چگونه در تلاش برای نجات سیاره دستگیر شدم | نزدیک | بحران آب و هوا

[ad_1]

فعالان Ultima Generazione به ما می گویند که چرا آنها آثار هنری ارزشمند را هدف قرار داده اند تا تأثیرات تغییرات آب و هوایی را برجسته کنند.

لئوناردو، یک فعال ایتالیایی آب و هوا، در حالی که او و هم تیمی هایش در ساعات شلوغی خیابانی در میلان را مسدود می کنند، فریاد می زند: “هیچ یک از ما نمی خواهیم اینجا باشیم، اما دولت برای مرگ ما سرمایه گذاری می کند.” همه آنها اعضای Ultima Generazione – یا The Last Generation – یک کمپین ایتالیایی هستند که به یک شبکه بین‌المللی فشار می‌آورد که برای اقدامات اقلیمی تلاش می‌کند و به دلیل هدف قرار دادن جاده‌ها و آثار هنری ارزشمند مشهور است.

مارتینا، یک فعال 23 ساله که چندین بار به دلیل ممانعت از ترافیک و آسیب رساندن به زیرساخت های عمومی بازداشت شده است، می افزاید: «دو تا سه سال فرصت داریم تا اوضاع را تغییر دهیم. عواقب تصمیمات او باعث شده تا برخی امتیازات را از دست بدهد و حتی رابطه اش را با خانواده اش قطع کند. ما قبلاً خیلی صمیمی بودیم و اکنون به سختی با یکدیگر صحبت می کنیم (…) در درجه اول به این دلیل است که من بخشی از این جنبش هستم و آنها با انتخاب های زندگی که من انجام داده ام موافق نیستند.

برای Ultima Generazione، این شکل اعتراض واجد شرایط نافرمانی مدنی غیرخشونت آمیز است، و مارتینا تأیید می کند که اگر دولت آنها به قانون احترام نگذارد، این یک حق اساسی برای همه شهروندان است، که او اطمینان می دهد که در ایتالیا چنین است. کشور ما به سوی نسل کشی دسته جمعی پیش می رود.

در این قسمت نمای نزدیک، ما مارتینا را دنبال می‌کنیم که او و تیمش یکی از ارزشمندترین مجسمه‌های عمومی میلان را در مکانی برجسته هدف قرار می‌دهند و آن را با رنگ قابل شستشو تغییر می‌دهند. نه خشم تماشاگران و نه بازداشت فوری این معترضان به دست پلیس به نظر نمی رسید نظر آنها را تغییر دهد: “ما می دانیم که کاری که انجام می دهیم درست است (…) و کاملاً آماده پذیرش عواقب آن هستیم.”

وام:

تهیه کننده اجرایی: تیرنی بونینی

کارگردان/تهیه کننده: Ana Gonzalez

تهیه کننده: آنتونیا پرلو

تدوینگر: آندریا یوکو

فیلمبردار: مارتون کیس

دستیار ویراستار: خوان د لا سرنا

طراح صدا: Alex Mare

رنگ‌ساز: مارتون کیس

رونویس ایتالیایی: کریستینا کاپوکتی

تشکر ویژه از: Camera Del Non Lavoro و Leo

سردبیر ارشد: دونالد کامرون

[ad_2]