در فاصله 100 روز تا جام جهانی زنان، درخواست ها برای برابری جنسیتی افزایش می یابد | اخبار فوتبال

[ad_1]

استرالیا و نیوزلند که میزبان جام جهانی زنان هستند، شمارش معکوس 100 روزه برای نمایش جهانی فوتبال را با فراخوانی برای برابری جنسیتی در ورزش و فریاد به هواداران برای حمایت از این رویداد مشخص کردند.

مسابقات 32 تیمی، اولین جام جهانی زنان در نیمکره جنوبی، در سیدنی و اوکلند در 20 ژوئیه آغاز می شود، زمانی که ماتیلداس استرالیا و فرنس فوتبال نیوزیلند اولین بازی های خود را برگزار می کنند.

دیوید بیچ، مدیر اجرایی جام جهانی زنان روز سه شنبه در افتتاحیه استادیوم فوتبال سیدنی گفت: «فقط 100 روز دیگر شاهد حضور بهترین فوتبالیست های جهان در سواحل خود، درست اینجا در استرالیا و نیوزلند خواهیم بود».

او گفت: “دو بازی افتتاحیه، اولی در ادن پارک در اوکلند و دومی در سیدنی در اواخر همان روز، به این معنی است که 20 جولای 2023 یکی از بزرگترین روزهای تاریخ فوتبال زنان خواهد بود.” اما این مسابقات زنان فقط مربوط به فوتبال نیست. این در مورد تجلیل از ورزش زنان و توانمندسازی زنان در سراسر جهان است.”

با این حال، مقامات می گویند، در حالی که استرالیا بودجه برنامه های زنان نخبه را در سال های اخیر افزایش داده است، این کشور برای مقابله با افزایش مورد انتظار در مشارکت توده ای مجهز نیست.

فوتبال استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد: در حال حاضر تنها 40 درصد از امکانات فوتبال در سراسر کشور به عنوان مناسب برای زنان طبقه بندی شده است.

در این بیانیه آمده است: “ضروری است که ما در بیش از 2400 باشگاه اجتماعی خود در سراسر کشور سرمایه گذاری کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها به اندازه کافی برای افزایش مورد انتظار در مشارکت زنان و مشارکت گسترده تر در ورزش آمادگی دارند.”

“لحظه آبخیز”

فیفا پیش بینی می کند که این مسابقات یک “لحظه آبخیز” خواهد بود که بازی را به سطح دیگری می برد تا در نهایت با نسخه مردانه بازی رقابت کند.

فوتبال زنان در حال حاضر در برخی کشورها از محبوبیت فزاینده‌ای برخوردار است و به نظر می‌رسد این تورنمنت علاقه‌مندی جهانی بیشتری ایجاد کند.

سرای بارمن، مدیر اجرایی فوتبال زنان فیفا، به NewsCorp استرالیا گفت که انتظار می‌رود بیش از 2 میلیارد بیننده این رویداد را تماشا کنند که دو برابر تورنمنت قبلی در فرانسه است که توسط ایالات متحده برنده شد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که با 650000 بلیت در حال حاضر یک رکورد حضور داشته باشد. مرحله بعدی فروش روز سه شنبه افتتاح شد.

برمن گفت که او معتقد است که این رویداد نقطه عطف و محرک مهمی برای تغییر اجتماعی خواهد بود که الگوهایی برای دختران ایجاد می کند و به ترویج برابری جنسیتی کمک می کند.

او گفت: “مردم خواهند گفت: “آن لحظه ای بود که همه چیز را تغییر داد و بازی را به سطح بعدی برد.”

او گفت: “و این از هر جنبه است – تجاری، مشارکت، محبوبیت و رشد.”

هدف نهایی دستمزد برابر است

بارمن، ملی پوش سابق ساموآ متولد نیوزیلند، گفت که هدف نهایی این بود که مسابقات با مردان رقابت کند و به زنان از نظر دستمزد، شرایط مساوی داشته باشد.

او گفت: “ما می دانیم که جام جهانی مردان منبع اصلی درآمد برای فیفا و فوتبال است که بیش از 5 میلیارد دلار در هر دوره به دست می آورد و این یک هدف واضح برای فوتبال زنان است.”

برمن گفت: ما می خواهیم به آن سطح برسیم. اولین جام جهانی مردان در سال 1930 بود. تنها 61 سال بعد بود که اولین جام جهانی زنان معرفی شد. ما هنوز به عنوان یک محصول در مراحل ابتدایی خود هستیم.

اما ما باید به آنچه در بازی مردان اتفاق می افتد به عنوان یک الهام و یک هدف نگاه کنیم. از نظر من، باید میلیاردها باشد و ما باید تا رسیدن به آن سطح به تلاش ادامه دهیم.”

این مسابقات که در پنج شهر استرالیا و چهار شهر نیوزلند برگزار می شود، برای اولین بار از 24 تیم به 32 تیم افزایش یافته است.



[ad_2]