فیل های تشنه در یکی از شهرهای شمالی کامرون بیداد می کنند | اخبار بحران آب و هوا

[ad_1]

ژان نایمگ، افسر جنگل و حیات وحش گفت که یک کودک در این هفته توسط فیل ها در روستایی در نزدیکی ماروا زیر پا گذاشته شد.

مقامات حیات وحش در شمال کامرون در حال نبرد با یک گله غارتگر فیل هستند که این هفته پس از زیر پا گذاشتن روستاهای اطراف و کشتن حداقل دو نفر، در پایتخت منطقه پرسه زدند.

طبق برآورد اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، حدود 6830 فیل در کامرون زندگی می‌کنند که آن را به یکی از بزرگترین جمعیت گونه‌های در معرض خطر باقی مانده در آفریقا تبدیل می‌کند.

تلاش‌های حفاظتی در سال‌های اخیر تعداد آنها را افزایش داده است. اما از دست دادن زیستگاه در مزارع و روستاها می‌تواند باعث شود که حیوانات گاهی به سکونتگاه‌های انسانی سرگردان شوند، محصولات و خانه‌ها را زیر پا بگذارند و گاهی تلفاتی را برای انسان‌ها تحمیل کنند.

ژان نیمگ، مسئول جنگل‌داری و حیات‌وحش گفت فیل‌ها این هفته کودکی را در روستایی در نزدیکی ماروآ، پایتخت شمال دور کامرون زیر پا گذاشتند و جان دادند. سپس چهار فیل دو بار به خود ماروا حمله کردند.

نجمق با بیان اینکه این گله ابتدا در نزدیکی مرز چاد مشاهده شد، گفت: فیل ها به دلیل خشکی منطقه در جستجوی آب حرکت کرده اند.

فیلم به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی نشان می دهد که مردم در حال پراکندگی و فیلمبرداری با تلفن های خود در حالی که گله در امتداد جاده های آسفالته سرگردان بودند.

نجمق گفت که تکاوران پیاده سعی می کنند آنها را در یک پارک ملی در حدود 120 کیلومتری (75 مایلی) ماروا محاکمه کنند.

معاون شهردار منطقه کالفو، اومارو تامبوتو، گفت که فیل ها یک مرد را هفته گذشته در آنجا کشتند.

وزارت جنگل‌ها و حیات‌وحش در بیانیه‌ای اعلام کرد که حیوانات در حال مهاجرت به سمت پارک ملی وازا بودند که جمعیتی از تماشاچیان بی‌خبر از خطر، مسیر را مسدود کردند.

این وزارتخانه گفت که فیل های سرگردان مردی به نام بینتو را در محله بالدا کشتند و از مردم محلی خواستند به حیوانات نزدیک نشوند زیرا آنها هنوز به سمت پارک ملی در حال حرکت بودند.

گروه های حیات وحش در کامرون به دنبال حل درگیری بین فیل ها و انسان ها هستند که در گذشته منجر به اعتراضات خیابانی شده است و از شکار غیرقانونی جلوگیری می کنند.

خشکسالی های مرتبط با تغییرات اقلیمی تنش ها را تشدید کرده است، زیرا فیل های تشنه بیشتر به روستاها و شهرها حمله می کنند.

آدامو ابوباکار، یک افسر توسعه محلی در بنیاد حیات وحش آفریقا، گفت: «وقتی در یک مکان آب وجود نداشته باشد، به مکان‌های دیگری مهاجرت می‌کنند تا بتوانند آب و منابع دیگر را پیدا کنند.

[ad_2]