حمله آذربایجان به پرچم در حال سوختن در مسابقات وزنه برداری در ارمنستان | اخبار ورزشی

[ad_1]

آذربایجان پس از آتش زدن پرچم جمهوری آذربایجان در مراسم افتتاحیه، ورزشکاران خود را از رقابت های وزنه برداری قهرمانی اروپا کنار کشید.

آذربایجان اعلام کرد که ورزشکاران خود را از مسابقات وزنه برداری قهرمانی اروپا که در پایتخت رقیب ارمنستان برگزار می شود، پس از حادثه آتش زدن پرچم در مراسم افتتاحیه خارج کرده است.

آذربایجان گفت که شرکت در مسابقات قهرمانی برای ورزشکارانش غیرممکن شده است و آنها قبلاً ارمنستان را ترک کرده و از طریق گرجستان به خانه سفر کرده اند.

ویدئوی حادثه روز شنبه مردی را نشان می‌دهد که پرچم را گرفته و آن را به آتش می‌کشد و این امر باعث انتشار بیانیه مشترک خشمگینانه وزارت ورزش و جوانان آذربایجان و کمیته ملی المپیک این کشور شد.

آنها آن را به عنوان یک “عمل وحشیانه” و شاهدی بر نفرت قومی و نژادپرستی محکوم کردند و گفتند که ارمنستان برای تضمین ایمنی ورزشکاران و میزبانی رویدادهای ورزشی بین المللی مناسب نیست.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که چنین فضای نفرت در ارمنستان حاکم است، امنیت تضمین نمی شود، حضور عادی ورزشکاران آذربایجانی در مسابقات به دلیل فشار روانی غیرممکن است.

وی با درخواست از فدراسیون وزنه برداری اروپا برای اعمال تحریم ها علیه ارمنستان، افزود: «سیاسی شدن ورزش مطلقا غیرقابل قبول است».

ارمنستان این انتقاد را رد کرد و گفت که این حادثه به سرعت و بدون هیچ خطری برای رقبای قهرمانی حل شد.

در این بیانیه آمده است: «حادثه ای که در مراسم افتتاحیه رخ داد و خیلی سریع برطرف شد، ربطی به تضمین ایمنی ورزشکاران نداشت.

خبرگزاری روسی ریانووستی گزارش داد که پلیس ارمنستان برای مدت کوتاهی مجرم را بازداشت کرد و به نقل از وکلایش گفت که او بدون اتهام آزاد شده است.

این دو کشور از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، که هر دو بخشی از آن بودند، با یکدیگر اختلاف داشتند.

از آن زمان، آنها دو جنگ بزرگ را بر سر قره باغ کوهستانی انجام داده اند، منطقه ای کوهستانی که در سطح بین المللی به عنوان بخشی از آذربایجان شناخته می شود، اما اکثراً ارمنی های قومی در آن ساکن هستند. هفت سرباز در درگیری های هفته گذشته کشته شده اند.



[ad_2]