تولدو رئیس جمهور سابق پرو تسلیم شد تا از آمریکا مسترد شود | اخبار دادگاه

[ad_1]

الخاندرو تولدو به پرو استرداد خواهد شد تا در تحقیقات فساد با اتهامات رشوه خواری روبرو شود.

الخاندرو تولدو، رئیس‌جمهور سابق پرو، تسلیم مقامات ایالات متحده شد و انتظار می‌رود که به کشورش تحویل داده شود تا با اتهام دریافت میلیون‌ها دلار رشوه از یک شرکت برزیلی مواجه شود.

تسلیم روز جمعه پایان یک نبرد حقوقی چندین ساله است که با دستگیری تولدو در ژوئیه 2019 در خانه اش در منلو پارلو، کالیفرنیا، پس از اینکه دادستان ها در پرو به عنوان بخشی از یک رسوایی فساد به دنبال استرداد او بودند، آغاز شد.

او متهم است که حداقل 20 میلیون دلار رشوه از اودبرشت، یک شرکت ساخت و ساز غول پیکر برزیلی گرفته است که به مقامات آمریکایی اعتراف کرده است که برای چندین دهه به مقامات آمریکایی رشوه داده است تا قراردادهایی را در آمریکای لاتین به دست آورند.

تولدو، رئیس جمهور پرو از سال 2001 تا 2006، این اتهامات را رد کرد و خواستار توقف استرداد خود شد. با این حال، دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده آخرین درخواست او را در این هفته رد کرد و یک قاضی فدرال دستور تسلیم او را صادر کرد.

تولدو پس از بازداشت اولیه در ایالات متحده در حبس خانگی آزاد شد.

دادستان های فدرال گفتند مقامات پرو به شمال کالیفرنیا سفر خواهند کرد تا تولدو را تحویل بگیرند و به پرو برگردانند.

سیلوانا کاریون، دادستان محلی که به این پرونده رسیدگی می کند، به کانال تلویزیونی محلی کانال N گفت تولدو طی دو تا سه روز به لیما، پایتخت پرو منتقل خواهد شد.

دادستان های پرو برای محکومیت 20 ساله رئیس جمهور پیشین این کشور تلاش می کنند.

تولدو، 77 ساله، یکی از چهار رئیس جمهور سابق مرتبط با رسوایی فساد اودبرشت است، به این معنی که تقریباً هر رئیس جمهور سابق زنده کشوری با بیش از 33 میلیون نفر اکنون تحت محاکمه یا تحت بازجویی قرار دارد.

رئیس جمهور سابق اولانتا هومالا در حال حاضر به اتهام دریافت بیش از 3 میلیون دلار از اودبرشت برای کمپین های ریاست جمهوری خود در سال 2006 و 2011 محاکمه می شود. هر دو تخلف را رد کرده اند.

پدرو پابلو کوچینسکی، رهبر سابق این کشور که در سال 2018 قدرت را ترک کرد، به اتهامات مشابه در حصر خانگی به سر می برد.

آلن گارسیا، رئیس‌جمهور سابق، که از سال 2006 تا 2011 بر سر کار بود، در سال 2019 زمانی که پلیس برای دستگیری او به خانه‌اش آمد، با شلیک گلوله به سر خود کشته شد.

[ad_2]