شورش انقراض چهار روز اقدام جمعی را در لندن آغاز کرد | اخبار بحران آب و هوا

[ad_1]

کمپین‌های تبلیغاتی در رویداد “The Big One” در پایتخت بریتانیا شرکت می‌کنند تا از دولت بخواهند برای مقابله با بحران آب‌وهوایی اقدامات بیشتری انجام دهد.

گروه کمپین زیست‌محیطی Extinction Rebellion یک اعتصاب چهار روزه را در لندن راه‌اندازی کرده است و وعده داده است که آشوب‌های کمتر و دربرگیری بیشتر از محاصره‌های گسترده‌ای که به علامت تجاری آن تبدیل شده‌اند.

کلر فارل، یکی از بنیانگذاران گروه موسوم به XR، روز جمعه گفت: “این در مورد گسترش دعوت و جذب افراد بیشتر به گروه های بسیار بیشتر است.”

او به خبرگزاری فرانسه گفت: “برای بسیاری از مردم، راهپیمایی مانند آمدن به یک اعتصاب اولین گام است.”

ناپدید شدن شورش
تظاهرات فعالان در مقابل پارلمان بریتانیا در لندن [Kin Cheung/AP Photo]

در سال‌های اخیر، XR از طریق اختلالات، اعتصابات در جاده‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی در اعتراضات مستقیم علیه تغییرات آب و هوایی مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

اما در ماه ژانویه تظاهرات پرمخاطب خود را به حالت تعلیق درآورد و به جای آن متعهد شد که تعداد زیادی را علیه آنچه که به عنوان انفعال دولت در مورد گرمایش جهانی می‌داند، بسیج کند.

این گروه امیدوار است 100,000 نفر در خارج از پارلمان این آخر هفته برای رویداد “The Big One” جمع شوند و تاکنون اعلام کرده اند که 30,000 نفر علاقه خود را ثبت کرده اند.

این اقدام مصادف با ماراتن یکشنبه لندن است و بحث هایی با برگزارکنندگان مسابقه برای کاهش اختلال انجام شده است.

دکتر ریتا عیسی، پزشک عمومی (GP) و محقق بهداشت آب و هوا که در اعتراض روز جمعه شرکت کرد، به الجزیره گفت که رسیدگی به بحران آب و هوا تأثیر مفیدی بر سلامت عمومی خواهد داشت.

من به عنوان پزشک عمومی در شرق لندن کار می کنم، جایی که ما اغلب سطوح غیرقانونی آلودگی هوا داریم. این در عمل برای من به عنوان یک پزشک به معنای این است که من کودکانی را می بینم که در نتیجه آلودگی هوا 10 درصد ظرفیت ریه آنها کاهش یافته است.”

اقدام در مورد بحران آب و هوا برای آینده ما خوب است، اما برای سلامت جمعیت امروز اینجا نیز مفید است.

ناپدید شدن شورش
هزاران نفر در روز اول به این اعتراض پیوستند [Henry Nicholls/Reuters]

جولیا هیلز، یک فعال اقلیمی به مدت 35 سال، از جمله کسانی بود که روز جمعه در مرکز لندن غرفه هایی برپا کرد.

او گفت: «مردم شروع به درک… می کنند که ما با آینده ای ویرانگر روبرو هستیم و زمانی که باید کاری در مورد آن انجام دهیم، فرصتی داریم. “زمین در حال مرگ است. ما باید جلوی این را بگیریم.»

پسر او، کانر برایانت 28 ساله، گفت که فرزندان و نوه هایش بیشتر تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار خواهند گرفت.

او افزود: «بنابراین بازیگری در برخی جهات برای من آنقدر مهم است که احساس می‌کنم کاری را انجام می‌دهم که برای محافظت از همه کسانی که تا به حال دوستشان خواهم داشت، انجام می‌دهم.

وی از مردم بیشتر خواست تا به این جنبش بپیوندند: «هرچه کسب‌وکارها و دولت‌ها بیشتر منتظر واکنش باشند، واکنش شدیدتر خواهد بود.»

او گفت که “هرچه به آتش نزدیکتر شویم، اقدامات مخرب تر و شدیدتر اجتناب ناپذیر است.”

لیزا میلن، معترض گفت که در انجام اقدامی که باعث “اصطکاک” با مردم شود، مردد است.

او افزود: «از اینکه این بار آمدم و پیوستم و حمایت خود را نشان دادم و نگرانی خود را برای سیاره زمین و کاری که با آن انجام می‌دهیم بسیار خوشحال شدم.»

[ad_2]