رسانه دولتی: ایران دو تابعیتی سوئدی-ایرانی را اعدام کرد | اخبار مربوط به مجازات اعدام

[ad_1]

داستان در حال توسعه،

حبیب فرج الله چعب به دلیل نقش داشتن در یک گروه جدایی طلب که گفته می شود این حمله مرگبار را انجام داده بود به اعدام محکوم شد.

رسانه های دولتی گفتند که ایران یک ناراضی سوئدی-ایرانی را که به رهبری یک گروه جدایی طلب عرب متهم به حملاتی از جمله یکی در رژه نظامی در سال 2018 که منجر به کشته شدن 25 نفر شد، محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حبیب فرج الله چعب به دلیل «فساد فی الارض» به اعدام محکوم شد که یک جرم بزرگ تحت قوانین سختگیرانه اسلامی ایران است.

صدا و سیما روز شنبه از اعدام وی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری میزان، حکم اعدام حبیب چعب ملقب به حبیب اسیود سرکرده گروه تروریستی حرکت النضال صبح امروز شنبه اجرا شد.

در ماه مارس، دادگاه عالی ایران حکم اعدام یک ناراضی ایرانی-سوئدی را به اتهام فعالیت های “تروریستی” مرتبط با گروه جدایی طلب عربی موسوم به “جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز” که به دنبال ایجاد کشوری جداگانه در مناطق نفت خیز ایران است تایید کرد. استان خوزستان در جنوب غربی ایران. . او به جرم طراحی و اجرای «بمب گذاری های متعدد و عملیات تروریستی» مجرم شناخته شد.

ایران روابط تیره‌ای با اقلیت‌های قومی خود از جمله اعراب، کردها، آذری‌ها و بلوچ‌ها داشته و آنها را متهم به همپیمانی با کشورهای همسایه کرده است.

اعراب و دیگر اقلیت‌ها مدت‌هاست که شکایت دارند که در ایران با تبعیض روبرو هستند، اتهامی که تهران آن را رد می‌کند.

ایران در سال 2020 اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور چاب مستقر در سوئد را در ترکیه دستگیر کرده و به تهران بردند، بدون اینکه بگوید کجا و چگونه دستگیر شده است.

سوئد در مورد پرونده Chaab ابراز نگرانی کرد.

روابط با ایران همچنین به دلیل حکم حبس ابد یک مقام سابق ایرانی به دلیل دست داشتن در اعدام دسته جمعی زندانیان سیاسی در جمهوری اسلامی در سال 1988 توسط دادگاه سوئد تیره شده است.

[ad_2]