رئیس دادگاه عالی اوکراین در تحقیقات فساد 2.7 میلیون دلاری بازداشت شد | اخبار مربوط به فساد

[ad_1]

اوکراین در حالی که در حال جنگ با روسیه است، در “بزرگترین پرونده تاریخ” درگیر سیستم قضایی است.

مقامات مجری قانون اوکراین رئیس دادگاه عالی این کشور را در تحقیقات 2.7 میلیون دلاری رشوه بازداشت کرده اند زیرا کی یف اقدامات ضد فساد لازم برای ادغام نزدیکتر با اتحادیه اروپا را انجام می دهد.

الکساندر اوملچنکو، دادستان دادستانی تخصصی ضد فساد اوکراین (SAPO) به خبرنگاران در کیف گفت: «رئیس دادگاه عالی بازداشت شده است.

اوملچنکو گفت که دو نفر از جمله وسوولود کنیازیف، رئیس دادگاه، به عنوان بخشی از تحقیقات بازداشت شده اند. وی از معرفی فرد دوم خودداری کرد.

سمیون کریوونوس، رئیس اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین (NABU) گفت: “این بزرگترین پرونده تاریخ است” که شامل سیستم قضایی می شود.

کریوونوس گروهی از قضات دادگاه عالی را که در تحقیقات شرکت داشتند به یک “باند جنایتکار” تشبیه کرد.

اواخر روز دوشنبه، دفاتر مطبوعاتی NABU و SAPO عکسی از انبوهی از دلارها را به اشتراک گذاشتند که به طور مرتب روی مبل چیده شده بودند – طبق گزارش ها، پول هایی که توسط کارآگاهان کشف شده بود.

اوملچنکو گفت که “اخطار رسمی تعلیق” هنوز به فرد ناشناس ابلاغ نشده است.

کریوونوس از NABU به خبرنگاران گفت: “شما می بینید که ما از طریق پرونده های واقعی، پرونده های واقعی، نشان می دهیم که اولویت ما چیست: این فساد شدید است، این یک سازمان جنایتکار در بالاترین سطوح قدرت است.”

مقامات مبارزه با فساد می گویند کنستانتین ژواگو، میلیاردر اوکراینی، به مقامات دادگاه پیشنهاد رشوه داده و یک شرکت حقوقی به عنوان واسطه عمل می کند.

به گزارش رویترز، ژواگو ظاهراً 2.7 میلیون دلار به وکلا انتقال داده است که 1.8 میلیون دلار آن به قضات دیوان عالی و 900000 دلار به وکلا برای “خدمات واسطه” آنها باید پرداخت شود.

مقامات مبارزه با فساد گفتند که ژواگو امیدوار بود به دادگاه رشوه بدهد تا حکمی صادر کند که به او اجازه می دهد کنترل سهام یک شرکت معدنی را که در مرکز اختلاف با سهامداران سابق است، حفظ کند.

ژواگو، نماینده سابق پارلمان اوکراین و یکی از ثروتمندترین مردان این کشور، در حال حاضر در فرانسه به سر می برد و کیف تلاش می کند استرداد او را تضمین کند.

او در دسامبر در فرانسه به ظن پولشویی و اختلاس از وجوه مربوط به تجارت بانکی خود در خانه بازداشت شد.

انبوه پولی که توسط دادستان های اوکراینی صف کشیده اند.
پولی که توسط کارآگاهان اداره ملی مبارزه با فساد در جریان تحقیقات در مورد یک پرونده فساد مربوط به قضات دادگاه عالی کشف شد، در این عکس جزوه در مکانی نامعلوم در اوکراین به تصویر کشیده شده است. [National Anti-Corruption Bureau of Ukraine via Reuters]

اواخر روز دوشنبه، دیوان عالی کشور تشکیل جلسه اضطراری را اعلام کرد.

فساد مدت هاست اوکراین را تاریک کرده است.

در اوایل سال جاری، مقامات اوکراینی به خانه وزیر کشور سابق یورش بردند و چندین مقام ارشد دولتی را که متهم به رشوه دادن بودند، اخراج کردند.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع نیز اخیرا متهم به خرید غذا برای سربازان با قیمت های بسیار بالا شده است.

سپس ولودیمیر زلنسکی که از زمان ریاست‌جمهوری به دنبال مبارزه با فساد در کشور بوده است، گفت: “من می‌خواهم این موضوع روشن شود: هیچ بازگشتی به آنچه در گذشته بود وجود نخواهد داشت.”

برای رهبر اوکراین، ریشه کن کردن فساد برای کی یف برای درخواست معنی دار برای عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو کلیدی است.

در مصاحبه قبلی، لوکاس آندریوکایتیس، یکی از همکاران خارجی در آزمایشگاه تحقیقات قانونی دیجیتال شورای آتلانتیک، به الجزیره گفت که اقدامات ضد فساد کیف در دستور کار زلنسکی در مورد عضویت آینده اوکراین در اتحادیه اروپا قرار دارد.

او گفت: «با شتاب گرفتن مذاکرات با اتحادیه اروپا همراه با حمایت مالی غرب، اوکراین باید نشان دهد که فساد قابل تحمل نخواهد بود، حتی اگر این افراد از مقامات عالی رتبه در اوکراین باشند.

[ad_2]