ریاست جمهوری کنیا ورشکستگی را رد کرد زیرا بحران نقدینگی باعث کاهش دستمزدها می شود | اخبار بدهی

[ad_1]

پرداخت سود سالانه کنیا تنها بابت بدهی داخلی از 1.34 میلیارد دلار به 5.09 میلیارد دلار در تقریباً یک دهه رسیده است که بر جریان نقدی آن فشار وارد کرده است.

مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور روز دوشنبه گفت، کنیا در پرداخت بدهی ها نکول نخواهد کرد، زیرا حقوق کارمندان دولت به دلیل فشار نقدی ناشی از پرداخت های سود کلان به تعویق افتاده است.

بار بدهی، همراه با تضعیف پول محلی و آشفتگی بازارهای بین‌المللی ناشی از بحران بانکی، به این گمانه‌زنی منجر شده است که کنیا به زودی ممکن است مانند زامبیا و غنا نکول کند.

دیوید ندی، مشاور رئیس جمهور گفت که نایروبی برنامه ای برای ادامه این مسیر ندارد.

«ما ورشکسته نیستیم. ما می توانیم پرداخت ها را تامین کنیم. ندی اواخر روز دوشنبه به سیتیزن تی وی گفت: این یک فداکاری قابل توجه است، اما ما در واقع قادر به پرداخت آن هستیم.

او گفت ورشکستگی “ایده بسیار بدی” است زیرا دولت را مجبور می کند “سه تا چهار سال آینده را در مذاکرات بسیار طولانی بازسازی ساختار بدهی سپری کند”.

ندی گفت که پرداخت‌های بهره سالانه تنها برای بدهی داخلی از 180 میلیارد شیلینگ (1.34 میلیارد دلار) تقریباً یک دهه قبل که اوج بدهی به 680 میلیارد شیلینگ (5.09 میلیارد دلار) در سال جاری آغاز شد، افزایش یافته است و این امر بر جریان نقدی دولت فشار وارد می‌کند.

پرزیدنت ویلیام روتو در ماه اوت گذشته در انتخابات پر مناقشه ای پیروز شد و وعده رهایی میلیون ها نفر از فقر را داد، اما او با چالش های ناشی از هزینه های بالای زندگی و افزایش پرداخت بدهی ها مواجه است.

این منجر به تظاهراتی شد که توسط رایلا اودینگا رهبر کهنه کار مخالفان در ماه مارس به مدت دو هفته سازماندهی شد.

اوپیو وندای، رهبر اپوزیسیون در مجلس ملی گفت که دولت با پرداخت نکردن حقوق کارگران خود در یکی از اساسی ترین وظایف خود شکست خورده است.

وی در بیانیه ای که آخر هفته منتشر شد، گفت: «کارمندان دولت و نمایندگان مجلس بدون حقوق به عید پاک رفتند.

او به درخواست برای اظهار نظر در روز سه شنبه پاسخی نداد، اما یک قانونگذار دیگر به رویترز گفت که حقوق ها صبح سه شنبه به حساب های بانکی ارسال شده است.

نمایندگان مجلس حقوق مارس خود را تا 7 آوریل دریافت نکردند، تاخیری از زمان معمول پرداخت قبل از 26 تا 30 مارس.

Ndii تأخیرها را به چالش های نقدینگی ناشی از افزایش بازپرداخت بدهی ها نسبت داد. وزیر دارایی Njuguna Ndung’u هنوز در مورد این موضوع اظهار نظر نکرده است.

[ad_2]