یک مقام ارشد حزب خان دستگیر شد. نخست وزیر سابق می گوید از NAB شکایت خواهد کرد اخبار عمران خان

[ad_1]

رئیس حزب تحریک انصاف، چودری پرویز الهی در لاهور به اتهام فساد در حالی دستگیر شد که عمران خان، رئیس حزب، آژانسی را که او را دستگیر کرده بود، تهدید به شکایت کرد.

اسلام آباد، پاکستان – یکی از مقامات ارشد حزب عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان، یک روز پس از دستگیری وی در شهر شرقی لاهور، قول داده است که در کنار حزب بایستد.

پیام من به همه کارکنان PTI این است که شما در سمت راست هستید. شما از پاکستان دفاع می کنید. قوی باش. چودری پرویز الهی، 77 ساله، روز جمعه در یک پیام ویدئویی که توسط حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) او منتشر شد، گفت: شما نباید عقب نشینی کنید.

رئیس حزب تحریک انصاف افزود: من کاملاً بی گناه هستم و به سیستم قضایی خود ایمان دارم.

الهی که دو بار وزیر سابق استان پنجاب بود، عصر پنجشنبه پس از رد وثیقه وی توسط دادگاهی در لاهور، شامگاه پنجشنبه به اتهام فساد در محل اقامت خود بازداشت شد.

مقامات گفتند که الهی متهم به اختلاس میلیون ها روپیه از وجوهی است که برای توسعه زادگاهش گجرات، در حدود 125 کیلومتری (77 مایلی) شمال لاهور در پنجاب در نظر گرفته شده بود.

الهی این اتهامات را رد می کند. حزب تحریک انصاف گفت که این دستگیری با انگیزه های سیاسی و بخشی از سرکوب مداوم دولت است که ده ها تن از رهبران را بازداشت کرده و نزدیک به 90 تن از حزب را ترک کرده اند.

خان، رئیس حزب تحریک انصاف، که دستگیری خود در 9 مه باعث اعتراضات مرگبار حامیانش و سرکوب متعاقب آن شد، دستگیری الهی را محکوم کرد و مدعی شد که این سیاستمدار کهنه کار توسط مقامات دستکاری شده است.

من دستگیری پرویز الهی را به اتهامات کاملاً بیهوده به شدت محکوم می کنم. نحوه دستگیری و دستکاری او نیز شرم آور و مذموم است.»

ساعاتی پس از دستگیری الهی، جبران نصیر 36 ساله فعال حقوق بشر و وکیل برجسته پاکستانی توسط مردان ناشناس در کراچی بزرگترین شهر کشور ربوده شد.

در همین حال، خان که از سوی دفتر حسابرسی ملی پاکستان (NAB) نیز به فساد متهم شده بود، که منجر به دستگیری وی شد، اعلام کرد که شکایتی به ارزش 53 میلیون دلار برای افترا علیه این آژانس تنظیم کرده است.

در توییتی در روز جمعه، این نماد کریکت که به سیاستمداران تبدیل شده است، گفت که او به نذیر احمد بات، یک ژنرال بازنشسته ارتش که اکنون ریاست NAB را بر عهده دارد، اخطار قانونی داده است.

«حکم بازداشت من در تعطیلات رسمی صادر شد و به مدت هشت روز مخفی ماند. خان در توییتی نوشت: من از تبدیل پرونده تراست القادر به تحقیق مطلع نشدم.

“هدف باطنی این بود که با دستگیری من از ساختمان دادگاه عالی اسلام آباد بدنام کنند. و برای اینکه به دنیا نشان دهم که به اتهام فساد دستگیر شدم.»

از زمان برکناری وی پس از از دست دادن رای اعتماد در پارلمان، بیش از 100 پرونده، از جمله “تروریسم” و تحریک به خشونت، علیه خان تشکیل شده است که او آن را توطئه ای از سوی “تشکیلات” – تعبیری برای ارتش قدرتمند پاکستان – می نامد. او را از شرکت در انتخابات سراسری که قرار بود در ماه اکتبر تعیین شده بود، جلوگیری کرد.

وزرای ارشد دولت پاکستان گفته اند که قصد دارند حزب تحریک انصاف خان را ممنوع کنند و رهبر حزب را در یک دادگاه نظامی محاکمه کنند، جایی که ده ها تن از هواداران وی علیرغم انتقاد گروه های حقوق بشر محاکمه خواهند شد.

پخش سخنرانی ها یا کنفرانس های مطبوعاتی خان از ماه مارس در پاکستان ممنوع شده است.

روز چهارشنبه، سازمان تنظیم مقررات رسانه های الکترونیکی پاکستان، کانال های تلویزیونی را از دادن وقت پخش به «نفرت افکنان، شورشیان، دستیاران و عاملان آنها»، بدون نام بردن مشخصا از خان یا حزبش، محدود کرد.

[ad_2]