رئیس واگنر مقامات روسی را در ویدیوی ناسزا به شدت انتقاد کرد | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

پریگوژین هشدار داد که مزدوران باخموت اوکراین را ظرف چند روز ترک خواهند کرد و دلیل آن کمبود مهمات است.

رهبر مهیب گروه روسی واگنر هشدار داده است که نیروهای مزدور وی در 10 مه باخموت را ترک خواهند کرد و دلیل آن کمبود مهمات است که مسئول دفاع روسیه عنوان شده است.

یوگنی پریگوژین روز جمعه متعهد شد که از شهر شرقی اوکراین که مسکو ماه ها در تلاش برای تصرف آن است عقب نشینی کند و به درگیری این گروه در طولانی ترین و خونین ترین نبرد جنگ پایان دهد. به گفته وی، جنگجویان واگنر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش، فریاد می زنند و فحش می دهند.

وی در بیانیه جداگانه ای خطاب به گراسیموف، وزارت شویگو و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین به عنوان فرمانده کل، گفت: در 10 می 2023 موظفیم مواضع روستای باخموت را به واحدهای وزارت دفاع و وزارت دفاع منتقل کنیم. بقایای واگنر را در اردوگاه‌های تدارکات بیرون بکشید تا زخم‌های ما را بلیسید.

“من واحدهای واگنر را از بهموت خارج می کنم، زیرا بدون مهمات آنها محکوم به نابودی بی معنی هستند.”

سربازان اوکراینی در یک سنگر در نزدیکی باخموت، شهری در شرق که در آن جنگ علیه نیروهای روسی ادامه دارد، در منطقه دونتسک اوکراین راه می‌روند.
سربازان اوکراینی در یک سنگر در نزدیکی باخموت، اوکراین قدم می زنند [File: Libkos/AP Photo]

واگنر رهبری تلاش طولانی و پرهزینه روسیه برای تصرف باخموت را بر عهده دارد، که پریگوژین سه هفته پیش گفت که افرادش بیش از 80 درصد آن را کنترل می کردند.

مدافعان اوکراینی درگیری سنگین را پذیرفتند، اما ادامه دادند.

برای ماه‌ها، پریگوژین خشم فزاینده‌ای را نسبت به آنچه که او به عنوان عدم حمایت از سوی تشکیلات دفاعی روسیه توصیف می‌کند، تخلیه کرده است.

مشخص نیست که آیا آخرین اظهارات او را می‌توان به‌عنوان ارزش واقعی در نظر گرفت، زیرا او اغلب در گذشته نظرات تکانشی را منتشر کرده است.

همین هفته گذشته، او اظهاراتی را که گفته بود به عنوان “شوخی” مطرح کرده بود، پس گرفت.

مهمات کجاست؟

اوایل روز جمعه، او در ویدئویی دیده شد که توسط ده ها جسد در لباس نظامی احاطه شده بود و مقامات روسی را متهم به محروم کردن آنها از مهمات کرد.

پریگوژین در ویدئو گفت: “شویگو، گراسیموف، مهمات کجاست؟”

او گفت: “آنها به عنوان داوطلب به اینجا آمدند و دارند می میرند تا بتوانید در دفاتر چوبی خود چاق شوید.”

«این افراد اهل واگنر هستند. آنها امروز فوت کردند. او گفت که خون آنها هنوز تازه است.» وی افزود که اگر سران ارتش اسلحه نفرستند «به جهنم خواهند رفت».

باخموت، شهری با 70000 نفر جمعیت قبل از شروع جنگ، به دلیل شدت و مدت زمان بسیار زیاد درگیری در آنجا، اهمیت نمادین زیادی برای هر دو طرف پیدا کرد.

اعتقاد بر این است که بیش از هشت ماه درگیری به قیمت جان هزاران نفر تمام شده است، اگرچه هیچ یک از طرفین تلفات را گزارش نکرده اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داده است که اگر باخموت سقوط کند، می‌تواند حمایت بین‌المللی از توافقی را افزایش دهد که می‌تواند کشورش را برای دستیابی به سازش‌های غیرقابل قبول تحت فشار قرار دهد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که نمی تواند درباره اظهارات پریگوژین اظهار نظر کند.

پریگوژین با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین رابطه نزدیک دارد و هر دو پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991 در زادگاه خود سن پترزبورگ فعالیت خود را در تجارت و سیاست آغاز کردند.

[ad_2]