حداقل هشت نفر در سیل در شمال ایتالیا کشته شدند. جایزه بزرگ به تعویق افتاد | اخبار هواشناسی

[ad_1]

به گفته مقامات، در پی بارش شدید باران در منطقه امیلیا رومانیا در شمال ایتالیا که باعث سیل گسترده شد، دست کم هشت نفر جان خود را از دست دادند و هزاران نفر تخلیه شدند.

سیل روز چهارشنبه باعث لغو مسابقه جایزه بزرگ فرمول 1 امیلیا رومانیا شد که قرار بود یکشنبه در ایمولا برگزار شود.

نلو موسومهچی، وزیر دفاع غیرنظامی، گفت که برخی از مناطق نیمی از میانگین بارندگی سالانه خود را در 36 ساعت دریافت کردند، که باعث طغیان رودخانه‌ها از سواحل آنها، سرازیر شدن آب در شهرها و زیر آب رفتن هزاران هکتار از زمین‌های کشاورزی شد.

موسومجی گفت حدود 50000 نفر بدون برق هستند.

ایرنه پریلو، معاون رئیس جمهور امیلیا رومانیا به خبرنگاران گفت که هشت جسد در اطراف منطقه سیلاب پیدا شده است و افزود که باران در حال کاهش است اما سطح رودخانه همچنان در حال افزایش است.

یک نمای هوایی منطقه ای را نشان می دهد که پس از بارش باران شدید در منطقه امیلیا رومانیا در ماسا لومباردا در ایتالیا سیل شده است.
سیل در ماسا لومباردا گسترده است [Vigili del Fuoco/Handout via Reuters]

جیان لوکا زاتینی، شهردار فورلی، شهری در نزدیکی بولونیا که در آن سه نفر جان باختند، گفت: «شهر به زانو درآمده، ویران و دردناک است. “این پایان دنیاست.”

جورجیا ملونی، نخست وزیر جورجیا ملونی، در راه رسیدن به اجلاس سران گروه ۷ در ژاپن، در توییتر از افراد آسیب دیده حمایت کرد و گفت که دولت “آماده است تا با کمک های لازم وارد عمل شود”.

مسابقه فرمول 1 به تعویق افتاد

مسابقه فرمول یک آخر هفته در ایمولا، که نزدیک به بسیاری از مناطق آسیب دیده است، پس از اینکه دولت اعلام کرد خدمات اضطراری باید بر عملیات نجات تمرکز کنند، لغو شد.

برگزارکنندگان در بیانیه ای اعلام کردند: “این تصمیم به این دلیل گرفته شد که امکان برگزاری ایمن این رویداد برای هواداران، تیم ها و کارکنان ما وجود ندارد.”

آب گل آلود در خیابان‌های فانزا، چزنا و فورلی در جنوب ایمولا جاری شد، سقف ماشین‌های پارک شده را شست، برخی مغازه‌ها را زیر آب برد و مردم محلی را مجبور به فرار به طبقات بالای خانه‌هایشان کرد.

استفانو بوناچینی، رئیس منطقه امیلیا رومانیا، در فیسبوک گفت: «به رودخانه‌ها نزدیک نشوید. “کسانی که در مناطق نزدیک به مسیرهای آبی زندگی می کنند باید به طبقات بالاتر بروند.”

راه‌های راه‌آهن و راه‌آهن در بسیاری از نقاط مسدود شد و شهرداران بسیاری از شهرها از جمله بولونیا از ساکنان خواستند از خانه‌های خود خارج نشوند.

“بدترین شب”

شهر شمالی راونا که به خاطر مکان‌های میراث اولیه مسیحیت مشهور است نیز به شدت آسیب دید.

میشل دی پاسکال، شهردار راونا به رادیو عمومی RAI گفت: «این احتمالاً بدترین شب در تاریخ رومانیا بود. “راونا به دلیل آسیبی که متحمل شده است قابل تشخیص نیست.”

“ما می ترسیم. این بار ما می‌ترسیم.»

او در تماس تلفنی با خبرگزاری فرانسه گفت: «من اینجا به دنیا آمدم، رودخانه‌های پر از رودخانه‌های زیادی دیده‌ام، اما هرگز چنین چیزی را نداشتم.» او افزود که هنوز باران می‌بارد.

ما در حال حاضر در حال دست زدن به یکدیگر هستیم، … اما سیل دیگری در انتظار است، پس چه کسی می داند [what will happen]،” او گفت.

سیل قبلی

برای دومین بار در این ماه، امیلیا رومانیا، یکی از ثروتمندترین مناطق ایتالیا، تحت تاثیر آب و هوای بد قرار گرفت. حداقل دو نفر در طی طوفان در اوایل ماه مه جان باختند.

موسومچی گفت 200 میلی متر (7.8 اینچ) تا 500 میلی متر (19.6 اینچ) باران در برخی از مناطق منطقه در یک روز و نیم بارید، در حالی که میانگین بارندگی سالانه 1000 میلی متر (39.3 اینچ) بود.

ونیز، بیشتر در شمال، تحت تأثیر قرار نگرفته است.

به گفته هواشناسان، باران های سیل آسا به دنبال ماه ها خشکسالی که زمین را خشک کرد، توانایی جذب آب را کاهش داد و تأثیر سیل را تشدید کرد.

نمای سطح بالا از رودخانه به دلیل باران شدید در Fiorenzuola ایتالیا
بارش شدید باران منجر به بالا رفتن سطح رودخانه در فیورنزولا شده است [Jennifer Lorenzini/Reuters]

[ad_2]