تورم در پاکستان برای دومین ماه متوالی به بالاترین حد خود رسید | اخبار تورم

[ad_1]

تورم سالانه این کشور به رکورد 37.97 درصد رسیده است، زیرا مذاکرات کلیدی کمک مالی صندوق بین المللی پول در هاله ای از ابهام است.

اداره آمار اعلام کرد که تورم سالانه پاکستان در ماه می به 37.97 درصد افزایش یافت و برای دومین ماه متوالی یک رکورد ملی را ثبت کرد.

اعلامیه این دفتر در روز پنجشنبه بحران اقتصادی این کشور آسیای جنوبی را بدتر می کند زیرا مذاکرات مهم نجات با صندوق بین المللی پول (IMF) متوقف شده است و خطر نکول بدهی بزرگ است.

در ماه آوریل، این دفتر اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف کننده پاکستان (CPI) به 36.5 درصد رسیده است که در حال حاضر بالاترین در این کشور و همچنین در منطقه جنوب آسیا است. سریلانکا که به آرامی از یک بحران اقتصادی دو ساله بهبود می یابد، تورم سالانه 25.2 درصدی را در ماه می گزارش کرد.

این دفتر در بیانیه ای اعلام کرد که افزایش ماهانه پاکستان در ماه می 1.58 درصد بوده است و افزودن سبزیجات، حبوبات، گندم، آرد گندم، برنج، تخم مرغ و مرغ در اقلام غذایی و قیمت سوخت و گاز باعث افزایش قیمت شده است.

محمد سفیر 42 ساله در بازاری در اسلام آباد به خبرگزاری فرانسه گفت: «همه نگران هستند. «پول را از کجا بیاوریم؟ بدهی های شخصی فقط رشد خواهد کرد.

تورم از ابتدای سال جاری و پس از آن که دولت اقدامات دردناکی را به عنوان بخشی از تعدیل های مالی مورد نیاز صندوق بین المللی پول برای باز کردن تأمین مالی منجمد انجام داد، روندی صعودی داشته است.

خواسته های صندوق بین المللی پول شامل حذف یارانه ها، افزایش قیمت انرژی، نرخ ارز در بازار و مالیات جدید برای ایجاد درآمد اضافی در بودجه تکمیلی است.

اسلام‌آباد می‌گوید با این درخواست‌ها موافقت کرده است، اما صندوق بین‌المللی پول هنوز ۱.۱ میلیارد دلار بودجه تعلیق شده از نوامبر را به عنوان بخشی از تسهیلات مالی تمدید شده ۶.۵ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۱۹ توافق شده بود، آزاد نکرده است.

این کمک مالی برای پاکستان برای باز کردن سایر منابع مالی دوجانبه و چندجانبه حیاتی است.

دولت نخست وزیر شهباز شریف قرار است هفته آینده بودجه سالانه خود را ارائه کند و کشور پیش بینی رشد خود را برای سال منتهی به 30 ژوئن از 5 درصد به 0.3 درصد کاهش داده است.

سال‌ها سوءمدیریت مالی، اقتصاد پاکستان را به لبه پرتگاه سوق داده است که با بحران جهانی انرژی و سیل‌های ویرانگر که یک سوم این کشور را در سال 2022 زیر آب برد، تشدید شده است.

علاوه بر مشکلات جدی اقتصادی، هرج و مرج سیاسی نیز بر مشکلات پاکستان افزوده است.

بازداشت عمران خان نخست وزیر سابق در ماه مه در دادگاه اسلام آباد اعتراضات گسترده و مرگباری را برانگیخت. این امر با سرکوب سراسری حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) همراه شد.

در حالی که خان به قید وثیقه آزاد شده است، هزاران نفر از حامیان وی توسط مقامات دستگیر یا بازداشت شده اند و دولت اعلام کرده است که در حال بررسی ممنوعیت حزب تحریک انصاف در آستانه انتخابات ملی در ماه اکتبر است.

سازمان های جهانی حقوق بشر مانند دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل از دولت پاکستان خواسته اند تا به حقوق افرادی که در جریان اعتراضات دستگیر شده اند احترام بگذارد.

[ad_2]