برزیل «نقض» خاک اوکراین را در میان انتقادات محکوم کرد | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل نیز خواستار برقراری صلح از طریق مذاکره بین روسیه و اوکراین شد.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل، پس از اینکه با انتقاد به خاطر اظهاراتی که در آخر هفته درباره تهاجم روسیه به این کشور بیان کرد، “نقض تمامیت ارضی اوکراین” را محکوم کرد.

با این حال، رهبر جناح چپ درخواست خود برای میانجیگری در درگیری را که در فوریه 2022 آغاز شد، دو چندان کرد.

لولا پس از دیدار با رئیس جمهور رومانی، کلاوس یوهانیس در سخنرانی خود گفت: «در حالی که دولت من نقض تمامیت ارضی اوکراین را محکوم می کند، ما از راه حل سیاسی برای درگیری از طریق مذاکره دفاع می کنیم.

رهبر برزیل توضیح داد که به یوهانیس درباره «پیامدهای جهانی» جنگ «از نظر امنیت غذایی و انرژی، به ویژه در فقیرترین مناطق کره زمین» ابراز نگرانی کرده است.

سازمان ملل تأیید کرد که برزیل در بحبوحه جنگ در اوکراین که تا 20 مارس 22209 غیرنظامی را مجروح یا کشته است، خود را به عنوان مدافع صلح نشان می دهد، اگرچه اشاره کرد که تعداد واقعی می تواند “به طور قابل توجهی بیشتر” باشد.

اما در آخر هفته، لولا روابط بین‌المللی را با اظهاراتی که به نظر می‌رسید اوکراین را به خاطر نقش این کشور در مناقشه سرزنش می‌کرد، شعله‌ور کرد و گفت که تصمیم برای شروع جنگ «دو کشور گرفته‌اند».

وی همچنین از ایالات متحده و اروپا به دلیل “سهم” در خصومت ها با ارسال سلاح به اوکراین انتقاد کرد. لولا توضیح داد که امیدوار است «گروهی از کشورهایی بسازد که هیچ ربطی به جنگ ندارند و خواهان جنگ نیستند» تا مذاکرات بین روسیه و اوکراین را رهبری کنند.

اظهارات رئیس جمهور برزیل – به دنبال دیدار روز دوشنبه سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه – به نارضایتی از اوکراین، ایالات متحده و متحدان آنها دامن زد.

اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین روز سه شنبه در یک پست فیسبوکی از لولا خواست تا از این کشور جنگ زده بازدید کند تا “دلایل و ماهیت واقعی تجاوز روسیه و پیامدهای آن برای امنیت جهانی را درک کند.”

نیکولنکو نوشت: اوکراین با علاقه به تلاش های رئیس جمهور برزیل برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به جنگ نگاه می کند. “در عین حال، رویکردی که قربانی و متجاوز را در یک مقیاس قرار می دهد” “با وضعیت واقعی امور مطابقت ندارد”.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در یک کنفرانس مطبوعاتی در اواخر روز، اظهارات لولا را رد کرد و انتقادات قبلی جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، مبنی بر اینکه برزیل در حال «طوطی‌سازی» تبلیغات روسیه است، منعکس شد.

کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «ایالات متحده — و شما بارها از ما شنیده‌اید که این را می‌گوییم – هیچ مخالفتی با هیچ کشوری ندارد که به جنگ روسیه علیه اوکراین پایان دهد. روابط آمریکا و برزیل.

اما ژان پیر تاکید کرد که جنگ در اوکراین، جنگی است که روسیه آغاز کرده است، “جنگی به انتخاب آنها”. و او ادعاهایی را رد کرد “که نشان می دهد ایالات متحده و اروپا علاقه ای به صلح ندارند یا ما در مسئولیت جنگ سهیم هستیم.”

ژان پیر گفت که “لحن” اظهارات لولا “خنثی و درست نبود. بنابراین، ما همچنان علیه این موضوع صحبت خواهیم کرد.

لولا قبلاً از روسیه خواسته بود که از سرزمینی که از فوریه 2022 به آن حمله کرده است عقب نشینی کند، اما همچنین پیشنهاد کرده بود که اوکراین می تواند ادعای خود را در مورد کریمه، شبه جزیره دریای سیاه که روسیه در سال 2014 به آن حمله کرد، پس بگیرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چنین پیشنهادی را رد کرد.

روز دوشنبه، سلسو آموریم، مشاور سیاست خارجی لولا، به خبرگزاری گلوبو گفت که رئیس جمهور برزیل هرگز نمی خواست به کسی “توهین” کند. او همچنین گفت که برزیل با روسیه در مورد جنگ موافق نیست – و همچنین امیدوار نیست که روسیه را “شکست دهد”.

آموریم توضیح داد: «برزیل از تمامیت ارضی اوکراین دفاع می کند. اما او بار دیگر خواستار صلح از طریق مذاکره شد: «تا زمانی که مذاکراتی وجود نداشته باشد، صلح ایده آل برای اوکراینی ها و روس ها اتفاق نخواهد افتاد. باید امتیازاتی وجود داشته باشد.»

[ad_2]