دونالد ترامپ هنوز معتقد است که انتخابات آمریکا “تقلبی” بود آمریکا و کانادا

[ad_1]

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، علناً خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری روز چهارشنبه اعلام كرد و خواستار “برگرداندن” آن شد ، در حالی كه از نظریه ها و دروغهای متعدد رد شده به عنوان دلیل پیروزی خود رونمایی كرد.

“این انتخاباتی بود که ما به راحتی پیروز شدیم. ما آن را بسیار برنده شدیم. “او طی جلسه ای در کمیته سیاست اکثریت سنا در پنسیلوانیا گفت:

“این انتخابات تقلب شد و ما نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. ترامپ گفت: “ما نمی توانیم اجازه دهیم كه این اتفاق برای كشورمان بیفتد و این انتخابات باید تغییر یابد زیرا ما در پنسیلوانیا بسیار پیروز شدیم و در همه این ایالتهای چرخشی پیروز شدیم.”

رئیس جمهور بسیاری از این ادعاها را از روز انتخابات و به ویژه پس از اعلام جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید در 7 نوامبر منتشر کرده است. اما این اولین بار بود که وی در مورد نتایج آخرین کنفرانس مطبوعاتی انتخاباتی خود در 5 نوامبر علنا ​​صحبت می کرد.

وودی های ترامپ ، رودی جولیانی و جنا الیس ، روز چهارشنبه در جلسه ای در گتیسبورگ ، پنسیلوانیا شرکت کردند ، شاهدان مختلف از سراسر ایالت که ادعای تقلب و بی نظمی در رای دهندگان را داشتند ، شرکت کردند.

رئیس جمهور ، که گفت از دفتر بیضی شکل در حال تماس است و کار را از تلویزیون تماشا می کند ، بیش از 11 دقیقه صحبت کرد و توضیح داد که چرا مطمئن است دموکرات ها “تقلب” کرده اند و “یک انتخابات جعلی” را برنده شده اند. هر تبرئه وی رد شده و تقریباً تمام پرونده های تشکیل شده توسط تیم حقوقی وی در خارج از دادگاه منتفی شده است.

وکلای ترامپ ، رودی جولیانی در سمت چپ و جنا الیس در سمت راست ، به نمایندگی از ادعای ترامپ درباره “تقلب” در جریان دادرسی در کمیته سیاست ایالتی مجلس سنا در گتیسبورگ ، پنسیلوانیا [Julio Cortez/AP Photo]

ایالت هایی که ترامپ روز چهارشنبه ذکر کرد – پنسیلوانیا ، جورجیا ، میشیگان و ویسکانسین – پیش از این نتایج انتخابات خود را تأیید کرده اند ، به استثنای ویسکانسین ، جایی که دو شهرستان در حال شمارش هستند و هیچ بی نظمی گسترده ای تاکنون رخ نداده است.

یک قاضی پنسیلوانیا دستوری صادر کرد که هرگونه بررسی آرا additional اضافی در پنسیلوانیا را تا جلسه دادرسی روز جمعه در دادخواست جمهوری خواه جمهوری خواه جدا از ادعاهای مبارزات انتخاباتی ترامپ به حالت تعلیق درآورد.

در میان ادعاهای بی اساس ترامپ در روز چهارشنبه:

دادخواست ترامپ: “همه کسانی که در شب انتخابات تلویزیون تماشا می کردند گفتند که بزرگترین سیاستمداران مرا صدا کردند ،” آقا برای پیروزی بزرگ تبریک می گویم “، و ناگهان آرا ball به همه جا پرتاب شد و بسیاری از اتفاقات وحشتناک رخ داد. “

حقیقت: آرا “به همه جا پرتاب نشد”. آنها به سادگی شمرده شدند ، در بعضی موارد دیرتر از حد معمول ، به دلیل قوانینی که در برخی ایالت ها وجود داشت ، امکان پردازش آرا تا روز انتخابات یا در برخی دیگر تا زمان بسته شدن مراکز رای گیری وجود نداشت. پدیده اواخر سرشماری مدتها قبل از انتخابات کاملاً شناخته شده و پیش بینی شده بود و هیچ مدرکی مبنی بر چیزی غیر قانونی در پشت آن وجود ندارد.

