ران دیسانتیس برای مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا ثبت نام کرد | اخبار انتخابات

[ad_1]

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا برای نامزدی ریاست جمهوری به مقامات انتخابات فدرال در ایالات متحده شکایت کرده است و کلاه خود را برای نامزدی جمهوری خواهان در سال 2024 به رینگ انداخته است.

این پرونده در روز چهارشنبه به کمیسیون انتخابات فدرال پیش از اعلام رسمی مورد انتظار او در توییتر انجام شد.

برای ماه‌ها، دیسانتیس جدی‌ترین رقیب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، که همچنین به دنبال نامزدی جمهوری‌خواهان برای رویارویی با جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات در سال آینده است، در نظر گرفته می‌شد.

دیگر نامزدهای جمهوری خواه عبارتند از سناتور تیم اسکات، نماینده سابق سازمان ملل، نیکی هیلی و کارآفرین ویوک راماسوامی.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق که همراه ترامپ بود نیز احتمالاً کمپین ریاست جمهوری را راه اندازی خواهد کرد.

دیسانتیس در اولین مبارزات انتخاباتی خود برای فرمانداری در سال 2018 مورد حمایت ترامپ قرار گرفت، اما از آن زمان به دلیل حمایت از سیاست‌های جناح راست در فلوریدا، در محافل محافظه‌کار به شهرت ملی رسید.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که دیسانتیس در یک مسابقه مقدماتی فرضی با اختلاف زیادی از ترامپ عقب است. اما با توجه به اینکه رئیس جمهور سابق با مشکلات حقوقی، از جمله اتهامات جنایی در نیویورک مواجه است، فرماندار فلوریدا امیدوار است که این شکاف را در ماه های آینده پر کند.

اولین دوره مقدماتی GOP در اوایل سال 2024 در آیووا برگزار خواهد شد.

ترامپ مرتباً به DeSantis حمله می کند و نتایج نظرسنجی خود را در حساب Truth Social خود تبلیغ می کند. اما تا کنون، فرماندار فلوریدا تا حد زیادی انتقادات رئیس جمهور سابق را نادیده گرفته است.

[ad_2]