روسیه مدعی شد اطلاعات آمریکا هزاران گوشی آیفون را هک کرده است | اخبار اقتصادی

[ad_1]

FSB پس از افشای یک “عملیات اطلاعاتی” ادعایی، اپل را به همکاری نزدیک با سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده متهم کرده است.

روسیه سرویس های اطلاعاتی ایالات متحده را به هک هزاران گوشی آیفون متعلق به کاربران روسی و دیپلمات های خارجی در این کشور متهم کرده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) روز پنجشنبه اعلام کرد که یک “عملیات اطلاعاتی” را کشف کرده است که تلفن های روس ها و همچنین دیپلمات های اسرائیل، سوریه، چین و اعضای ناتو را به خطر انداخته است.

FSB، جانشین سرویس جاسوسی KGB در دوران شوروی، گفت که اپل با آژانس های جاسوسی ایالات متحده از جمله آژانس امنیت ملی (NSA) همکاری نزدیک داشت، اما مدرکی برای ادعای خود ارائه نکرد.

اپل در بیانیه‌ای درباره هک شدن آیفون‌های روسیه اظهار نظری نکرد، اما همکاری با مقامات برای به خطر انداختن دستگاه‌های خود را رد کرد.

غول فناوری مستقر در کالیفرنیا گفت: “ما هرگز با هیچ دولتی برای وارد کردن یک درب پشتی در محصولات اپل کار نکرده ایم و هرگز هم نخواهیم کرد.”

NSA فورا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

به طور جداگانه، مدیر اجرایی شرکت امنیت سایبری Kaspersky Lab گفت که ده‌ها کارمند ارشد قربانی یک “حمله سایبری بسیار پیچیده و حرفه‌ای” شدند.

یوجین کسپرسکی در یک پست وبلاگی گفت که این حمله با استفاده از یک iMessage نامرئی با یک پیوست مخرب انجام شده است که از آسیب‌پذیری‌های سیستم عامل iOS سوء استفاده می‌کند.

ما مطمئن هستیم که کسپرسکی هدف اصلی این حمله سایبری نیست. کسپرسکی گفت: روزهای آینده شفافیت بیشتر و جزئیات بیشتری در مورد توزیع جهانی این جاسوس افزار به ارمغان خواهد آورد.

کسپرسکی که مقر آن در مسکو است اما در بیش از 30 کشور دفتر دارد، این حمله را به کشور یا بازیگر خاصی نسبت نداد.

این کمپین ادعایی جاسوسی سایبری در حالی صورت می‌گیرد که روابط بین روسیه و ایالات متحده به دلیل جنگ مسکو در اوکراین به تنش‌ترین وضعیت خود در دهه‌های اخیر رسیده است.

ماه گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که یک کمپین بدافزار دو دهه ای توسط FSB علیه اهداف در بیش از 50 کشور را مختل کرده است.

رسانه‌های محلی گزارش دادند، کرملین در ماه مارس به مقاماتی که در سازماندهی انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در سال 2024 شرکت داشتند، گفت که از آیفون‌ها به دلیل نگرانی از آسیب‌پذیر بودن این دستگاه‌ها در برابر نفوذ آژانس‌های جاسوسی غربی استفاده نکنند.

[ad_2]