ترس از اختلال “بی سابقه” با اعتصاب پزشکان بریتانیا | اخبار تورم

[ad_1]

در طولانی‌ترین تعطیلی موج ناآرامی‌ها در بریتانیا، یک چهارم میلیون جلسه ممکن است به تعویق بیفتد.

پزشکان جوان در سراسر انگلیس یک اعتصاب چهار روزه را به دلیل پرداخت دستمزد به راه انداخته‌اند که احتمالاً باعث اختلال بی‌سابقه در خدمات بهداشتی می‌شود و تا یک چهارم میلیون قرار ملاقات به تعویق می‌افتد.

پزشکان از ساعت 7 صبح روز سه‌شنبه در خارج از بیمارستان‌ها صف‌های اعتصاب ایجاد کردند تا در طولانی‌ترین تعطیلی موج ناآرامی‌هایی که پرستاران، خدمه آمبولانس و سایر کارکنان بهداشتی از سال گذشته دست به کار شده‌اند، تا صبح شنبه ادامه یابد.

ده‌ها هزار پزشک جوان – پزشکان واجد شرایط که تقریباً نیمی از نیروی کار پزشکی را تشکیل می‌دهند – در آخرین اعتصابی که به خدمات بهداشت ملی (NHS) با بودجه دولتی ضربه زده است، برای افزایش دستمزد بهتر مطابق با تورم اعتصاب می‌کنند.

انجمن پزشکی بریتانیا (BMA)، اتحادیه ای که پزشکان را نمایندگی می کند، خواستار افزایش 35 درصدی است و استدلال می کند که اعضا در طول 15 سال از کاهش 26 درصدی حقوق واقعی رنج برده اند.

اعتراض روز سه شنبه به دنبال اعتصاب سه روزه پزشکان در ماه گذشته صورت گرفت.

یک پزشک جوان بیرون از بیمارستان روی پیت ایستاده است
پزشکان جوان، که ستون فقرات مراقبت های بیمارستانی و بالینی در NHS را تشکیل می دهند، خواهان افزایش 35 درصدی حقوق هستند. [Kirsty Wigglesworth/AP Photo]

استفان پاویس، مدیر پزشکی ملی NHS انگلستان گفت: «این دور بعدی اعتصاب‌ها منجر به سطوح بی‌سابقه‌ای از اختلال خواهد شد و ما در مورد شدت بالقوه تأثیر بر بیماران و خدمات در سراسر کشور بسیار نگران هستیم».

او گفت که این بار عملیات‌ها و رویه‌های لغو شده «به‌طور قابل‌توجهی» نسبت به 175000 موردی که در خلال خروج قبلی برنامه‌ریزی شده بود، لغو می‌شود، اما افزود که NHS در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که خدمات اضطراری دست نخورده باقی مانده‌اند.

پاویس به رادیو بی‌بی‌سی گفت: «ما همچنین از (بیمارستان‌ها) خواسته‌ایم تا در اسرع وقت اقدامات و بیماران سرپایی را تغییر دهند، اما بهبودی از این وضعیت هفته‌ها طول می‌کشد.

BMA گفت اعتصابات پزشکان جوان، که برخی از آنها بسیار باتجربه هستند، در صورتی که وزیر بهداشت استیو بارکلی پیشنهاد حقوقی معتبری ارائه دهد، می تواند متوقف شود.

بارکلی در بیانیه ای گفت: “لغو نه تنها ایمنی بیمار را به خطر می اندازد، بلکه برنامه ریزی شده است تا اختلالات پس از تعطیلات عید پاک را افزایش دهد.”

او می گوید که خواسته های BMA غیر منطقی است و به معنای افزایش بیش از 20000 پوندی (24840 دلار) برای برخی پزشکان است.

وزیر بهداشت گفت که این تقاضای “غیر واقعی” منجر به شکست مذاکرات شده است.

بارکلی در ساندی تلگراف نوشت: «این تقاضا بسیار با تسویه حقوق در سایر بخش‌های دولتی در زمان فشار اقتصادی قابل توجهی بر کشور ما در تضاد است.

BMA قبلاً گفته بود که آماده است مذاکرات با بارکلی را آغاز کند و به اعتصابات پایان دهد در صورتی که به اعضا پیشنهاد حقوقی “معتبر” ارائه شود “برای حل 15 سال کاهش دستمزد”.

پزشکان جوان خارج از بیمارستان تجمع می کنند
بدن پزشکان می گوید در صورتی که پیشنهاد حقوقی «معتبر» به اعضا ارائه شود، آماده است تا مذاکرات را با دولت آغاز کند و به اعتصابات پایان دهد. [Kirsty Wigglesworth/AP Photo]

دکتر ویوک تریودی، رئیس کمیته پزشکان جوان BMA، گفت: “ما مدتها قبل از شروع اعتصاب فعلی، در خانه وزیر بهداشت را می زدیم و از او برای مذاکره برای حل و فصل این اختلاف نظر می خواستیم.”

«ما از ماه اکتبر درگیر اختلاف رسمی هستیم. تا زمانی که نتیجه رای اعتصاب را نگرفتیم از پاسخگویی و ملاقات با ما خودداری کرد. او ماه‌ها فرصت داشته تا یک پیشنهاد معتبر روی میز بگذارد و از اقدام اعتصابی جلوگیری کند، بنابراین گفتن “ناامیدکننده است” در بهترین حالت غیر صادقانه است.

اگر وزیر امور خارجه پیشنهاد معتبری ارائه دهد که می تواند مبنای مذاکرات باشد، ما همچنان آماده هستیم تا این هفته اعتصاب را لغو کنیم.»

این اعتصاب جدیدترین اعتصابی است که کارکنان NHS را در بر می گیرد و به دنبال اعتصاب پرستاران، امدادگران و سایرین که خواستار افزایش نرخ تورم سالانه که بیش از 10 درصد است، بهتر است.

بریتانیا تحت تاثیر اعتصابات در بخش‌های وسیعی از اقتصاد قرار گرفته است و کارگران با بحران هزینه‌های زندگی ناشی از تورم دو رقمی دست و پنجه نرم می‌کنند.

[ad_2]