کره جنوبی و آمریکا می گویند اسناد افشا شده پنتاگون “تغییر” شده است | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

انتشار اسناد طبقه بندی شده ایالات متحده حاکی از آن است که اطلاعات ایالات متحده از گفتگوهای داخلی در سئول جاسوسی کرده است.

کره جنوبی می گوید اطلاعات موجود در افشای اسناد فوق محرمانه ایالات متحده، که به نظر می رسد بر اساس گفتگوهای داخلی بین مقامات ارشد امنیتی کره جنوبی است، “کاذب” و “تغییر شده” است.

در روزهای اخیر، مکاتبات رسمی در فضای مجازی منتشر شده است که تصویری یک ماهه از جنگ در اوکراین را ارائه می‌دهد که جرقه‌ای درگیری دیپلماتیک بین ایالات متحده و برخی متحدانش را برانگیخته است.

یکی از اسناد بدون تاریخ، بحث‌های داخلی ادعایی بین دستیاران ارشد یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی را شرح می‌دهد و نشان می‌دهد که واشنگتن سئول را برای کمک به تامین گلوله‌های توپخانه آمریکایی برای ارسال به اوکراین تحت فشار قرار داده است.

چنین اقدامی سیاست دیرینه کره جنوبی مبنی بر عدم صدور تسلیحات به کشورهای در حال جنگ را نقض می کند.

اگر اطلاعات مندرج در این سند صحت داشته باشد، آمریکا از کره جنوبی، یکی از مهم ترین متحدانش جاسوسی می کند.

دفتر یون در بیانیه ای اعلام کرد که سوء ظن ها مبنی بر اینکه سئول تحت نظارت است “کاملا نادرست” است و هرگونه تلاش برای متزلزل ساختن اتحاد خود با ایالات متحده اقدامی “به خطر انداختن منافع ملی” است.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده روز سه شنبه با همتای کره جنوبی خود تماس تلفنی داشت که در آن هر دو طرف توافق کردند که بسیاری از این سند ساختگی است، اما هیچ نشانه ای مبنی بر جعلی بودن بخش ها ارائه نکرد.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که این دیدار از سوی آستین درخواست شده است و او قول داده است که در این مورد از نزدیک با کره جنوبی ارتباط برقرار کند.

هوش مشترک

این افشاگری چند روز قبل از سفر دیپلماتیک معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی، کیم تائه هیو به ایالات متحده صورت می گیرد که گفت اختلافات اخیر بر اتحاد این کشورها تأثیری نخواهد گذاشت.

«ایالات متحده کشوری است که بهترین قابلیت های اطلاعاتی در جهان را دارد و از آن زمان تاکنون بوده است [Yoon’s] کیم به خبرنگاران گفت: در افتتاحیه، ما تقریباً در هر بخش اطلاعاتی را به اشتراک گذاشتیم.

یون همچنین قرار است در 26 آوریل با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار کند.

برخی از قانونگذاران حزب دموکرات اصلی اپوزیسیون کره جنوبی روز دوشنبه از این نظارت ادعایی “تأسف شدید” ابراز کردند و آن را نقض آشکار حاکمیت ملی و شکست امنیتی بزرگ توسط دولت یون خواندند.

چندین سند فاش نشده دیگر نشان می دهد که ایالات متحده از دیگر کشورهای دوست از جمله اسرائیل جاسوسی کرده است.

[ad_2]