نه نفر در مرکز خرید آلن تگزاس تیراندازی کردند و زخمی شدند. مرده کماندار | اخبار جنایی

[ad_1]

داستان در حال توسعه،

پلیس کشته شدگان را تأیید کرد، اما گفت که آنها نمی توانند تأیید کنند که چند نفر در تیراندازی در آلن، حومه دالاس کشته شده اند.

یک مرد مسلح در یک مرکز خرید شلوغ در شهر دالاس آمریکا چندین نفر را به ضرب گلوله زخمی کرد و تعداد نامعلومی را کشت.

مقامات اورژانس اعلام کردند که حداقل ۹ مجروح از جمله کودکان روز شنبه به بیمارستان‌های دالاس، تگزاس منتقل شدند.

به گفته پلیس، مرد مسلح که به اعتقاد مقامات به تنهایی عمل کرده بود، پس از تیراندازی در خارج از مرکز خرید Allen Premium Outlets در آلن، حومه شمال دالاس، توسط یک افسر پلیس کشته شد.

برایان هاروی، رئیس پلیس شهر در یک کنفرانس خبری گفت: «او صدای تیراندازی شنید، به سمت تیراندازی رفت، مظنون را درگیر کرد و او را خنثی کرد. او همچنین با آمبولانس ها تماس گرفت.

هاروی تایید کرد که کشته شدگان وجود دارد، اما از ارائه آمار تلفات خودداری کرد و گفت: “تعداد دقیقی نداریم.”

جان بوید، رئیس آتش نشانی آلن در همان کنفرانس خبری گفت که اداره او حداقل 9 قربانی گلوله را به بیمارستان های منطقه منتقل کرده است. وی به وضعیت قربانیان اشاره ای نکرد و افزود که ممکن است مجروحان بیشتری نیز وجود داشته باشد.

مرکز پزشکی شهر دالاس، یک سیستم بیمارستانی در دالاس، در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که هشت نفر را بین سنین ۵ تا ۶۱ سال درمان می‌کند.

شرایط آنها نامعلوم بود.

خریداران در حالی که مأموران اجرای قانون به تیراندازی در فروشگاه های آلن پریمیوم در منطقه دالاس پاسخ می دهند، آنجا را ترک می کنند.
در این تصویر ثابت ویدیویی، در حالی که مأموران اجرای قانون به تیراندازی در فروشگاه‌های پریمیوم آلن در منطقه دالاس پاسخ می‌دهند، خریداران را تخلیه می‌کنند. [ABC Affiliate WFAA via Reuters]

تصاویر تلویزیونی هوایی صدها نفر را نشان می‌دهد که با آرامش از مرکز خرید خارج می‌شوند، واقع در حدود 25 مایلی (40 کیلومتری) شمال شرقی دالاس، پس از شروع خشونت، بسیاری با دستان بالا، در حالی که ده‌ها افسر پلیس نگهبانی می‌دادند.

این فیلم همچنین خون در پیاده روهای خارج از مرکز خرید و ملحفه های سفیدی را نشان می داد که اجساد را پوشانده بود.

فونتین پیتون، 35 ساله، به آسوشیتدپرس گفت که در فروشگاه اچ اند ام بود که صدای شلیک گلوله را از طریق هدفونی که به سر داشت شنید.

پیتون گفت: «آنقدر بلند بود که انگار بیرون بود.

او گفت که مردم در فروشگاه قبل از اینکه کارمندان گروه را به اتاق‌های مناسب و سپس یک اتاق دربسته وارد کنند، پراکنده شدند. وقتی به آنها اجازه خروج داده شد، پیتون دید که شیشه های مغازه شکسته و ردی از خون در کنار در است. صندل‌های دور ریخته و لباس‌های خون‌آلود در همان نزدیکی خوابیده بودند.

وقتی بیرون رفت، پیتون اجساد را دید.

او گفت: “من دعا می کردم بچه ها نباشند، اما به نظر بچه ها می آمد.” او گفت که اجساد را با حوله های سفید پوشانده بودند و روی کیسه های روی زمین قرار داده بودند.

او گفت: “وقتی برای دیدن آن بیرون رفتم، من را متحیر کرد.”

در جلوتر جسد مردی درشت اندام را دید که تماماً سیاه پوش بود. پیتون گفت، او تصور می کرد که تیرانداز بوده است، زیرا بر خلاف سایر اجساد، پنهان نبوده است.

یکی دیگر از شاهدان عینی ناشناس به تلویزیون محلی WFAA وابسته به ABC گفت که تیرانداز “در پیاده رو راه می رفت، فقط … تفنگ خود را بیرون شلیک می کرد” و او “در بیشتر موارد فقط با تفنگ خود در همه جا شلیک می کرد.”

فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، تیراندازی را “تراژدی غیرقابل توصیف” خواند و در بیانیه ای کتبی گفت که ایالت آماده ارائه هرگونه کمکی است که مقامات محلی ممکن است نیاز داشته باشند.

آلن، تگزاس جامعه ای با حدود 100000 نفر است.

بر اساس آرشیو Gun Violence، تیراندازی های دسته جمعی در ایالات متحده امری عادی شده است، با حداقل 198 مورد در سال 2023، که بیشترین تیراندازی در این مقطع در سال از حداقل سال 2016 است.

این سازمان غیرانتفاعی تیراندازی دسته جمعی را اینگونه تعریف می کند که در آن چهار یا چند نفر مجروح یا کشته شوند، بدون احتساب تیرانداز.

ایالات متحده با 49000 مورد در سال 2021، بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه را در میان کشورهای توسعه یافته دارد که نسبت به سال قبل 45000 مورد افزایش داشته است.

[ad_2]