حمله پهپاد روسیه به اوکراین پس از هدف قرار گرفتن پالایشگاه نفت | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

آخرین حادثه در پالایشگاه ایلسکی در نزدیکی بندر نووروسیسک در دریای سیاه رخ داد، زمانی که روسیه دوباره ده ها حمله پهپادی انجام داد.

روسیه اوکراین را به آتش زدن یکی از پالایشگاه های نفت خود متهم کرد، در حالی که کی یف مسکو را به انجام ده ها حمله پهپادی شبانه برای دومین روز متوالی متهم کرد.

خبرگزاری تاس روسیه به نقل از سرویس های اورژانس محلی گزارش داد که هدف قرار دادن تاسیسات سوخت روز پنجشنبه در پالایشگاه ایلسکی در نزدیکی بندر نووروسیسک در دریای سیاه در منطقه کراسنودار انجام شد. او گفت که یک مخزن سوخت در آتش سوخت، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

یک روز پیش از آن، یک انبار سوخت در غرب نزدیک پلی که سرزمین اصلی روسیه را به شبه جزیره کریمه اشغالی متصل می کند، آتش گرفت.

ونیامین کوندراتیف فرماندار کراسنودار با تایید آتش زدن مخازن فرآورده های نفتی در تلگرام نوشت: دومین شب طوفانی برای خدمات اضطراری ما.

به گفته وی، این حادثه تلفات جانی نداشت و آتش خاموش شد.

حمله ادعایی تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که روسیه کیف را به هدف قرار دادن کرملین در یک حمله پهپادی متهم کرد. مسکو کیف را به تلاش برای کشتن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه متهم کرده است، این دراماتیک‌ترین اتهامی است که روسیه از زمان حمله به اوکراین علیه اوکراین مطرح کرده است.

کی یف به ندرت مسئولیت حملات مکرر هواپیماهای بدون سرنشین علیه زیرساخت ها و اهداف نظامی به ویژه در مناطق نزدیک به روسیه را بر عهده گرفته است.

مسکو اوکراین را مسئول حمله 29 آوریل که به آتش کشیدن یک انبار نفت در سواستوپل منجر شد، متهم کرد. ارتش کی‌یف می‌گوید تضعیف لجستیک روسیه بخشی از آماده‌سازی برای حمله متقابل مورد انتظار است.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین

در همین حال، نیروی هوایی اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه مسئول 24 حمله پهپادی در شبانه روز بوده که 18 مورد از آنها سرنگون شده است.

نیروی هوایی در تلگرام اعلام کرد: متجاوزان تا 24 پهپاد تهاجمی شاهد-136/131 را سرنگون کردند… نیروی هوایی اوکراین با همکاری سایر واحدهای پدافند هوایی، 18 پهپاد تهاجمی را سرنگون کرد.

آخرین انفجارها کمتر از 24 ساعت پس از آن گزارش شد که کیف اعلام کرد 21 نفر در حمله روسیه به شهر خرسون کشته شدند.

زلنسکی در هلند

رسانه‌های محلی گزارش دادند، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اواخر روز چهارشنبه برای یک سفر از پیش اعلام نشده به هلند وارد فرودگاه آمستردام شد و سفر به دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه را در دستور کار خود داشت.

خبرگزاری هلندی ANP گفت که زلنسکی در اولین سفر خود به هلند پس از شرکت در نشست سران شمال اروپا در هلسینکی در فرودگاه اسخیپول فرود آمد.

بر اساس گزارش رادیو تلویزیون عمومی NOS، رئیس جمهور اوکراین همچنین قرار است در لاهه سخنرانی کند با عنوان “صلح بدون عدالت برای اوکراین وجود ندارد”.

به گزارش ANP به نقل از منابع ناشناس، نشستی با نمایندگان پارلمان هلند و همچنین گفتگو با مارک روته، نخست وزیر هلند برنامه ریزی شده است.

هلند پس از تهاجم روسیه در فوریه 2022 به اوکراین قول حمایت مالی و نظامی داده است.

[ad_2]