تیم های آتش نشانی کانادایی با آتش سوزی در غرب آلبرتا مبارزه می کنند اخبار محیط زیست

[ad_1]

مقامات آلبرتا می گویند آب و هوای مساعد می تواند به تلاش ها برای مهار بیش از 100 آتش سوزی کمک کند.

انتظار می‌رود باران و هوای خنک‌تر تا حدودی به استان آلبرتا در غرب کانادا کمک کند زیرا تیم‌های آتش‌نشانی با بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی جنگلی مبارزه می‌کنند که نزدیک به ۳۰ هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است.

دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا، در اثر آتش‌سوزی‌های آخر هفته در این استان وضعیت اضطراری اعلام کرد.

طبق اعلام ردیاب آتش‌سوزی آلبرتا، تا صبح روز دوشنبه، 105 آتش‌سوزی همچنان در حال سوختن بودند و 27 آتش‌سوزی غیرقابل کنترل طبقه‌بندی شدند. این آژانس یک روز قبل گفته بود که نزدیک به 80 آتش نشان از استان های دیگر برای کمک به مهار آتش به آلبرتا رسیده اند.

مسئولان استانی پیش بینی هوای استان را برای چند روز آینده مساعد با بارش خفیف باران و ابری اعلام کردند. اما آنها هشدار دادند که انتظار می رود شرایط گرم و خشک بازگردد.

کریستی تاکر از آلبرتا وایلدفایر در یک جلسه توجیهی یکشنبه گفت: «مردم این فصل را مطمئناً در حافظه اخیر بی‌سابقه نامیده‌اند، زیرا آتش‌سوزی‌های بسیار گسترده‌ای داریم. “سال غیرمعمولی بود.”

اسمیت گفت: آلبرتا، یکی از بزرگترین مناطق تولیدکننده نفت جهان، “در حال تجربه یک چشمه گرم و خشک است و با اشتعال های بسیار، فقط چند جرقه لازم است تا آتش سوزی های واقعاً ترسناکی آغاز شود.”

انتظار می‌رود که نخست‌وزیر در کنفرانس خبری اواخر روز دوشنبه درباره وضعیت به‌روزرسانی ارائه کند و همچنین با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا برای گفتگو درباره کمک‌های احتمالی دولت فدرال صحبت کند.

بسیاری از کارشناسان به تغییر آب و هوا به عنوان عاملی اشاره کرده اند که رویدادهای شدید آب و هوایی مانند آتش سوزی، امواج گرما و طوفان های استوایی را بدتر کرده است.

در سال 2016، آتش‌سوزی‌های جنگلی در منطقه ماسه‌های نفتی آلبرتا تولید نفت را مختل کرد، 100000 نفر از ساکنان را مجبور به ترک فورت مک موری کرد و اقتصاد این کشور را فلج کرد.

موج گرما وحشیانه در غربی ترین استان کانادا در بریتیش کلمبیا در سال 2021 منجر به مرگ صدها نفر شد. گرما همچنین ده ها آتش سوزی در جنگل را به دنبال داشت و باعث تخلیه و سوختن کل جوامع شد.

رسانه های محلی گزارش دادند که در بازگشت در آلبرتا، برخی از ساکنان پس از اخراج از خانه های خود از کمبود اطلاعات و منابع شکایت کردند.

گیل سنت دنیس که خانه خود را در شهرستان لاک استه آن در مرکز آلبرتا تخلیه کرد، به سی بی سی نیوز کانادا گفت: “این بازی سخت است، بازی انتظار و دید”.

سنت دنیس گفت: “اما مطلقاً هیچ کاری نمی توانید انجام دهید جز صبر کردن” و افزود که او “از عدم هماهنگی در ارتباطات و منابع ناامید شده است.”

کالین بلر، رئیس مدیریت اضطراری آلبرتا گفت که برآورد میزان تلفات اموال در برخی مناطق به دلیل “شرایط دود و آتش ادامه دار” دشوار است.

در دریاچه فاکس در شمال آلبرتا، آتش سوزی گسترده 20 خانه، یک فروشگاه و یک ایستگاه پلیس را ویران کرد و برخی از ساکنان مجبور شدند با قایق و هلیکوپتر تخلیه شوند.

دو آتش‌سوزی غیرقابل کنترل در همسایگی بریتیش کلمبیا نیز مردم را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد و مقامات هشدار دادند که انتظار دارند بادهای شدید در روزهای آینده شعله‌های آتش را شعله‌ور کنند.



[ad_2]