روسیه اخراج “متقابل” دیپلمات های آلمانی را اعلام کرد | اخبار

[ad_1]

به گفته رسانه های دولتی، یک مقام وزارت امور خارجه می گوید بیش از 20 دیپلمات آلمانی باید روسیه را ترک کنند.

رسانه های دولتی روسیه گزارش دادند که روسیه اخراج نهایی بیش از 20 دیپلمات آلمانی را در پی اخراج “گسترده” کارکنان سفارت روسیه از کشور اعلام کرده و برلین را به قطع روابط متهم کرده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز شنبه به تلویزیون دولتی زوزدا گفت که «بیش از 20» دیپلمات آلمانی باید ترک کنند.

بیانیه او اندکی پس از آن صادر شد که این وزارتخانه «اخراج دسته‌جمعی دیگر از کارکنان نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه در آلمان» را محکوم کرد.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که اظهارات روسیه را در نظر گرفته است.

دولت فدرال و طرف روسیه بودند [in] وزارت خارجه آلمان به خبرگزاری فرانسه گفت که در هفته های اخیر در مورد مسائل پرسنلی در ماموریت های مربوطه خود در خارج از کشور تماس گرفته اند.

این سازمان بدون اشاره به اخراج دیپلمات های روسی گفت: «پرواز امروز بخشی از این روند است.

مسکو برلین را به “ادامه تخریب نمایشی تمامی روابط روسیه و آلمان” متهم کرد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: در واکنش به اقدامات خصمانه برلین، طرف روسی تصمیم گرفته است این تصمیم را تکرار کند و دیپلمات های آلمانی را از روسیه اخراج کند.

مسکو همچنین حداکثر تعداد کارکنان نمایندگی های دیپلماتیک آلمان در این کشور را محدود خواهد کرد و گفت گزا آندریاس فون گیر سفیر آلمان در 5 آوریل از این اقدامات مطلع شده است.

آلمان برای سال‌ها روابط عمیق اقتصادی با مسکو، به ویژه در بخش انرژی، جایی که به گاز روسیه وابسته است، حفظ کرده است.

لینک های خراب

با این حال، روابط پس از آغاز عملیات نظامی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین و پس از اینکه برلین حمایت مالی و نظامی خود را از کیف افزایش داد، رو به وخامت گذاشت.

آلمان به دلیل کندی در تحویل سلاح به کیف و عدم تمایل به ارسال تانک های لئوپارد ساخت آلمان به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است.

در ماه ژانویه، سرانجام با اجازه ارسال تسلیحات موافقت کرد و متعهد شد که برخی از پیشرفته ترین تسلیحات را از انبار خود تحویل دهد.

کرملین اعلام کرد تانک های غربی «سوخته خواهند شد».

سرویس امنیتی آلمان همچنین هشدار را در مورد جاسوسی روسیه به صدا درآورده است که می گوید پس از آنچه روسیه عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین می نامد به سطوح بی سابقه ای رسیده است.

در این بیانیه آمده است که روسیه شرکت های آلمانی و زیرساخت های استراتژیک، به ویژه انرژی، راه آهن و جاده را هدف قرار داده است.

در اوایل سال گذشته، آلمان 40 دیپلمات روسی را اخراج کرد که به گفته آنها یک تهدید امنیتی است.

در ماه اکتبر، آرنه شوئنبوم، رئیس امنیت سایبری آلمان، پس از اتهاماتی مبنی بر داشتن ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی روسیه از کار برکنار شد.

[ad_2]