دست کم 25 نفر در حملات هوایی روسیه به شهرهای اوکراین کشته شدند | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

دست کم 25 غیرنظامی در موجی از حملات موشکی روسیه به شهرهای اوکراین کشته شده اند، زیرا کی یف می گوید تقریباً آماده انجام یک حمله گسترده برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی است.

حملات به شهرهای دنیپرو و ​​عمان در ساعات اولیه روز جمعه اولین حمله هوایی گسترده در نزدیک به دو ماه گذشته بود.

آتش نشانان آتش یک آپارتمان مسکونی را که با موشک روسی در مرکز شهر عمان مورد اصابت قرار گرفته بود، مهار کردند و نیروهای امدادی در حالی که مردم مضطرب در کنار آن ایستاده بودند، از میان انبوهی از آوارهای در حال سوختن عبور کردند تا به جستجوی بازماندگان و اجساد بپردازند.
مقامات گفتند که حداقل 23 غیرنظامی از جمله چهار کودک در آنجا کشته شدند.

نیروهای امدادی از میان انبوهی از آوارهای در حال دود بالا رفتند و جسدی را روی برانکارد بیرون آوردند. مردی با نقاب در حین تماشای هق هق گریه کرد و زنی برای دلداری او آمد.

سرهی لیوبیوسکی، 58 ساله، که در آپارتمانی در طبقه هفتم جان سالم به در برد، گفت: «هیچکس باقی نمانده است. او توسط آتش نشانان از بالکن نجات یافت و پس از اینکه انفجار درب ورودی آنها را مسدود کرد، با همسرش فرار کرد.

لیوبیوسکی در حالی که سیگارش را محکم می کشید گریه می کرد و به شکاف های در حال دود شدن ساختمانی که آپارتمان های همسایه در آن منفجر شده بودند نگاه کرد. “همسایه های من رفته اند. هیچ کس باقی نمانده است.» فقط آشپزخانه ها ثابت ماندند.»

آتش نشانان پس از حمله روسیه به یک ساختمان آپارتمانی در اومان، مرکز اوکراین، جمعه، 28 آوریل 2023، برای خاموش کردن آتش تلاش می کنند. (AP Photo/Bernat Armangue)
آتش نشانان پس از حمله روسیه به یک ساختمان مسکونی در اومان، مرکز اوکراین، در تلاش برای خاموش کردن آتش هستند. [Bernat Armangue/AP]

چارلز استراتفورد، خبرنگار الجزیره از کی‌یف، گفت که این حمله، به گفته دولت اوکراین، توسط یکی از «23 موشک کروز و به اصطلاح پهپادهای کامیکازه که روسیه در ساعات اولیه صبح جمعه پرتاب کرد، انجام شد». بر اساس گزارش‌ها، برخی از آنها تا دریای خزر پرتاب شده‌اند.»

او گفت که این حملات «توانایی روسیه برای حمله به اهدافی در این کشور را در هر زمان و هر کجا که بخواهد نشان می دهد».
موج حملات موشکی روسیه در آن شب اولین موج از اوایل ماه مارس بود. روسیه تقریباً هر هفته در بیشتر فصل زمستان چنین حملاتی را انجام داده بود، اما با آمدن بهار از این حملات کاسته شد و کشورهای غربی گفتند که مسکو موشک های خود را تخلیه می کند.

مسکو گفت که اهداف حملات شبانه‌اش، واحدهای ذخیره اوکراینی مستقر بودند که با موفقیت به آنها حمله کردند و مانع از رسیدن آنها به جبهه شدند. او هیچ مدرکی برای تأیید این موضوع ارائه نکرد.

سرگی لیساک، فرماندار منطقه گفت: در شهر دنیپرو در جنوب شرقی این کشور، یک موشک به خانه ای اصابت کرد و یک کودک دو ساله و یک زن 31 ساله کشته شدند.

پایتخت کیف نیز در ساعات اولیه با انفجارهایی لرزید و شهرهای مرکزی کرمنچوک و پولتاوا و نیکولایف در جنوب نیز لرزیدند. مقامات گفتند که دو نفر در شهر اوکراینکا در جنوب کیف زخمی شدند.

ضد حمله اوکراین

جنگ پس از ماه‌ها حمله زمستانی روسیه که علیرغم خونین‌ترین درگیری‌ها تا به امروز موفقیت چندانی کسب نکرده است، به لحظه تعیین‌کننده‌ای نزدیک می‌شود. کی یف با کمک صدها تانک و خودروی زرهی فرستاده شده از سوی غرب در حال تدارک یک ضد حمله است.

این کشور می خواهد روسیه را از نزدیک به یک پنجم اوکراین که آن را اشغال کرده و ادعا می کند ضمیمه کرده است، بیرون راند.

اولسکی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین روز جمعه در نشست خبری آنلاین گفت: به محض اینکه اراده خداوند، زمان و تصمیم فرماندهان باشد، آن را انجام خواهیم داد.

او گفت که اوکراین “بسیار آماده” است و سلاح های پیشرفته جدیدی برای ارائه “مشت آهنین” دارد.

موشک های کروز

نزدیک‌تر به جبهه، در دونتسک، شهری شرقی که از سال 2014 توسط یک نماینده روسیه کنترل می‌شود، یک مقام روسی گفت که هفت نفر از جمله یک کودک در اثر گلوله باران اوکراینی کشته شدند.

رویترز نتوانست به طور مستقل آمار کشته ها یا مقصر این حادثه را تأیید کند. مقامات اوکراین بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

ارتش اوکراین اعلام کرد که 21 موشک از 23 موشک کروز شلیک شده توسط روسیه را سرنگون کرده است. مسکو گفته است که عمدا به غیرنظامیان حمله نمی کند. کی یف معتقد است که حملات به شهرهای دور از خط مقدم هدف نظامی جز ارعاب و زخمی کردن غیرنظامیان که جنایت جنگی است، ندارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور آمریکا در پستی تلگرامی همراه با تصاویری از بقایای اجساد، نوشت: «این ترور روسیه باید از سوی اوکراین و جهان پاسخ عادلانه دریافت کند». “و خواهد شد.”

در طول صدها کیلومتر جبهه، روسیه ماه‌هاست که در انتظار حمله برنامه‌ریزی‌شده از کی‌یف، استحکام بخشیدن به قلمرو خود را انجام داده است، که به طور گسترده‌ای انتظار می‌رود پس از اینکه هوای گرم‌تر باعث خشک شدن گل‌های سیاه و بدنام مکنده اوکراین شد.

تعاملی - چه کسی در اوکراین چه چیزی را کنترل می کند

اوکراین در نیمه دوم سال 2022 به سرعت پیشرفت کرد، اما در پنج ماه گذشته در حالت تدافعی باقی مانده است. در همین حال، روسیه یک کمپین زمستانی گسترده را با استفاده از صدها هزار سرباز ذخیره جدید و محکومانی که به عنوان مزدور از زندان استخدام شده بودند، راه اندازی کرد.

اما علیرغم بدترین نبردهای زمینی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم، مسکو قلمروهای کمی را تصرف کرد و عمدتاً بر شهر کوچک معدنی باخموت تمرکز کرد، جایی که اوکراینی ها تقریباً یک سال در آن مقاومت کردند.

[ad_2]