رئیس نیروهای مزدور روسیه “واگنر” باخموت را به عقب نشینی تهدید کرد | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر، گفت که تلفات در باخموت “اگر مهمات بیشتری داشتیم” پنج برابر کمتر می شد.

رئیس نیروهای مزدور واگنر روسیه تهدید کرد که نیروها را از نبرد کلیدی برای باخموت در شرق اوکراین با افزایش تعداد کشته ها خارج می کند، در حالی که مقامات نظامی اوکراین می گویند نیروهای روسیه در قطع مسیرهای تدارکاتی به شهر خط مقدم شکست خورده اند.

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، در مصاحبه ای با سمیون پگوف، وبلاگ نویس نظامی روسی که روز شنبه منتشر شد، گفت که تلفات در باخموت به دلیل کمبود مهمات توپخانه پنج برابر بیشتر از حد لازم بود.

پریگوژین می گوید: «هر روز انبوهی از هزاران جسد داریم که در تابوت ها می گذاریم و به خانه می فرستیم.

پریگوژین گفت که به سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نامه نوشته و از او خواسته است تا هر چه سریعتر مهمات را تامین کند.

او گفت: «اگر کمبود مهمات جبران نشود، مجبوریم – برای اینکه بعد از آن مثل موش های ترسو ندویم – یا عقب نشینی کنیم یا بمیریم.

احتمال عقب نشینی برخی از جنگنده ها از باخموت وجود داشت، اما او هشدار داد که این به معنای فروپاشی خط مقدم روسیه در جاهای دیگر است.

رئیس واگنر در بیانیه‌ای صوتی که شنبه شب در برنامه پیام‌رسانی تلگرام دفتر مطبوعاتی خود منتشر کرد، گفت که ۹۴ جنگجو را به دلیل کمبود مهمات از دست داده است.

پریگوژین که قبلاً نیروهای مسلح عادی روسیه را متهم کرده بود که مهمات مورد نیاز خود را به مردانش نداده بودند، گفت: «اگر مهمات بیشتری داشتیم، پنج برابر کمتر می شد. او همچنین رهبری ارشد روسیه را به خیانت متهم کرد.

سخنگوی ارتش اوکراین روز شنبه گفت که نیروهای روسیه در قطع خطوط تدارکاتی مدافعان اوکراینی باخموت شکست خورده اند.

نیروهای روسی به مدت 10 ماه در تلاش بودند تا به زور وارد بقایای ویران شده شهری 70000 نفری شوند و نبرد فرسایشی باخموت به دلیل تلفات زیاد به “چرخ گوشت” معروف شده است.

سرهی چرواتی، سخنگوی نیروهای اوکراینی در شرق، در مصاحبه ای با وب سایت خبری محلی دزرکالو گفت: «چند هفته است که روس ها درباره تسخیر «جاده زندگی» و همچنین کنترل دائم آتش بر روی آن صحبت می کنند. tyzhna.

«آره، آنجا واقعاً سخت است… [but] نیروهای دفاعی به روس‌ها اجازه ندادند لجستیک ما را قطع کنند.»

“جاده زندگی” یک جاده حیاتی بین باخموت ویران شده و شهر نزدیک چاسیو یار در غرب است – فاصله کمی بیش از 17 کیلومتر (10 مایل).

چرواتی گفت که تامین آذوقه، سلاح و مهمات تامین شده است و نیروهای اوکراینی در حال حفظ مواضع خود در امتداد جاده هستند و مهندسان قبلاً جاده های جدیدی را به باخموت ایجاد کرده اند.

او گفت: «همه اینها به ما اجازه می دهد که به نگه داشتن بهموت ادامه دهیم.

به گفته تحلیلگران نظامی، اگر باخموت سقوط کند، چاسوف یار احتمالاً بعدی خواهد بود که توسط روسیه مورد حمله قرار می گیرد، اگرچه این شهر در ارتفاعات بالاتری قرار دارد و گمان می رود نیروهای اوکراینی استحکامات دفاعی در نزدیکی آن ساخته اند.

اوکراین متعهد شده است از باخموت، شهری که روسیه آن را سکوی پرشی برای حمله به دیگر مناطق اوکراین می‌داند، دفاع کند.

[ad_2]