیر خزانه داری گفت.

در بیانیه آمده است: «در طول هفته، وزیر یلن برای حل و فصل سریع موارد چارچوب مشترک مانند زامبیا و غنا برای حذف بدهی و ارتقای رشد در کشورهای در حال توسعه، فوریت خود را حفظ خواهد کرد.

سریلانکا، زامبیا و غنا قبلاً بدهی خارجی خود را نکول کرده اند و در حال کار برای بازسازی بدهی با طلبکاران هستند. حدود 60 درصد از کشورهای کم درآمد در تنگنای بدهی قرار دارند یا نزدیک به آن هستند، اما چارچوب مشترک گروه 20 (G20) که برای کمک به کشورهای کم درآمد ایجاد شده است، در کاهش سریع بدهی ها شکست خورده است.

شامباو در رویدادی که توسط اندیشکده موسسه بروکینگز سازماندهی شد، گفت: «در سطح وسیعی، ما واقعاً برای بهبود سرعت و قابلیت پیش‌بینی این چارچوب تلاش می‌کنیم. این امر مستلزم مشارکت سازنده و به موقع همه طلبکاران در بحث های تجدید ساختار بدهی بین المللی است.»

شامباو گفت که اولویت فوری وزارت خزانه داری حل و فصل درخواست های معلق از زامبیا، غنا و اتیوپی در گروه G20 و سریلانکا است که تحت یک طرح بدهی جداگانه عمل می کند زیرا کشوری با درآمد متوسط ​​است.

وی گفت که واشنگتن بر “اقدام هماهنگ” در مورد رسیدگی به بدهی های زامبیا و تشکیل کمیته طلبکاران برای غنا در ماه آینده فشار می آورد و افزود که دو اقتصاد بزرگ جهان – ایالات متحده و چین – باید در این چالش ها همکاری کنند.

وی گفت: «در این جلسات ما بسیار سخت تلاش خواهیم کرد تا این روند را تسریع کنیم، شفاف‌تر کنیم و آن را بهتر کنیم.

یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه داری گفت که این به چین بستگی دارد که آیا پرونده زامبیا در این هفته حل شود یا خیر.

یلن و دیگر مقامات G7 از مدت‌ها پیش از حرکت آهسته چین در موارد خاص درمان بدهی در G20 انتقاد کرده‌اند، اگرچه آنها از موافقت چین برای ارائه تضمین‌های مالی به سریلانکا که راه را برای بسته وام صندوق بین‌المللی پول هموار کرد، استقبال کردند.

میز گرد بلند

وزارت خزانه داری گفت که یلن در نشست های جداگانه ای در روز چهارشنبه با مقامات گروه 20 و میزگرد جهانی بدهی مستقل که شامل کشورهای بدهکار می شود، درباره موضوع بدهی بحث خواهد کرد.

منابع آگاه به این موضوع گفتند که روسای مشترک میزگرد – صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و هند به عنوان رئیس فعلی گروه 20 – قصد دارند پس از نشست روز چهارشنبه بیانیه ای ارائه کنند.

تعداد بی سابقه ای از کشورهای در حال توسعه در معرض خطر بحران بدهی قرار دارند، با افزایش تورم که هزینه های استقراض را افزایش می دهد و دلار قوی هزینه کشورهای قرض گیرنده را برای بازپرداخت وام ها و جمع آوری پول بیشتر افزایش می دهد.

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، هفته گذشته نیز چین را مورد هدف قرار داد و گفت که به رهبر ارشد اقتصادی جدید این کشور گفته است که پکن باید کار خود را در مورد درخواست های تجدید ساختار بدهی “تسریع بخشد”.

دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی روز دوشنبه گفت که امیدوار است دیدارهای هفته جاری با مقامات چینی به “شکستن یخ” در مورد کاهش بدهی کشورهای فقیر کمک کند.

یلن هیچ ملاقات رسمی با همتایان چینی خود در برنامه خود ندارد، اما این مقام آمریکایی گفت که مقامات دولت بایدن و چین «تا جایی که بتوانیم» به گفتگو ادامه خواهند داد.

[ad_2]