رئیس جمهور کلمبیا پترو با بایدن در واشنگتن دی سی دیدار کرد | اخبار سیاسی

[ad_1]

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا، روز پنجشنبه با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرد، زیرا دو کشور به دنبال رویارویی با مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی، مهاجرت و سیاست مواد مخدر هستند.

پترو در بیانیه‌ای برای مطبوعات خواستار کناره‌گیری اقتصاد کلمبیا از وابستگی خود به نفت، زغال‌سنگ و گاز شد و بخش مهمی از پلتفرم انرژی پاک خود را تکرار کرد.

در همین حال، بایدن درخواست پترو برای همکاری بیشتر بین دو کشور را تکرار کرد، به ویژه که ایالات متحده و کلمبیا با یکدیگر برای مبارزه با قاچاق بین المللی مواد مخدر همکاری می کنند.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، در کنفرانس خبری اوایل پنجشنبه، روابط ایالات متحده و کلمبیا را به عنوان یک “مشارکت واقعی” و همچنین یک موضوع دفاع داخلی توصیف کرد.

کربی به خبرنگاران گفت: «آینده کلمبیا و کلمبیا، امنیت و رفاه آنها همچنان یکی از منافع امنیت ملی ایالات متحده است و طی گفتگوی امروز، پرزیدنت بایدن و پرزیدنت پترو به پیشرفت در این زمینه و بسیاری از موضوعات دیگر ادامه خواهند داد».

اوایل روز، پترو عکسی از دیدار خود با نمایندگان دموکرات نانسی پلوسی و جیم مک گاورن منتشر کرد و آنها را “دوستان بزرگ” خواند.

پترو که به طور گسترده به عنوان اولین رئیس جمهور چپ گرای کلمبیا شناخته می شود، تصمیم گرفت پس از سال ها تنش در دولت های قبلی، روابط خود را با همسایه ونزوئلا احیا کند. وی با اشاره به ادامه بحران اقتصادی از آمریکا خواست تحریم های اقتصادی علیه ونزوئلا را کاهش دهد.

میلیون‌ها ونزوئلایی کشور را ترک کرده‌اند، زیرا به دنبال فرصت‌های اقتصادی در جاهای دیگر هستند. واشنگتن و بوگوتا هفته گذشته به توافق رسیدند و توافق کردند در تلاش برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی از طریق تنگه دارین، که کلمبیا را به همسایه شمالی خود پاناما متصل می کند، همکاری کنند.

کربی روز پنجشنبه در اظهاراتی به خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا اظهار بی‌اعتنایی کرد و گفت که ایالات متحده آماده ارزیابی مجدد سیاست خود در صورت وجود «گام‌های سازنده از سوی رژیم مادورو» برای «بازگشت به دموکراسی» در این کشور است.

کربی افزود: «فکر می‌کنم ما خیلی خیلی واضح گفته‌ایم که اگر رژیم مادورو نتواند با حسن نیت مذاکره کند یا به تعهداتش عمل نکند، از اقدامی هراسی نداریم».

این پرسش که چگونه می توان با خشونت و قاچاق مواد مخدر برخورد کرد، در مذاکرات روز پنجشنبه بین بایدن و همتای کلمبیایی اش نیز مطرح شد.

پترو در آگوست 2022 پس از کمپین تبلیغاتی بر روی پلتفرمی که نوید رویکرد جدیدی را برای مقابله با درگیری داخلی چند دهه ای کشور می داد، که نیروهای دولتی را در مقابل گروه های راست افراطی، نیروهای چپ و کارتل های مواد مخدر قرار داده بود، به قدرت رسید.

دولت او وعده مذاکرات صلح و گفتگو با گروه های مسلح را به امید پایان دادن به درگیری داد.

گزارش ژوئن کمیسیون حقیقت کلمبیا به شدت از رویکرد نظامی دولت های قبلی برای مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر انتقاد کرد که کمیسیون آن را به طولانی شدن درگیری و منجر به نقض حقوق بشر متهم کرد. تخمین زده می شود که بیش از 450000 نفر در این جنگ کشته شدند.

کلمبیا همچنان بزرگترین تولیدکننده کوکائین در جهان است، اما با ایالات متحده در “جنگ جهانی علیه مواد مخدر”، یک کمپین مداخله نظامی و کمک برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، شریک شده است.

در اوایل دهه 2000، ایالات متحده به عنوان بخشی از یک طرح بحث برانگیز به نام طرح کلمبیا که برای هدف قرار دادن گروه های مرتبط با تجارت مواد مخدر طراحی شده بود، میلیون ها دلار به کشور آمریکای جنوبی سرازیر کرد.

اما پترو سال گذشته در سخنرانی خود در سازمان ملل از رهبران جهان خواست اعتراف کنند که «جنگ با مواد مخدر شکست خورده است». او همچنین در ژانویه اعلام کرد که کلمبیا دیگر بر ریشه کنی مزارع کوکا تمرکز نخواهد کرد.

با این حال، طرح های پترو برای “صلح کامل” در کلمبیا با چالش هایی مواجه است. با وجود مذاکرات جاری با گروه های جنایت سازمان یافته و شورشیان باقی مانده، خشونت های داخلی در کشور ادامه دارد. به عنوان مثال، در اواخر ماه مارس، حمله ای که گفته می شود توسط گروه شورشی چپ ELN انجام شد، نه سرباز کلمبیایی را در ضربه ای به مذاکرات صلح کشت.

اما گزارشی که در ماه مارس توسط صلیب سرخ منتشر شد نشان داد که درگیری های کلی بین دولت و گروه های مسلح کاهش یافته است. وی از تلاش های پترو برای پیشبرد مذاکرات استقبال کرد.

با این حال، این گزارش همچنین به این نتیجه رسید که خشونت همچنان بر غیرنظامیان اثر می گذارد و بیش از 180000 نفر را در سال 2022 آواره کرده است.



[ad_2]