دادگاه عالی ایالات متحده دسترسی به قرص های سقط جنین mifepristone را تایید کرد | اخبار حقوق زنان

[ad_1]

شکستن،

این حکم دسترسی گسترده به میفپریستون را حفظ می کند و از تایید FDA برای این قرص حمایت می کند.

دادگاه عالی ایالات متحده حکم به مسدود کردن احکام دادگاه‌های پایین‌تر داد که محدودیت‌هایی را بر قرص میفپریستون، یکی از داروهایی که در نیمی از سقط جنین‌ها در این کشور استفاده می‌شود، اعمال می‌کردند.

این حکم پس از درخواست تجدیدنظر توسط وزارت دادگستری ایالات متحده و سازنده این قرص، آزمایشگاه دانکو صادر شده است.

قاضی ناحیه ایالات متحده متیو کازمریک در 7 آوریل به درخواست شاکیان ضد سقط جنین مبنی بر تعلیق موقت تاییدیه میفپریستون در حالی که او در مورد اینکه آیا سازمان غذا و دارو (FDA) بیش از دو دهه پیش اشتباهی در صدور مجوز این دارو مرتکب شده است بررسی می کند، پذیرفت. .

یک ائتلاف ضد حقوق سقط جنین به نام اتحاد برای پزشکی بقراط در میان شاکیانی بود که از FDA به دلیل تایید mifepristone شکایت کردند.

دستور Kacsmaryk به طور موثر میفپریستون را از بازار ایالات متحده حذف می کند. اما تصمیم او به دولت بایدن 7 روز فرصت داد تا قبل از اجرایی شدن این دستور تجدید نظر کند.

درخواست تجدیدنظر دولت، پرونده را در 12 آوریل به دادگاه تجدیدنظر ناحیه 5 در نیواورلئان برد، که مایفپریستون را در دسترس نگه داشت، اما همچنین محدودیت های تصمیم Kacsmaryk را تایید کرد، که دسترسی به استانداردهای 2016 را باز می گرداند.

این محدودیت ها شامل اجازه استفاده از میفپریستون تنها تا هفت هفته پس از بارداری، به جای تا 10 هفته، همانطور که FDA در سال های اخیر اجازه داده است، می شود. همچنین مستلزم چندین ویزیت حضوری پزشک و ممنوعیت ارسال میفپریستون از طریق پست است.

این یک خبر فوری است. بیشتر از آنکه دنبال می کنم.

[ad_2]