رئیس کمیته مجلس نمایندگان آمریکا از معاملات تسلا با چین “نگران” است | اخبار صنعت خودرو

[ad_1]

رهبر یک کمیته کنگره آمریکا در مورد چین، یک روز پس از افشای برنامه های این شرکت برای افتتاح کارخانه باتری مگا پک در شانگهای، درباره اتکای سازنده خودروهای الکتریکی تسلا به چین ابراز نگرانی کرد.

تسلا روز یکشنبه در توییتی این کارخانه را اعلام کرد و رسانه های دولتی چین اعلام کردند که در ابتدا 10000 دستگاه مگاپک در سال، معادل حدود 40 گیگاوات ساعت ذخیره انرژی تولید خواهد کرد و مکمل کارخانه عظیم موجود در شانگهای است که خودروهای الکتریکی تولید می کند.

مایک گالاگر، رئیس جمهوری‌خواه کمیته منتخب مجلس نمایندگان در حزب کمونیست چین، دوشنبه گفت که مایل است بداند ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا چگونه حمایت دولت آمریکا از تسلا و عملیات آن در چین را متعادل می‌کند.

گالاگر در پاسخ به سوالی درباره کارخانه باتری به رویترز گفت: «من نگران این هستم.

گالاگر گفت: «به نظر می‌رسد تسلا کاملاً وابسته است، A، به سخاوت دولت فدرال از طریق معافیت‌های مالیاتی، و B، به دسترسی به بازار چین.

“معاملاتی که آنها در آنجا انجام داده اند بسیار نگران کننده به نظر می رسد. من فقط کنجکاو هستم که بدانم ایلان ماسک چگونه هر دو را متعادل می کند،” او گفت که در مقابل، سرمایه گذاری فضایی SpaceX ماسک “یک داستان موفقیت بزرگ” بود.

تسلا بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره اظهارات گالاگر پاسخ نداد.

ماسک روز یکشنبه در توییتر به این انتقادات پاسخ داد و در توییتی گفت: «تسلا در حال افزایش تولید در تگزاس، کالیفرنیا و نوادا است».

کارخانه شانگهای این شرکت بیش از نیمی از تولید جهانی این خودروساز در سال 2022 را تشکیل می دهد. تسلا در سال گذشته 18.15 میلیارد دلار درآمد از چین به دست آورد که بیش از یک پنجم کل درآمد را به خود اختصاص داده است.

برنامه‌های تسلا برای افتتاح کارخانه Megapack در بحبوحه تنش‌های فزاینده بین چین و ایالات متحده و تلاش پکن برای جذب شرکت‌های خارجی پس از قرنطینه طولانی مدت COVID-19 این کشور به اقتصاد این کشور انجام می‌شود.

گالاگر هفته گذشته در کالیفرنیا با شرکت های فناوری و سرگرمی – از جمله اپل، آلفابت گوگل و دیزنی – در مورد معاملات تجاری آنها در چین ملاقات کرد.

کمیته ویژه ای که کوین مک کارتی، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا در ژانویه ایجاد کرد، تلاش کرد آمریکایی ها را در مورد نیاز به رقابت قوی با چین و “جداسازی انتخابی” اقتصاد آمریکا و چین در برخی صنایع استراتژیک متقاعد کند.

گالاگر گفت امیدوار است در آینده با تسلا و سایر شرکت‌ها تعامل داشته باشد، اما پیشنهاد کرد که اگر تحقیقات او در مورد روابط آنها با چین مختل شود، ممکن است از مدیران شرکت‌ها بخواهد که شهادت دهند.

او گفت: «اگر به موانع برخورد کنیم و به نقطه‌ای برسیم که وکلای دادگستری درگیر پاسخ‌ها شوند، آنگاه به احضاریه فکر می‌کنید.

سه منبع در شرکت‌های بزرگ آمریکایی، از فناوری گرفته تا خرده‌فروشی، به رویترز گفتند که از احتمال فراخوانده شدن مدیران آنها برای شهادت در مورد عملیات تجاری در چین و با سؤالاتی مانند اینکه آیا شرکت‌هایشان از تجهیزات ساخت چین با کار اجباری استفاده می‌کنند، نگران هستند.

گالاگر گفت که آگاه است که مدیران تعدادی از مشاغل ممکن است نگران شهادت باشند.

این می تواند یک مدیر دارایی اصلی وال استریت باشد. این می تواند یک ستاره سینما یا یک تهیه کننده قدرتمند باشد. او می‌تواند مدیرعامل یک شرکت بزرگ فناوری باشد. اگر آنها بخواهند در چین تجارت کنند، سوالات خاصی وجود دارد که هیچ کس نمی خواهد از آنها پرسیده شود.”

گالاگر از بحث در مورد موضوعات جلسات آتی کمیته امتناع کرد، اما گفت که در برنامه فشرده ای قرار دارد.

این کمیته تا کنون دو جلسه استماع برگزار کرده است، یکی در چارچوب رقابت “وجودی” بین ایالات متحده و چین و دیگری در مورد سوء استفاده دولت چین از اقلیت های مسلمان در منطقه غربی سین کیانگ.

[ad_2]