دادخواست ترامپ: “بین بازداشت رای دهندگان و همه اتفاقات وحشتناکی که برای ناظران نظرسنجی رخ داده است … مشاهده کنندگان نظرسنجی مجاز به تماشای آن نبودند. … اگر ناظر نظرسنجی جمهوری خواهان بودید ، مانند یک سگ با شما رفتار می شد و دموکرات ها مشکلی نداشتند. “

حقیقت: همانطور که آسوشیتدپرس گزارش داد ، “ترامپ کاملاً اشتباه تصور می کند [Pennsylvania] و آنچه در نظرسنجی ها اتفاق افتاد. هیچ کس سعی نکرده است ناظران از نظرسنجی نمایندگی هر کشور در انتخابات منع شوند. دموکرات ها تلاش نکردند که جمهوری خواهان از روند کار جلوگیری کنند. آسوشیتدپرس گزارش داد: “علاوه بر این ، دادگاه عالی پنسیلوانیا هفته گذشته رای دادگاه بدوی را تأیید كرد كه فیلادلفیا” به ناظران جمهوریخواه دسترسی كافی به شمارش آرا را بدون اجازه دادن به آنها در فاصله 6 فوت داد. ” .

دادخواست ترامپ: “ما 74 میلیون رأی آوردیم و اگر شما بخواهید روز قبل از انتخابات 74 میلیون رأی بگویید ، هر حرفه ای تجارت می گوید راهی برای ضرب و شتم او وجود ندارد.”

حقیقت: با توجه به افزایش رای گیری زودهنگام ، پیش بینی های زیادی وجود داشت که میزان مشارکت عمومی رکورد بالا خواهد بود. نیویورک تایمز در تاریخ 31 اکتبر گزارش داد: “به طور کلی ، مشارکت زودرس مردم برای اولین بار در تاریخ به بیش از 150 میلیون رأی منجر شده است.” در 17 اکتبر ، آسوشیتدپرس گزارش داد: “عجله آمریکایی ها برای رأی دادن ، کارشناسان انتخابات را پیش بینی می کند که می توان رکورد 150 میلیون رأی آورد و میزان مشارکت در انتخابات بیش از هر انتخابات ریاست جمهوری 1908 باشد. برای کسی تعجب آور نیست که یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری بتواند بیش از 74 میلیون رای کسب کند.

دادخواست ترامپ: “مردم دو ، سه و چهار رای در خانه دریافت کردند. افرادی که مرده بودند برای رای گیری ثبت نام می کردند. “

حقیقت: “در میدان جنگ ، گفته می شود که ترامپ برای تأمین دوره دوم باید پیروز می شد ، جریان ادعاهایی برای آرا submitted غیر قانونی ارسال شده وجود داشت – از جمله برخی که می گفتند افراد مرده در انتخابات رأی دادند. این ادعاها گسترش نیافته است. “

دادخواست ترامپ: “به میشیگان با دیترویت نگاه کنید ، ببینید در دیترویت چه اتفاقی افتاده است ، جایی که شما یک رای دهنده دارید اما رای بیشتری نسبت به رای دهندگان دارید.”

حقیقت: “بر اساس نتایج غیررسمی انتخابات ، در 5 نوامبر 250،138 رأی و 504،714 رأی دهنده ثبت شده در وب سایت دیترویت ثبت شد. تخمین زده می شود که جمعیت دیترویت 670،000 نفر باشد. ” کتاب های نظرسنجی در برخی مناطق دیترویت نشان می دهد که “تعداد اسامی ثبت شده در نظرسنجی ها با تعداد آرا count شمارش شده مطابقت ندارد.” اما این صدها محاسبه می شود و ناشی از خطای انسانی است ، اتفاقی که برای هر انتخابی می افتد.

ترامپ پس از تشریح همه این موارد ، گفت: “این مسئله برای کشور ما بسیار غم انگیز است. و آنها باید نتیجه را معکوس کنند. “

واقعیت این است که شواهد زیادی برای ترغیب مقامات دولتی یا قضات برای متوقف کردن رای گیری کامل ، رأی دادن ، یا قطعاً “لغو” اراده رای دهندگان آمریکایی وجود ندارد.



[ad_2]