روسیه می گوید حملات بیشتر در بلگورود را خنثی می کند و اوکراین را مقصر می داند | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

وزارت دفاع گفت که سه حمله را در منطقه مرزی دفع کرده است که از ماه گذشته زیر آتش شدید قرار گرفته است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سه حمله برون مرزی را در نزدیکی شهر شبکینو خنثی کرده است زیرا اوکراین را متهم به استفاده از آنچه به گفته او “تشکیل های تروریستی” است، کرده است.

شبکینو در استان بلگورود واقع شده است که از ماه مه مورد حملات متعددی قرار گرفته است.

وزارت دفاع روسیه شامگاه پنجشنبه گفت: «در مجموع، این حمله شامل 70 جنگنده، پنج تانک، چهار خودروی زرهی، هفت کامیون و یک کامیون کاماز بود.»

او گفت که از نیروی هوایی و توپخانه برای دفع این حملات استفاده کرده و بیش از 50 جنگجوی اوکراینی را کشته است.

سپاه داوطلب روسیه (RVC)، یک گروه شبه نظامی راست افراطی متشکل از روس های قومی که از اوکراین حمایت می کند، ادعا می کند که در روسیه می جنگد.

تلگرام با اشاره به هجوم قبلی به همراه تصاویری از شلیک اسلحه توسط جنگنده ها نوشت: «مرحله دوم که فرمانده RVC وعده داده بود آغاز شد!»

یک گروه دیگر ضد کرملین که خود را لژیون آزادی روسیه می نامد نیز اعلام کرد که قصد دارد یک حمله فرامرزی را انجام دهد.

منطقه بلگورود هفته گذشته شاهد یک تهاجم مسلحانه بی سابقه دو روزه بود و در روزهای اخیر زیر آتش شدید قرار گرفته است.

اوکراین دخالت ارتش این کشور در این تهاجمات را رد می کند و می گوید که توسط جنگنده های داوطلب روسی انجام شده است.

تصویر ثابت از تصاویر پهپاد منتشر شده توسط لژیون آزادی روسیه که حمله در بلگورود را نشان می دهد.  می توانید سقف ساختمان ها، انفجار و گرد و غبار و خاک زیادی را ببینید.
تصویر ثابتی از تصاویر پهپاد منتشر شده توسط لژیون آزادی روسیه آنچه را که این گروه ادعا می کند انهدام اهداف نظامی روسیه در منطقه بلگورود روسیه است نشان می دهد. [Freedom of Russia Legion via Reuters]

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار استان بلگورود، نیروهای مسلح اوکراین را متهم کرد که به طور مکرر شبکینو را با راکت های 122 میلی متری طراحی شده شوروی، آتش زدن یک خوابگاه و آسیب رساندن به ساختمان اداری متهم کرد.

xX قسمت های جمله زیر زائد xX هستند

گلادکوف گفت که حداقل 12 نفر در 24 ساعت گذشته در شبکینو زخمی شده اند و نیروهای مسلح اوکراین را متهم به گلوله باران مکرر شبکینو با راکت های 122 میلی متری گراد اتحاد جماهیر شوروی کرد.

ساکنان به مراکز آوارگان در شهر بلگورود ریختند.

«خانواده های زیادی از جمله نوزادان و افراد دارای معلولیت دارای فرزند هستند. والنتین دمیدوف، شهردار این شهر گفت: ما سعی خواهیم کرد تا حد امکان به آنها مراقبت کنیم.

وی افزود: بر اثر سقوط یک پهپاد در نزدیکی پمپ بنزین، دو نفر در این شهر مجروح شدند.

امکان تأیید مستقل حساب‌ها از طرفین وجود نداشت.

RVC و لژیون آزادی روسیه مسئولیت حمله برون مرزی ماه گذشته را بر عهده گرفتند که یکی از جدی ترین حملات در خاک روسیه از زمان آغاز تهاجم گسترده مسکو به اوکراین بود.

[ad_2]