هیئت اتحادیه اروپا به دلیل شرکت بن گویر رویداد در اسرائیل را لغو کرد | اخبار اتحادیه اروپا

[ad_1]

این هیئت، مراسم روز اروپا را لغو کرد و گفت که نمی‌خواهد به وزیر راست افراطی اسرائیلی پیشنهاد دهد.

هیئت اتحادیه اروپا در اسرائیل به دلیل برنامه ریزی برای حضور ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی راست افراطی اسرائیل، مراسم روز اروپا را لغو کرد.

این هیئت روز دوشنبه در پستی در توییتر اعلام کرد: متأسفانه امسال ما تصمیم گرفتیم که استقبال دیپلماتیک را لغو کنیم زیرا نمی‌خواهیم به کسی که دیدگاه‌هایش مغایر با ارزش‌های اتحادیه اروپا است، بستری ارائه دهیم.

بروکسل روز 9 مه را به عنوان روز اروپا به افتخار اعلامیه فرانسه در سال 1950 که منجر به تأسیس نهادی شد که اتحادیه اروپا شد، جشن می گیرد. بقیه مراسم عمومی طبق برنامه برگزار می شود.

اقدام اعتراضی هیئت اتحادیه اروپا در اسرائیل علیه بن گویر – یکی از اعضای دولت بنیامین نتانیاهو، مذهبی ترین و افراطی ناسیونالیست در تاریخ این کشور – می تواند جرقه یک درگیری دیپلماتیک بین اسرائیل و اتحادیه اروپا باشد.

روابط بر سر سیاست های اسرائیل در کرانه باختری اشغالی تیره شده است.

بن گویر، رهبر جناح راست افراطی قدرت یهودی، به نمایندگی از دولت اسرائیل در مراسم روز اروپا در روز سه شنبه منصوب شد.

الی کوهن، وزیر امور خارجه روز یکشنبه در مصاحبه با رادیو کان گفت که بن گویر از سوی وزیر دولت برای حضور «نه به عنوان نماینده حزب قدرت یهود… بلکه به عنوان نماینده دولت اسرائیل» منصوب شده است.

بن گویر یک شهرک نشین یهودی تندرو در کرانه باختری است که در گذشته به دلیل حمایت از “تروریسم” و تحریک علیه فلسطینیان محکوم شده است. او به طور گسترده ای یک تحریک کننده محسوب می شود و خواهان آوارگی فلسطینی ها است.

کابینه اسرائیل ماه گذشته طرحی از سوی بن‌گویر برای تشکیل یک «گارد ملی» را تصویب کرد که واحدهای آن در کنار پلیس و ارتش کار کنند و با «آشفتگی‌های مدنی» مانند «شورش» یا اعتراضات طرفدار فلسطینی‌ها مقابله کنند.

بن گویر به عنوان نماینده دولت در مراسم روز اروپا برای حضار سخنرانی خواهد کرد.

بن گویر گفت: «مایه تاسف است که اتحادیه اروپا که تظاهر به نمایندگی ارزش‌های دموکراتیک و چندفرهنگی می‌کند، رفتار غیردیپلماتیکی دارد.

تصمیم اتحادیه اروپا تنها چند هفته پس از آن اتخاذ شد که اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، به دلیل اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه اسرائیل در حال «شکوفایی صحرا» در هفتاد و پنجمین روز «استقلال» خود، مورد انتقاد قرار گرفت.

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که اظهارات وی یک “نژاد نژادپرستانه ضد فلسطینی” است و در عوض این روز 75 سال از “پروژه استعماری اسرائیل” را نشان می دهد.

اسرائیل مدت‌ها است که اخراج اجباری فلسطینی‌ها در آن دوران را تکذیب می‌کند که طی آن ارتش نوپای اسرائیل و شبه‌نظامیان صهیونیست حداقل 750000 فلسطینی را از خانه‌ها و سرزمین‌هایشان بیرون راندند و 78 درصد از فلسطین تاریخی را تصرف کردند.

نتانیاهو در دسامبر در رأس ائتلافی که شامل احزاب ارتدوکس افراطی و ملی گرایان افراطی مذهبی، از جمله جناح کوچک قدرت یهودی بن گویر است، به قدرت بازگشت.

دولت گسترش شهرک سازی در کرانه باختری را در اولویت اصلی خود قرار داده است. اتحادیه اروپا، مانند بسیاری از جامعه بین المللی، شهرک سازی های یهودی در کرانه باختری و قدس شرقی را بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی و موانعی بر سر راه صلح با فلسطینیان می داند.

اسرائیل کرانه باختری، اورشلیم شرقی و نوار غزه را در جنگ خاورمیانه در سال 1967 تصرف کرد. رهبران فلسطینی به دنبال هر سه منطقه برای ایجاد یک کشور مستقل در آینده هستند.

[ad_2]