درگیری های قومیتی در مانیپور هند با وجود حضور ارتش ادامه دارد | اخبار

[ad_1]

مقامات در تلاش برای مهار خشونت، اینترنت را قطع کرده بودند و در موارد شدید، دستور تیراندازی در صحنه را صادر کرده بودند.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که خشونت‌های تازه‌ای مناطق دورافتاده شمال شرقی هند را درنوردیده است، حتی در حالی که مقامات برای بازگرداندن نظم پس از درگیری‌های قومی عجله کردند تا نیروها را وارد کنند.

پس از آن که یک راهپیمایی اعتراضی توسط یک گروه قبیله ای در روز چهارشنبه به خشونت کشیده شد، هزاران سرباز در ایالت مانیپور مستقر شدند.

اوضاع پس از یک خشونت دیگر در عصر جمعه، ساعاتی پس از هشدار مقام ارشد پلیس ایالت مبنی بر سرقت سلاح و مهمات از پاسگاه های پلیس توسط شورشیان، همچنان متشنج باقی ماند.

مقامات در تلاش برای مهار ناآرامی‌ها، قطعی اینترنت را تحمیل کردند و دستور تیراندازی در صحنه را در «موارد شدید» صادر کردند.

سردخانه های بیمارستانی در مرکز ایالت ایمفال و منطقه چورچاندپور در جنوب مجموعاً 54 مورد مرگ را گزارش کردند.

کولدیپ سینگ، مشاور امنیتی دولت مانیپور، به خبرنگاران در پایتخت ایالت ایمفال گفت که 18 تا 20 کشته گزارش شده است، “اگرچه ما هنوز در حال بررسی هستیم که آیا این مرگ‌ها به دلیل خشونت‌های اخیر بوده یا مربوط به حوادث دیگر است.”

سینگ گفت: «حدود 100 نفر مجروح شدند و در بیمارستان‌های مختلف تحت مداوا هستند.» وی افزود که در چند روز گذشته بیش از 500 خانه در آتش سوخت و برخی خودروها نیز به آتش کشیده شدند.

پی دونگل، مدیر کل پلیس مانیپور گفت که دستوراتی صادر شده است تا علیه هر کسی که در اعمال خشونت آمیز دخیل باشد، اقدامات جدی انجام شود.

دانگل به خبرنگاران گفت: «ما از ارتش خواسته‌ایم که راهپیمایی‌های پرچم را در مناطق خشونت‌زده سازماندهی کند و به نیروها دستور داده‌ایم تا علیه هر کسی که در خشونت دخالت دارد، اقدام جدی انجام دهند».

قطع اینترنت جریان اطلاعات از مانیپور را با مشکل مواجه کرده است و جزئیات آخرین درگیری ها کمیاب است.

یک واحد ارتش هند مستقر در ایالت همسایه ناگالند گفت 13000 نفر از خشونت ها پناه گرفته اند.

روز پنجشنبه، نیروهای امنیتی در ایمفال برای متفرق کردن معترضانی که برخی از آنها خودروها و خانه‌ها را در بخش‌هایی از شهر آتش زده بودند، از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

به دلیل ممنوعیت تردد 24 ساعته، خودروهای سوخته در خیابان‌های خالی از سکنه مشاهده شدند.

مقامات دفاعی روز جمعه گفتند که نیروهای اضافی از طریق جاده و هوا به این ایالت آورده شده اند.

مردم Meitei، بزرگترین گروه قومی ایالت، برای وضعیت قبیله برنامه ریزی شده اعتراض کرده اند، در حالی که سایر قبایل برنامه ریزی شده در مانیپور با این اقدام مخالفت کرده اند.

هند برخی از مشاغل دولتی، پذیرش در کالج و کرسی های انتخاباتی، از شوراهای روستا تا پارلمان، را برای جوامع در رده قبایل برنامه ریزی شده به عنوان نوعی اقدام مثبت برای رسیدگی به نابرابری ساختاری تاریخی و تبعیض، رزرو می کند.

ماه گذشته دادگاه عالی مانیپور از دولت خواست تا به درخواست جامعه میتی رسیدگی کند و در مورد آن تصمیم گیری کند.

مانیپور بخشی از منطقه دورافتاده شمال شرقی هند است، منطقه ای که از طریق یک راهرو زمینی باریک به بقیه کشور متصل می شود که دهه ها ناآرامی در میان گروه های قومی و جدایی طلب بوده است.

از زمان آغاز اولین شورش در مانیپور در اوایل دهه 1950، حداقل 50000 نفر در درگیری ها جان خود را از دست داده اند.

در طول سال ها، این درگیری ها فروکش کرده است و گروه های زیادی با دهلی نو برای کسب اختیارات بیشتر معامله می کنند.

[ad_2]